Föreslår
Kawasaki KLX 650 (inte KLR,den är riktigit sur)
Finns två modeller av KLX en R och en C.
R har aldrig sålts i sverige och är en riktig dräpare,skiljer runt 7-10 häst och en del vikt mot c-modellen.
C såldes bara -93 (i sverige)
Honda XR 600
-91 skiva bak,bättre gaffel
-92 6 skruv till sadelen istället för 4 ,Tjockare framaxel (17mm istället för 15 ?)
Bästa från 93 och uppåt,då har den alla uppdateringar (-98 kom det nya ventiler och säten annars oförändrar tom 00,dock varningens finger,tok mycket jobba att LV regga den,då den aldrig sålts som det i svergie.
Köp LV reggad(kan vara import ex)
Suzuki DR
har dålig koll på den (sök SOE.se)
Yamaha TT
Finns i modelerna E-S-R i princip samma motor i alla. R:en (-98)har lite bättre tändkurva och delar.
E -83 elstart ingen kick ,ok grushoj ,men tung
S såldes aldrig i sverige,dock lättare ,ingen elstart
R -98 uppdatering av S:en (-98 gjordes en riktig uppryckning av Italienska Belgrada som byggde den på Licens)
XT.
Likvärdig i motor/ram osv men mer landsvägsanpassad.
Sen är 20 000 en svår prisklass du får iantagligen en riktigt risig eller gammal hoj för dom pengarna.
Stånkorna håller sig ganska still tex en XR 600 93-97 kostar fortfarande en 25-30 för fina exemplar (problemet är bara att hitta ett)
TTe ingen koll på priset.
TTR:en kom 98 ligger runt 29-35 beronde på utrustning
KLX eller DR har jag inte riktigt koll på prisbilden.