Vad göra åt dvd-spelare som inte kan spela kopieringskyddat?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Vad less man blir när man lägger ner massa pengar på "riktiga" skivor och så går de inte att spela i anläggningen hemma. Mina två senaste skivsköp har gått detta öde till mötes, 2*150 spänn i soptunnan...

Det är en ganska gammal dvd-spelare (sony dvp-s315), köpte den för drygt 5 år sen.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
...den sista av dessa skivor var winnerbäcks nya. Köpte hans förra album på vinyl och det har funkat alldeles utmärkt, tror jag ska köpa allt som går på vinyl fortsättningsvis!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
berggren_martin skrev:
Men datorerna uppför ju sig på ett lite annat sätt, det här är en vanlig dvd-spelare... Kanske någon testat?

(Tycker själv att datorer är otjänliga till att handskas med musik om man inte kostar på dom astronomiska summor pengar. Och då är det ju smartare att köpa riktiga hifi-grejer direkt)
Säg inte det! Det kan ju vara så att DVD:n blir lurad att gå ut till det yttre dataspåret. Den kanske tappar bort sig där ute...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Fan vad less jag är på CD.

Idag gick jag in till stan och köpte foo fighters sista på vinyl. Det är grejer det! Stora snygga omslag, bra ljud (varmare, mer känsla...), lagomt stora sidportioner och garanterat inget jävla kopieringsskydd som förvirrar min spelare. Dessutom får nypressade vinylskivor snabbt ett stort samlarvärde. Köpte exempelvis en kentskiva av den anledningen som nu ligger runt fyrdubbla inköpspriset på begagnatmarknaden.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...