Vad händer?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Tristess..... så kan man sammanfatta mitt liv just nu. Har förvisso en motard att lägga tid och arbete på, men eftersom det är dåligt på pengafronten för tillfället så kan jag inte göra så mycket åt den.
Skulle behöva byta stator, kolv och däck.. ge den en ordentlig genomgång innan besiktningen. Men det får vänta tills det finns mer pengar på kontot.

Har byggt klart ett biorum i källaren (det var dit dom sista pengarna gick :rolleyes: ), men eftersom lampjäveln i projektorn givetvis pajjade samma kväll som rummet blev klart så står det oanvänt i väntan på en ny lampa á 3000:-

Ska byta blinkers och eventuellt kåpglas på nya Falcon, men det får också vänta tills det ramlat in mer pengar.

Fan vad less man blir, utan pengar står allt stilla känns det som...


Vad har ni för projekt? Fixa hojen, båten, bilen inför säsongen? Köpt ny tv för att se melodifestivalen på 50"? Nått annat skoj?
 

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Karlstad
Hoj
XR1200 -09
Har varit in på serice med bilen igår 6346kr. Köpt ny olja och filter till hojjen 800kr. Ska serva båtmotorn för några hundringar. Fick försäkringspremien på 16++kr som skall betalas senast den 10e. så pengarna rinner iväg. + att man vill byta blinkers mm. Så den här månaden blir det inte mycket över till annat. Kom på att jag var på krogen förra lördan och brännde minst 1700kr:huvet
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ooooh, över 6k på bilservice..... Roliga pengar att lägga ut :näsblod
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Ja det är förjävla segt nu... Som tur är har jag vart på semester 1,5 månad annars hade man väl hängt sig om man hittade en bit rep. Nu roar jag mig med att handla grejer som man behöver till säsongen drar igång, har bokat bankörning också. Så länge man har lite att se fram emot så går det bra.

www.remembercard.se löser dina ekonomiska problem hehe
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Vad har du för bil som är så dyr i service?

Själv rev jag isär dörrsidan på min snikiga Seat Toledo -00 i veckan, elhissen sa upp sig så rutan gick inte att få upp. Visade sig att det var en liten plasbit på 5x5cm som spruckit, gick givetvis inte att få tag på enbart den biten utan man var tvungen att köpa hela insatsen till dörren med vajrar och allt. Kostade iofs inte mer än 530:-, men ganska mycket pengar för en bit hårdplast....

Sen var det besiktning i veckan också, konstigt nog inget nerslag på framvagnen som klonkar satan när man kör i ojämnheter. Däremot hade en bromsslang hoppat ur sitt fäste och nötts mot däcket, så nu är man ytterligare 500:- fattigare och kan se fram emot o ligga o kräla under bilen i ett trångt o skitigt garage nästa vecka :rolleyes:


Att handla nya grejer funkar alltid när man är uttråkad, men avslutade en projektanställning för två veckor sen så nu har jag inte råd med sånt heller.

Får lira lite Guitar Hero 3 på PS3:an, det blir man alltid glad av :yoparty Om jag bara kunde komma igenom Through Fire And Flames på medium, klarat 93% som bäst :huvet
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Kamremsbyte? Då blev det ju snarare billigt än dyrt.... :tummenupp
Men mycket pengar i vilket fall som helst.
 

Stefan333333

Svart bälte i karatefylla!!
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Järbo
Hoj
WTF STULEN Kawasaki klx 450r -08 KTM 660 -06 Såld
Jag ska betala min restskatt på 18k senast 12 mars så det blir nog inte så mycket annat denna månad iaf. :yoparty fast jag behöver köpa lite nya hojjåkarkläder oxå, men det får nog vänta en eller två månader till...
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Jag ska betala min restskatt på 18k senast 12 mars så det blir nog inte så mycket annat denna månad iaf. :yoparty fast jag behöver köpa lite nya hojjåkarkläder oxå, men det får nog vänta en eller två månader till...

Fyfan, restskatt är värre än bilservice.... :näsblod


Du har läst El Choco ser jag (Todo es possible, Nada es seguro), grymt bra bok. Började läsa den i fredags och läste ut den nyss, första boken jag läst på flera år. Hade glömt hur beroendeframkallande det är med en riktigt bra bok :)

Kan rekommendera alla som inte läst den att göra det, sann berättelse om Jonas Andersson från Kungälv som 27år gammal hamnar i fängelse i Bolivia för knarksmuggling. Finns på bokrean för runt 60 spänn...
 
Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Jag ska betala min restskatt på 18k senast 12 mars så det blir nog inte så mycket annat denna månad iaf. :yoparty fast jag behöver köpa lite nya hojjåkarkläder oxå, men det får nog vänta en eller två månader till...

Hellre låna utan ränta än låna ut utan ränta :yoparty
 

Stefan333333

Svart bälte i karatefylla!!
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Järbo
Hoj
WTF STULEN Kawasaki klx 450r -08 KTM 660 -06 Såld
Fyfan, restskatt är värre än billservice.... :näsblod


Du har läst El Choco ser jag (Todo es possible, Nada es seguro), grymt bra bok. Började läsa den i fredags och läste ut den nyss, första boken jag läst på flera år. Hade glömt hur beroendeframkallande det är med en riktigt bra bok :)

Kan rekommendera alla som inte läst den att göra det, sann berättelse om Jonas Andersson från Kungälv som 27år gammal hamnar i fängelse i Bolivia för knarksmuggling. Finns på bokrean för runt 60 spänn...


Den boken är hur bra som helst, tror att jag läste den på tre dagar :D

Hellre låna utan ränta än låna ut utan ränta :yoparty


Haha, ja det är sant. Synd bara att det ska vara förbjudet att tjäna lite pengar i detta land :huvet Tycker att man alltid ska skatta på redan skattade pengar, plus att et är ju snart dax för deklaration igen...:va
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top