Vad göra åt inflammation i axeln?

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date

FreddaGädda

Guest
Nu har jag gått med inflammation i axeln i nån vecka. Det är i leden så att säga. Känns som saker ligger i kläm mellan "axelbenet" och "överarmsbenet".
Ibland gör det vansinnigt ont. Spelar ingen roll vad man gör i sammanhanget, sitter helt still eller går omkring.
Det är inte så jag dör av smärta, men finns det nåt jag kan göra nåt åt detta så läkningen går snabbare?

Det går liksom inte träna den, och det gör mig arg. Däremot underlättar det massor för smärtan att träna och röra på sig.

FreddaGädda skrev:
2556445... men finns det nåt jag kan göra nåt åt detta så läkningen går snabbare?

Det verkar finnas x antal sjuksyrror här på forumet, fråga dem :)

Själv är jag "bara" fysiolog ;) Att använda leden försiktigt är bäst, du blir minst stel då, men du bör inte belasta den.
Antiinflammatoriska (receptfria) tabletter alt. gel fungerar bättre än man tror dessutom. Sen finns det liniment (för hästar) med antiinflammatoriska ämnen, men dessa fungerar bäst på lindriga muskelinflammationer, du är nog värre däran än så.

Krya på dig i alla fall! :pannkyss

Har själv en muskelinflammation i höger axel, tar ondast när jag sitter och sliter i brädor på jobbet.
Ipren hjälper mig iaf.(smärtstillande och antiinflammatorisk), blir smärtan alltför jävlig så är nog kortison det enda raka.

Good luck

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick