Vad händer nu då?

pidda

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Sjöbo
Hoj
Körde tidigare Ducati
Jaha, nu sitter tjuvarna och skrattar åt oss.

"våfån, de é lungt kompis. Inget hender, dom gor inte et skitt. Heng me nu så fixar vi ett par ciklar til."

De flesta här på sporthoj.com verkar bli förbaskade när något blir stulet. Men ingen gör något. (Cred till Wonderwizard som det är lite tåga i).

Nu har vi ett helt gäng som lever jävel ute i det fria. Mitt förslag är att ett gäng av oss själv tar hand om tjuvarna så något blir gjort.
Det verkar vara populärt att filma när man gör upp med någon så det skall såklart vi också göra. Och lägga ut filmen på nätet så alla kan se att det är fel att stjäla, speciellt motorcyklar av pojkar som är starkare än tjuvarna själva.

Och polisen gör såklart inte ett skit. Konstapel Johansson har inte missat en fika på 22 år och han tänker inte missa den idag heller.
 

Bifogat

  • wanted.jpg
    wanted.jpg
    98.9 KB · Visningar: 891

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Lugn... dom får nog vad dom förtjänar, än om det tar tid ... trust me :D

och inga inlägg om att hitta & pryla skiten ur dem, inga namn, alias eller "jag vet var dom bor" för då stängs tråden
 
Last edited:

pidda

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Sjöbo
Hoj
Körde tidigare Ducati
Du vet vem jag är Wonderwizard, så håll mig gärna informerad om det utvecklar sig till "rättvisa".
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Glöm inte bort att använda svart visir vid kalaset... :)
 

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Oxie
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Jag tror jag såg filuren längst ner till höger idag på en R6. Tyvärr så stod jag i "fel" riktigt och hade röt ljus så jag kunde inte komma ifatt dem och kolla reggnummer.
Anledningen till att jag tror det var att jag tyckte att jackan var liknande. Framför honom var det en annan, troligtvis lite äldre hoj, svart med rosa/röda dekaler.
Bägge två skjutsade. De som åte var klädda i hjälm, jeans och t-shirt.
Men, då man är på "jakt" när man är i Landskrona så ser man väl dem lite överallt... :)
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
ChaosX skrev:
Jag tror jag såg filuren längst ner till höger idag på en R6. Tyvärr så stod jag i "fel" riktigt och hade röt ljus så jag kunde inte komma ifatt dem och kolla reggnummer.
Anledningen till att jag tror det var att jag tyckte att jackan var liknande. Framför honom var det en annan, troligtvis lite äldre hoj, svart med rosa/röda dekaler.
Bägge två skjutsade. De som åte var klädda i hjälm, jeans och t-shirt.
Men, då man är på "jakt" när man är i Landskrona så ser man väl dem lite överallt... :)


färg på R6:an ? det e ju 3 st som blivit stulna ganska nyligen
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
wonderwizard skrev:
färg på R6:an ? det e ju 3 st som blivit stulna ganska nyligen

Svarar åt ChaosX.
Den förste var en rosa/röd hoj med svart plast och R6:an var röd/svart.
 

pidda

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Sjöbo
Hoj
Körde tidigare Ducati
Vi borde ta mig fasen gillra en fälla.
Ställa ut en hoj som lockbete och sen ta de jävlarna när dom kommer. Naturligtvis skall dom fotograferas och hängas ut på nätet.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
pidda skrev:
Vi borde ta mig fasen gillra en fälla.
Ställa ut en hoj som lockbete och sen ta de jävlarna när dom kommer. Naturligtvis skall dom fotograferas och hängas ut på nätet.

Det har dom ju skött så bra själva :rofl
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Ett lockbete är inte alls fel,så har ni 2vans fulla med folk som ploppar ut
när dom börjar pilla....
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
unlock26 skrev:
Ett lockbete är inte alls fel,så har ni 2vans fulla med folk som ploppar ut
när dom börjar pilla....
Usch va surt att läsa den andra tråden... WW, hoppas allt löser sig för dig och jag hoppas polisen kan ta tag i buset!
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
exiteme skrev:
Svarar åt ChaosX.
Den förste var en rosa/röd hoj med svart plast och R6:an var röd/svart.

Tror jag såg den R6:an i Torsdags, körd av en kille med jeans och svart skinnjacka. Såg inget regnummer men eftersom ingen av de hojar jag hittade eftersökta här var svart och röd (vad jag såg :näsblod )så tänkte jag att den kanske var laglig... Sen kom jag på att jag bor i Landskrona... :3freak
 

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Oxie
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Det är inte bara sporthojar som försvinner, det är crossar, enduros och offroads... Natten mellan fredag och lördag stals det en 65 eller 80 cc i Dösjöbro som nu går i Landskrona enligt uppgift... :3freak
 

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Ort
Lite här o där...
Hoj
ja
Uppdatering?

Är det inte NÅGON som kan berätta vad status är för närvarande? Har polisen gjort husransakan? Någon gripen? Någon alban som misshandlats svårt för att lära sig skilja på mitt och ditt?

Vad händer?

Pm går bra om det är känsligt ;)



pidda skrev:
Jaha, nu sitter tjuvarna och skrattar åt oss.

"våfån, de é lungt kompis. Inget hender, dom gor inte et skitt. Heng me nu så fixar vi ett par ciklar til."

De flesta här på sporthoj.com verkar bli förbaskade när något blir stulet. Men ingen gör något. (Cred till Wonderwizard som det är lite tåga i).

Nu har vi ett helt gäng som lever jävel ute i det fria. Mitt förslag är att ett gäng av oss själv tar hand om tjuvarna så något blir gjort.
Det verkar vara populärt att filma när man gör upp med någon så det skall såklart vi också göra. Och lägga ut filmen på nätet så alla kan se att det är fel att stjäla, speciellt motorcyklar av pojkar som är starkare än tjuvarna själva.

Och polisen gör såklart inte ett skit. Konstapel Johansson har inte missat en fika på 22 år och han tänker inte missa den idag heller.
 

Mickep66

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Fzr 1000
ChaosX skrev:
Det är inte bara sporthojar som försvinner, det är crossar, enduros och offroads... Natten mellan fredag och lördag stals det en 65 eller 80 cc i Dösjöbro som nu går i Landskrona enligt uppgift... :3freak


En 80 kubikare cross, dom tog sig in genom garagedörren vid femtiden på morgonen. Surt som fan....
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Tycker att ett lockbete laet faktiskt som en RIKTIGT BRA IDE!!!
Stalla en mc/cross av det finare slaget po ett hyffsat avskillt stalle med ett doligt los, eller med nycklarna i och ingen soppa i tanken for sakerhets skull och vanta.

Skulle gerna stella upp med min hojj om jag inte bodde so longt borta,
Karlstad, om man var ett antal personer so att man utan problem kan over rumpla dom.

Har tyvaer inte svenskt tangentbord do jag aer utomlands.
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top