Vad har hänt???

Hoss

Nu tämjs asfalten med T-ACE
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Fagersta
Hoj
T-ACE
Hej alla! Min pappas andrahoj är knäpp och jag vill ha er hjälp, (fixar jag den kan ju jag fräsa runt på den, då jag sålt min egen)

Det är en Kawa GPZ 900 från 85 eller 86, Den gick som ett lass skit efter vinterförvaring,fick knuffa igång den och den gick i 500 meter. Han lämnade lite soppa i tanken på hösten,den va borta när han skulle starta på våren... Och efter dom 500 meterna kom det en del ojla från motorn,med bensin i!!!

Alltså vad kan vi göra? Skrota den eller fylla på ny ojla och köra? Ska man riva hela motorn eller prova att starta med ny soppa och olja??

Tacksam för alla svar... Andreas
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Byt olja & filter samt stift, gör rent förgasarna och tanka ny bensin så ska ni se att det blir fart igen. Se sen till att stänga bensinkranen när hojen ska stå längre än någon dag nästa gång...
 

zipman

Rör inte min hoj då ffs !!
Gick med
12 May 2004
Ort
Engelholm
Hoj
TL1000R
hmm hade ni bara lite bensin i tanken under vinterförvaringen ....... man ska alltid ha antingen full tank eller tom tank.

testa att fylla upp tanken med ny bensin ....skulle tro att den gamla bensinen tappat oktanen och eventuellt fått kondens i tanken.

byt gärna olja och oljefilter oxå !

Det borde vara nog om hojjen gick som den skulle innan ni satte in den så det inte är nåt annat !
 

Hoss

Nu tämjs asfalten med T-ACE
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Fagersta
Hoj
T-ACE
Hoppas hoppas.. Den gick som en raket när han ställde in den på hösten och naturligtvis ska man inte lämna en liter kvar i tanken..

Tack grabbar..
 

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducce 900SS -94
Hoss skrev:
Hoppas hoppas.. Den gick som en raket när han ställde in den på hösten och naturligtvis ska man inte lämna en liter kvar i tanken..

Tack grabbar..

Om förgasarna inte var tömda sätter jag ett tiopack tubsockor på att problemet sitter i dem!!
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
Hoss skrev:
Hej alla! Min pappas andrahoj är knäpp och jag vill ha er hjälp, (fixar jag den kan ju jag fräsa runt på den, då jag sålt min egen)

Det är en Kawa GPZ 900 från 85 eller 86, Den gick som ett lass skit efter vinterförvaring,fick knuffa igång den och den gick i 500 meter. Han lämnade lite soppa i tanken på hösten,den va borta när han skulle starta på våren... Och efter dom 500 meterna kom det en del ojla från motorn,med bensin i!!!

Alltså vad kan vi göra? Skrota den eller fylla på ny ojla och köra? Ska man riva hela motorn eller prova att starta med ny soppa och olja??

Tacksam för alla svar... Andreas

Jag skulle tro att du har gammal bensin som "torkat" till och täppt till munstyckena i fuggarna!

*Blås rent fuggarna
*Byt olja/Filter o tändstift

Detta kommer nog att göra susen!
 

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducce 900SS -94
ZXRMANNEN skrev:
Jag skulle tro att du har gammal bensin som "torkat" till och täppt till munstyckena i fuggarna!

*Blås rent fuggarna
*Byt olja/Filter o tändstift

Detta kommer nog att göra susen!

Precis. Ta loss munstyckena och lägg dem i ättika. Löser skiten fint!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top