vad har hänt..

Gustafsson

Skrapar tungan...
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
no bike
tjena grabbar nu när jag tog ut hojen ur garaget & skulle starta gick den dåligt som fan, & ibland när man lägger i ettan från friläge så dör skiten även fast man varvar som fan.
+ att den inte varvar mer än 8000 varv så ibland så lägger den av när man kört den & sedan stannar med den. Redan kollat tändstift osv. någon som haft liknande problem.
mvh CR

edit: det är en TZR 89

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Just tagit ut den från vintern? Berätta närmare och hur det uppstått. Min första tanke är kass bensin.

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
min tanke är ett jävelskap som jag fullständigt hatar, på vissa motorcyklar (även mopeder) finns det en tändningsbrytare vid stödet, som gör att du inte kan lägga i en växel om du har stödet nere, kan vara fel på kännaren i växelföraren eller bara glapp vid kännaren till stödet. kolla opp det och om du inte frå rätt på bajset så tar du bara och klipper bort skitet och sammanfogar sladdarna med en sockerbit :tummenupp lycka till

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
hbg_speedster skrev:
min tanke är ett jävelskap som jag fullständigt hatar, på vissa motorcyklar (även mopeder) finns det en tändningsbrytare vid stödet, som gör att du inte kan lägga i en växel om du har stödet nere, kan vara fel på kännaren i växelföraren eller bara glapp vid kännaren till stödet. kolla opp det och om du inte frå rätt på bajset så tar du bara och klipper bort skitet och sammanfogar sladdarna med en sockerbit :tummenupp lycka till

låter inte som så är fallet eftersom den dör öven när han kör samt inte varvar mer än 8000Rpm...

har du otur är det CDIn men det verkar ju skumt om den har gett sig över vintern.

Kolla YPVSen så den funkar som den ska, står den i stängt läge kan ja tänka mig att något sådant kan uppstå.

Gustafsson

Skrapar tungan...
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
no bike
Fluxir skrev:
låter inte som så är fallet eftersom den dör öven när han kör samt inte varvar mer än 8000Rpm...

har du otur är det CDIn men det verkar ju skumt om den har gett sig över vintern.

Kolla YPVSen så den funkar som den ska, står den i stängt läge kan ja tänka mig att något sådant kan uppstå.

bra tanke, skall kolla det nu på torsdag (om någon är intresserad så är den till salu för en spottstyver 6500:- )

hur kan man "kolla" CDi:n

e-dwarf

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Supertrappad Honda xl125R
coolrider skrev:
bra tanke, skall kolla det nu på torsdag (om någon är intresserad så är den till salu för en spottstyver 6500:- )

hur kan man "kolla" CDi:n

Helt oft nu :) men om du säljer den för 5,5 så har du en ev köpare :) vart i nynäshamn bor du? kanske känner igen dej , bor ju inte direkt i sveriges största stad ,

Ont: Kolla tändstift o ypvs innan du börjar riva ner bågen helt ,låter lite som tändningsproblem

Solid snake

Guest
e-dwarf skrev:
Kolla tändstift o ypvs innan du börjar riva ner bågen helt ,låter lite som tändningsproblem

Precis, mitt tändstift gav sig i vintras. :huvet

Bensinen hände det inget med, fast den stod i typ 3 månader.

Gustafsson

Skrapar tungan...
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
no bike
e-dwarf skrev:
Helt oft nu :) men om du säljer den för 5,5 så har du en ev köpare :) vart i nynäshamn bor du? kanske känner igen dej , bor ju inte direkt i sveriges största stad ,

Ont: Kolla tändstift o ypvs innan du börjar riva ner bågen helt ,låter lite som tändningsproblem

njaa 6 så kan du be om mitt tel nummer så du kan ringa =)
jag kan nog fixa lite bilder också, för den står hoss min bror i gubbängen.
Intresserad ?

kollade & rengjorde tändstift !
skall kolla ypvs när jag åker till garaget. Jag bor i stora vika.

e-dwarf

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
coolrider skrev:
njaa 6 så kan du be om mitt tel nummer så du kan ringa =)
jag kan nog fixa lite bilder också, för den står hoss min bror i gubbängen.
Intresserad ?

Langa hit lite bilder så gåre bra :) kan ta nummret oxså , sitter o raggar pengar just nu , driver in lite skulder , jag bor mitt i smeten :) :hihi

Gustafsson

Skrapar tungan...
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
no bike
e-dwarf skrev:
Langa hit lite bilder så gåre bra :) kan ta nummret oxså , sitter o raggar pengar just nu , driver in lite skulder , jag bor mitt i smeten :) :hihi

jag har inge bilder men bror min kan nog ta ett par.
0762481419 (du kan ringa nu passar mig väldigt bra)
ok, njaa men det beror juh på har du pengar i hand när du tittar på den kanske du kan gå ner en 500:ing
men ring så kan vi ta det där

e-dwarf

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
coolrider skrev:
jag har inge bilder men bror min kan nog ta ett par.
0762481419 (du kan ringa nu passar mig väldigt bra)
ok, njaa men det beror juh på har du pengar i hand när du tittar på den kanske du kan gå ner en 500:ing
men ring så kan vi ta det där

Ringer när jag kommer tillbaka från haninge när-akut ,sitter här med krossad knäskål :huvet , men jag är hemma runt sju om jag har tur

Gustafsson

Skrapar tungan...
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
no bike
e-dwarf skrev:
Ringer när jag kommer tillbaka från haninge när-akut ,sitter här med krossad knäskål :huvet , men jag är hemma runt sju om jag har tur

ok!

får man fråga vad som hänt ?
(ps. går du på gymnasiet, vilken linje isf.?)

Solid snake

Guest
coolrider skrev:

:kocko

Du får ju byta stiftet ju!!

Bara för att gnistan ser ut att vara bra i fria luften betyder inte det att den är bra under tryck i cylindern.

Byta så ska du se att den går sen, byta också bensinen. :tummenupp

Gustafsson

Skrapar tungan...
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
no bike
Solid snake skrev:
:kocko

Du får ju byta stiftet ju!!

Bara för att gnistan ser ut att vara bra i fria luften betyder inte det att den är bra under tryck i cylindern.

Byta så ska du se att den går sen, byta också bensinen. :tummenupp

jag har bytt stift & bensin!

Solid snake

Guest
coolrider skrev:
jag har bytt stift & bensin!

Men det stod att du bara hade rengjort stiftet ju. :tungan

Kolla lite sladdar då.

Typ tändkabeln, kolla att kabeln verkligen sitter fast på tändhatten.

Gustafsson

Skrapar tungan...
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
no bike
Solid snake skrev:
Men det stod att du bara hade rengjort stiftet ju. :tungan

Kolla lite sladdar då.

Typ tändkabeln, kolla att kabeln verkligen sitter fast på tändhatten.

skall nog skruva isär hela skiten i molekyler snart...lackar juh på den, vafan den måste juh sponsra min nya bil & studenten =(
fan kan ingen köpa gumman av mig =(

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...