Vad har ni i era humidorer?

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Ja, tråden om vad folk hade i sina fickor var väldigt populär.

Som en spin off-effekt på det kommer nu "Vad har ni i era humidorer?"

Så seså, lyft på locken till humidorerna och låt alla få se vad för små godbitar som ligger och väntar på ett lämpligt tillfälle att bli avnjutna! :)

Det jag bjuder på är;

1. Hemmahumidoren. Mestadels stora cigarrer. En del RyJ churchill size, några AVO XO intermezzo size, några RyJ mille fleurs och en del annat...

2. Resehumidoren. Man måste ju kunna unna sig en god cigarr rätt förvarad även när man är på resande fot. RyJ cedro deLuxe No1 vilket är en riktig goding. Några AVO XO intermezzo, Några cohiba och lite anat.

Bifogat

• Resize of Rotation of IMG_2934.JPG
    Resize of Rotation of IMG_2934.JPG
    47.5 KB · Visningar: 179
  • Resize of IMG_2933.JPG
    Resize of IMG_2933.JPG
    53.7 KB · Visningar: 178

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
Lessen men jag måste få fråga, varför röker man cigarr? Smaken?
Röker man halsbloss? Sväljer man sin rökiga saliv? :va
Mao hur röker man en cigarr :)

( stavning )

Coola Ola

Guest
RF_Racing skrev:

( stavning )

När jag rökte cigarr (nu fixar jag ingen rök öht) så drog jag mest munbloss, kanske några "grunda" halsbloss emellanåt. Jag gillade smaken man fick i munnen bara. Funkar skitbra med whiskey och mörk choklad!

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Min Humidor är för tillfället tom :rolleyes: men tänkte passa på att fråga några kunniga vilken ciggar lämpar sig bäst att göra en "blunt" av :gnissla

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
Coola Ola skrev:
När jag rökte cigarr (nu fixar jag ingen rök öht) så drog jag mest munbloss, kanske några "grunda" halsbloss emellanåt. Jag gillade smaken man fick i munnen bara. Funkar skitbra med whiskey och mörk choklad!

Hehe låter som någon som njuter av "det goda" här i livet :)
Varför röker man inte cigaretter för smakens skull :rolleyes:

Coola Ola

Guest
RF_Racing skrev:
Hehe låter som någon som njuter av "det goda" här i livet :)
Varför röker man inte cigaretter för smakens skull :rolleyes:

Därför att cigg smakar skit.

Coola Ola

Guest
RF_Racing skrev:
Tobak som tobak?
Så då du sätter dig o läser en god bok med ett glas whisky o en ciggar är det som när jag slår på tv´n tar en cola o äter chips...?

Ja, ungefär så :banana

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
RF_Racing skrev:

( stavning )

För det första röker man inte en cigarr. Man avnjuter den.

Cigarrök skall inte inhaleras. Låt röken virvla runt i munhålan, känn smaken, upplev hur nikotinet förändrar er varseblivning, känn drogens kraft.

Cigarrökens pH* ligger nära kroppens eget och som en följd därav löses nikotinet ut redan i munnen och går via slemhinnorna ut i blodet. (Cigarettrök är sur och måste ner i lungorna för att lämna av sitt nikotin.)

När ni är mätt eller cigarren inte smakar längre. Lägg ifrån er cigarren i askfatet och låt den dö med värdighet.

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
blacktriple skrev:
För det första röker man inte en cigarr. Man avnjuter den.

Cigarrök skall inte inhaleras. Låt röken virvla runt i munhålan, känn smaken, upplev hur nikotinet förändrar er varseblivning, känn drogens kraft.

Cigarrökens pH* ligger nära kroppens eget och som en följd därav löses nikotinet ut redan i munnen och går via slemhinnorna ut i blodet. (Cigarettrök är sur och måste ner i lungorna för att lämna av sitt nikotin.)

När ni är mätt eller cigarren inte smakar längre. Lägg ifrån er cigarren i askfatet och låt den dö med värdighet.

Det är vell att röka den endå... och om det är "drogens kraft" du är ute efter så kan du juh lika gärna dra halsbloss :va

""Cigarrökens pH* ligger nära kroppens eget och som en följd därav löses nikotinet ut redan i munnen och går via slemhinnorna ut i blodet. (Cigarettrök är sur och måste ner i lungorna för att lämna av sitt nikotin.) ""

Säger du inte emot dig själv här? :confused:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
RF_Racing skrev:
"Cigarrökens pH* ligger nära kroppens eget och som en följd därav löses nikotinet ut redan i munnen och går via slemhinnorna ut i blodet. (Cigarettrök är sur och måste ner i lungorna för att lämna av sitt nikotin.) "
Säger du inte emot dig själv här? :confused:

Munslemhinnorna tar inte till sig nikotinet från sur rök, exempelvis från cigaretter. Därför måste den röken ner i lungorna för att avge sitt nikotin.

