Vad gora i San Francisco?

Shidoshi

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 848
Ar i San Francisco i tva veckor och letar efter forslag pa vad man kan gora? Jag har varit nere vid Fishermans Dwarf och kollat Alcatraz och Golden Gate och lite andra turist saker. Men det vore kul med lite forslag pa saker man inte ska missa :)

Har sett en del motorcyklar men inte sa manga. Det ar ca 15-16 grader men det har regnat en massa sa de haller sig nog inne.

Jag sitter pa kurs hela dagarna men har kvallar och en helg att gora vad jag vill pa ...
Kom med forslag!

// Tommy

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Hälsa på Darius å låt han lära dig åka på bakhjulet, håll undan för hippies.

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 1000 k5
Shidoshi skrev:
Ar i San Francisco i tva veckor och letar efter forslag pa vad man kan gora? Jag har varit nere vid Fishermans Dwarf och kollat Alcatraz och Golden Gate och lite andra turist saker. Men det vore kul med lite forslag pa saker man inte ska missa :)

Har sett en del motorcyklar men inte sa manga. Det ar ca 15-16 grader men det har regnat en massa sa de haller sig nog inne.

Jag sitter pa kurs hela dagarna men har kvallar och en helg att gora vad jag vill pa ...
Kom med forslag!

// Tommy

Dricka sprit :fyllisar och kolla på brudar som klär av sig :tuttar

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
åk till Bay Area o hitta lite bögställen :D

annars utöver det... om vädret är pissigt så lär det ju inte vara allt för många hojåkare ute...

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Åk till "The bay area museum" eller vad det nu heter.
Det är en skalmodell av hela bukten och vad de har gjort för att skapa det San Fransisco som är idag.
Har du möjlighet att hyra bil ska du definitivt ta en dagstur upp till Napa Valley och prova vin. Fast ska du prova ordentligt kanske du ska sova över eller ha chaufför med dig.
Sen när du har varit i Napa så hyr du en hoj och kör Higway 1 söderut, det är nog fan en av de grymmaste vägar jag har sett, kanonasfalt och kurva efter kurva efter kurva, funkar iofs att köra bil också, men man kommer sakna hojen.
Har du så mycket tid att du hinner dra förbi Big Sur, sjyyyysst utsikt, lite kallt nu bara.
Passa dig för Redwoods, jag är skittrött på Redwoods, men de är rätt coola träd.

//Anders.

Bifogat

• PICT0108.jpg
    PICT0108.jpg
    127.6 KB · Visningar: 44
  • PICT0106.jpg
    PICT0106.jpg
    135.1 KB · Visningar: 59

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Fishermans Dwarf? Mnjaäe, så heter det väl inte? Men sjölejonen luktar inte mumma ivf. Om du har en helg ledig så skulle jag rekomendera dig att hyra en bil (billigt i US), åka Highway 1 så långt söderut du kan mot L.A. Ta in på hotell, vända och åka tillbaka. Grym väg, med många klassiska orter, sevärdheter. Har man tur ser man valar osv efter kusten. Har du flax, kan du säkert få hyra en hoj hyffsat billigt också och göra samma resa med (dock oftast HD). SF har jag inte fastnat så mycket för utelivet i, men förbaskat fin stad att strosa runt i.

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
UnderDOG skrev:
Åk till "The bay area museum" eller vad det nu heter.
Det är en skalmodell av hela bukten och vad de har gjort för att skapa det San Fransisco som är idag.
Har du möjlighet att hyra bil ska du definitivt ta en dagstur upp till Napa Valley och prova vin. Fast ska du prova ordentligt kanske du ska sova över eller ha chaufför med dig.
Sen när du har varit i Napa så hyr du en hoj och kör Higway 1 söderut, det är nog fan en av de grymmaste vägar jag har sett, kanonasfalt och kurva efter kurva efter kurva, funkar iofs att köra bil också, men man kommer sakna hojen.
Har du så mycket tid att du hinner dra förbi Big Sur, sjyyyysst utsikt, lite kallt nu bara.
Passa dig för Redwoods, jag är skittrött på Redwoods, men de är rätt coola träd.

//Anders.

kanske dum fråga men, vad är redwoods? :confused:

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Hållundan han är klipsk han!
En ledtråd var "träd" den andra ledtråden var bilden.
Alltså, Redwoods är jättestora träd. Personen på bilden är i skala 1:1 och är min flickvän, dock är hon i större skala nu (bulle i ugnen) och träden är alltså så där stora på riktigt.

//A.

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
nomolas skrev:
varför ska man passa sig för dom?

För att de är överallt.
Har man sett ett så har man sett alla.
Jag vet inte, det är väl ungefär som att föräta sig på kebab, man mår illa av blotta tanken liksom, hmm.. Jaja, svårt att förklara.

//A.

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
UnderDOG skrev:
För att de är överallt.
Har man sett ett så har man sett alla.
Jag vet inte, det är väl ungefär som att föräta sig på kebab, man mår illa av blotta tanken liksom, hmm.. Jaja, svårt att förklara.

//A.

ok är dom så läskiga :tungan

Shidoshi

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 848
loser skrev:
Fishermans Dwarf? Mnjaäe, så heter det väl inte?

Nej, det heter det ju inte :kocko Jag har tyvarr en ordentlig jetlag, kanns som jag gar i en dimma hela tiden. Dwarf, det ar ju dvarg ... :hihi

Tack for forslagen! Kom garna med mer!

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag var där för tio år sen. Jag och polaren körde runt med bil på västra sidan av landet. Hamnade på harpkonsert i ett skumt hus nära Ashbury/Haight (rättstavat) med hans tremänning och hennes väldigt skumma polare... Konstigaste jag varit med om.

Hyra bil och åka en del av Hwy 1 är ett måste. Vi åkte hela vägen upp från San Diego till SF och det var överjävligt häftiga vyer! Det finns en massa "scenic routes" man kan åka och glutta på - sök på nätet vad som finns nära dig. Vi gjorde det inte men man ska tydligen testa Cable Cars. Kommer ihåg ett grymt choklad-ställe - nåt italiensk namn. Mums!

Köra nerför Lombard St är coolt! (serpentingatan som man ser i filmer) är ett måste!

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...