Vad göra i Nice?

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jag skall åka till Nice i frankrike i sommar och jobba lite, vad skall man göra? Finns det några bra uteställen som ni känner till? Eller annat kul? Monaco och Cannes ligger visst nära, passar ju en jetset kille som mig utmärkt :D

/M

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Jag fastnade med huvudet i ett räcke när jag var liten och min syrra lurade mig att man såg en ödla bättre om man stack ut huvudet.
Gör inte det så är du på det torra.

MrMunson

Medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
MullerTiller -- nyss hemkommen från Nordslingan
Gamlastan är ruggigt soft. Går en stor gata igenom hela stadsdelen där de har uteservering i mitten hela gatan nästan. Finns ett ställe i cirka mitten (ur längdsynpunkt) som är suuuper. Drick öl där. Enda problemet är att de stänger ganska tidigt, runt 02 om jag inte missminner mig helt. Brukar vara lite svårt att komma ihåg när klockan närmar sig. Men sitt inte och häng läpp för det! Vi brukade dra ner till hamnen. Där finns ett ställe (finns säkert fler men det var det vi hittade) som stänger klockan 05. Mycket kvalitet. Jazz/Blues bar som ligger nere i privatbåtshamnen. Sunkigt, flummiga människor, och billig öl. Eller vad sägs om den här pilsnern?
nice_2003106-0666_IMG.jpg

Misären fortsätter på min hemsida om du vill se fler bilder från Nice/Monaco. Hade en polare som jobbade där så vi var och hälsa på titt som tätt på sommaren. Galleriet hittar du på den här direktlänken
http://www.muppfarmen.org/index.php?option=com_zoom&Itemid=87&catid=21&PageNo=6

Om du behöver fler konkreta tips så bara släng iväg en PM. Jag kan slå kompisen en signal och se vad alla ställena hette om du vill.

Höll på att glömma!!! Efter att ha dratt ölen (se ovan) drack jag mitt livs första (men inte sista) Tequila-stuntman!! Otrolig kvalitet! Följ listan nedan så kommer det gå suuuuper!

1. Skaffa fram en sedel (helst baltisk, det är mest mafioso).
  2. Lägg ut saltet på bardisken och forma en "lina" med hjälp av kreditkortet i plånkan.
  3. Snorta saltet utav helvete upp i ena näsborren.
  4. Drick spriten
  5. Pressa ur citronen i ögat på dig själv.
  6. Försök se intelligent ut (grymt svårt)

*ROFL* Polaren hade draget på en hyggligt fin fransyska innan stuntmannen. Needless to say så var hon borta bara några sekunder efter drabbningen med det Mexikanska livselexiret! Mycket humor!

Last edited:

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
Husa..
Mingves skrev:
Jag skall åka till Nice i frankrike i sommar och jobba lite, vad skall man göra? Finns det några bra uteställen som ni känner till? Eller annat kul? Monaco och Cannes ligger visst nära, passar ju en jetset kille som mig utmärkt :D

/M
Kom hem för nån månad sen från Antibes.. och ska ner igen v.29 . Ja Monaco och Cannes ligger nära. Man kan säga att städerna där nästan har vuxit ihop. Antibes ligger kanske 1,5 mil från Nice, den staden kan jag rekomendera! Finns många små mysiga uteställen där. När ska du dit? Min flickvän jobbar där nere som au pair så jag ska spendera några veckor där.

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Bart skrev:
Kom hem för nån månad sen från Antibes.. och ska ner igen v.29 . Ja Monaco och Cannes ligger nära. Man kan säga att städerna där nästan har vuxit ihop. Antibes ligger kanske 1,5 mil från Nice, den staden kan jag rekomendera! Finns många små mysiga uteställen där. När ska du dit? Min flickvän jobbar där nere som au pair så jag ska spendera några veckor där.
Får se vi kanske möts då :tummenupp . Var ska jag bo? Tänkte försöka att hitta ett hotell/lägenhet vid vattnet.

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Sippa rosé, välja mellan Gucci eller Prada, spraytan, rosa lacostepiké, vaxa bröstet och kamma håret bakåt.

Äsch, fånigt egentligen. Visa bara lite cashflow så ska du se att det mesta ordnar upp sig! :hihi

Bon voyage!

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
Husa..
Mingves skrev:
Får se vi kanske möts då :tummenupp . Var ska jag bo? Tänkte försöka att hitta ett hotell/lägenhet vid vattnet.
Det vore kul :tummenupp Vill du bo i Nice eller kan du tänka dig att bo lite utanför? Hur dyrt får det vara? Kan höra mig för med folk som bor där nere om dom har något bra tips.

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Åker till Nice om 2 veckor och är där i minst 2 veckor.

Att göra? Antibes hamn är grym, Cannes är ballt, Jean Les Pins (stavning) är soft med restaurangerna på stranden. Inte att förglömma är St Tropez!
Man kan ta kusttåget till alla småbyar väst till öst, och stanna till i Monaco (Café Paris i rondellen, ClubSandwich, Heineken och spana bilar är ett säkert kort). Fortsätt med tåget upp till Italien (Ventimiglia) och stanna till där, grymt bra priser på mortadella och sådant.

Baren i Nice gamla del som nämndes tidigare, är nog "Thor" eller något liknande. Liveband uppe titt som tätt, när vi var där sist så var halva personalen norskor :tummenupp . Dom förstår när man schluddrar fram ordet "schprit" 5 min innan stängning.

//D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...