Cigarröken är som sagt tidigre, pH-neutral.

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
blacktriple skrev:
Munslemhinnorna tar inte till sig nikotinet från sur rök, exempelvis från cigaretter. Därför måste den röken ner i lungorna för att avge sitt nikotin.

Cigarröken är som sagt tidigre, pH-neutral.

Sorry... såg inte skillnaden på "cigarr" och "cigarett"... :(
Så man blir alltså beroenda (hur stavas det?) av munbloss från en cigarr?

Varför är cubanska cigarrer finare?

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
En god whisky och en fin cigarr är det som sätter den verkliga pricken över i efter en god middag.
Synd bara att man inte kan så mkt om cigarrer, ska villigt erkänna att jag enbart går på priset när jag köper en cigarr.
Ngnstans kring 100:- brukar jag hamna, men så handlar det ju lite mer om tur än skicklighet om man får en prisvärd cigarr.
Har inbillat mig att man lättare får coronaliknande skit om man köper cigarrer för under 100:- ?
Vore trevligt att få höra lite av er kännare vad som utmärker en bra cigarr. :)
//Tobbe

Dr.Bike

Guest
Skam till sägandes bara söndertorkade cigariller, då jag inte röker.
Och blir det ett bloss till en wirre så är det bara en puff på nån delad garre.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
tobbeviking skrev:
En god whisky och en fin cigarr är det som sätter den verkliga pricken över i efter en god middag.
Synd bara att man inte kan så mkt om cigarrer, ska villigt erkänna att jag enbart går på priset när jag köper en cigarr.
Ngnstans kring 100:- brukar jag hamna, men så handlar det ju lite mer om tur än skicklighet om man får en prisvärd cigarr.
Har inbillat mig att man lättare får coronaliknande skit om man köper cigarrer för under 100:- ?
Vore trevligt att få höra lite av er kännare vad som utmärker en bra cigarr. :)
//Tobbe

Det som utmärker en bra cigarr är hur den smakar i just din mun! Det är nödvändigtvis inte den dyraste som är den godaste. En av mina absoluta favoriter är AVO xo. Finns i varierade storlekar och kostar från runt 80 kr. Rullad på Dominikanska republiken.

En annan cigarr som nästan alla känner sympati för och upplever som en god cigarr är Romeo y Julieta No1. Kostar strax över hundralappen.

Mer läsning samt möjlighet att beställa finns på http://www.brobergs.com/

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
blacktriple skrev:
Det som utmärker en bra cigarr är hur den smakar i just din mun! Det är nödvändigtvis inte den dyraste som är den godaste. En av mina absoluta favoriter är AVO xo. Finns i varierade storlekar och kostar från runt 80 kr. Rullad på Dominikanska republiken.

En annan cigarr som nästan alla känner sympati för och upplever som en god cigarr är Romeo y Julieta No1. Kostar strax över hundralappen.

Mer läsning samt möjlighet att beställa finns på http://www.brobergs.com/
Jo att det är högst personligt förstår jag.
Antar att det precis som med whisky är att prova sig fram.
Ska se om jag får tummen ur och testa ngn av dom du föreslog till helgen :)
//Tobbe

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Jag har ingen humi-vaddetnuhette, men jag har för ovanlighetens skull en halv cigarr i jackfickan. Var för upptagen med annat så den slocknade. :(
Det stod haba/hava-nåt på den och kostade 30kr.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Tjet skrev:
Jag har ingen humi-vaddetnuhette, men jag har för ovanlighetens skull en halv cigarr i jackfickan. Var för upptagen med annat så den slocknade. :(
Det stod haba/hava-nåt på den och kostade 30kr.

Kan tänka mig att det knappast luktar hallon i din jacka... :hihi

En slocknad cigarr är som en slocknad kärlek, den är svår att tända och blir aldrig som förr!

tobbeviking skrev:
Jo att det är högst personligt förstår jag.
Antar att det precis som med whisky är att prova sig fram.
Ska se om jag får tummen ur och testa ngn av dom du föreslog till helgen :)
//Tobbe

Gör det. Du har ju dessutom nära till http://www.cigarrlagret.nu/

Nyheter
Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen