Vad hande med koenigsegg...?

Jonas24

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
VFR750-94
Vad hande med varan alldeles egna superbil? Har inte hort nagot pa ett bra tag. Hoppas att den inte e nedlagd :skrämd Dagens verkliga offtopic kanske men vafan man kan ju inte lata bli o undra. Darfor kastar jag ut fragan till er, Sveriges elit i allkunskap. Hall mig underrattad.

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Vet att "fabriken" brann för ett par månader sedan, men att dom komundan skapligt ändå, mer än så vet jag inte.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Lever och frodas

Fabriken hade tydligen brunnit men de hade fått ut de flesta av bilarna. Vad jag förstått så håller de fortfarande på..

En tjejkompis till mig fick åka med på en nattlig provtur i ett nylackat exemplar förra veckan..
"-Jag höll i mig lite extra när mätaren närmade sig 300"..

Vill oxå ha en bil med 655hk..

(Alla kan få chansen att köra Koenigsegg i den nya X-boxupplagan av Midtown Madness.. men för att göra detta måste du ha klarat alla banor först! (läste lite på deras hemsida, nyhet från 20030904) )

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
De ska hålla på för fulla muggar. Bilen har ju varit med i flera reportage, tv osv på senaste...

Jonas24

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
VFR750-94
Har snackat me Christian o han e jaaaaalit sugen pa en gammal sur vfr. E han riktigt snall sa ska han fa en plasthjalm o ett blankslitet bakdack pa kopet :p. Faktum ar dock att jag maste kranga ivag den gamle trotjanarn. Sitter for er som inte vet i Australien dar jag pluggar (ytterst sallan) men bara fram till jul. Har fatt nog av detta land nu o funderar pa att bli vuxen jag me o kanske till o me ga sa langt som att skaffa ett jubb hemma i skaneland. Kommer att bli jobbigt att salja den gamle men vad gora...?

Jonas24

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
VFR750-94
De ska hålla på för fulla muggar. Bilen har ju varit med i flera reportage, tv osv på senaste...

That's the spirit. Ryser i hela kroppen av stolthet for detta galna men asballa bilprojekt... :finger u mc laren

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Ta & försök få tag i filmen där Jeremy Clarksson från Top Gear kör Koenigsegg, jag har den själv, men fy fan vilken bil alltså....JAg tror Jeremy är lite skakis själv oxå

The Doctor

Äter Eldorado!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
zxr 750 -92
Jag lägger upp den tills det kommer någon med ftp eller liknande.
Nu kan man bara ladda ner den när min dator är igång. Ladda ner den här

Detta är den lilla filen.

Last edited:

snobben

stunt4life
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
ktm & suzuki
men hallå! alla har inte dc!! får det inte att funka! den vägrar ladda ner filerna!
ingen som kan lägga upp den på server eller nått?

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
JAg finns ute på SH DC hub [BBB][Piteå]UffeS där finns den under DC Download/filmer/diverse

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Fabriken i Margretetorp brann.
De fick ut alla bilar utom en som stad fastbultad. (= brann upp)

De flyttade snabbt sin verksamhet till en hangar på F10 Ängelholm och håller vad jag vet på å bygga sina bilar där fortfarande.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
"the doctor's" Länk fungerade ju extraordinärt!!!

Jösses vilken bil det där är!!! Det är en sån man ska ha om man inte kör hoj...

Iallafall jag!! :rolleyes:

:hej

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
snyggare

nog för att jag är partisk(va med och byggde denna bil) men en Sensor är ju snyggare.... Svensk åxå...

Bifogat

• sensorgtr13.jpeg
    sensorgtr13.jpeg
    37.1 KB · Visningar: 300

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Gillar minen när han börjar axa... Har haft "nöjet" att sitta i en på en bilmässa... Den går fort när den står stilla om ni förstår vad jag menar...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...