Grädde skrev:Ska införskaffa utrustning snart och undrar vad ni kör med och vad som är bra.
Vill gärna ha bra utrustning och är villig att slänga ut lite stålar på hjälm och sådant.
Gärna lite bilder också!
ehh.. kör me t-shirt, shorts och en uppochner vänd kruka på huvet.... ne men köp ett par fina handskar, skor och en NY! hjälm, aldrig en begagnad, man vet aldrig vad hjälmen ha fått tåla, allt syns inte på utsidan!,,, är man rädd om knoppen så köp en ny hjälm. ett skinställ är ju alltid bra att ha, skinstället behöver man inte lägga ut en förmögenhet på, går lika bra med ett bra begagnat.... men prislappen på allt kan snabbt stiga upp mot 10.000 lappen... men som vissa andra så får man nästan ta och vänja sig vid de förstnämda allternativet...Grädde skrev:Ska införskaffa utrustning snart och undrar vad ni kör med och vad som är bra.
Vill gärna ha bra utrustning och är villig att slänga ut lite stålar på hjälm och sådant.
Gärna lite bilder också!
nicke skrev:NY! hjälm, aldrig en begagnad, man vet aldrig vad hjälmen ha fått tåla, allt syns inte på utsidan!,,, är man rädd om knoppen så köp en ny hjälm.
marcus_136 skrev:Är det bara jag som tycker att ett typ svart skinställ ser riktigt fult ut...?
Jag vet att det är skit viktigt och allt...och det är klart jag kommer ha skinställ...
Men ...finns det inga riktigt coola? jag tycker det ser rätt grymt ut när riktiga stuntare kör typ i shift brallor och sånt men det skyddar juh inte direkt...
skrev bara vad jag tyckte...Alex.J skrev:Dumt inlägg :kocko
marcus_136 skrev:skrev bara vad jag tyckte...
Robban W skrev:Sjyst cool hjälm är viktigt, ryggskydd är oxå viktigt köp ett löst. Sen om du kör med skinnställ eller nå goretex variant är väll inte lika viktigt. Stövlar o hanskar hör ju till oxå.
Jag tycker jag sitter skönare på hojen i skinnstället än i goretex stället. Med gortex stället glider man lite på dynan. Sen är ju skydden i ett skinnställ tajtare o sitter antagligen bättre på plats vid en eventuell krasch..
Köp sjysta grejer som du gillar så känns det inte lika jobbigt att klä på sig allt när man ska köra.
Om/när du ramlar kommer du inte ångra att du körde med seriösa grejer.
Nikel skrev:Kör med skinnställ, vertebra 2 stölvar, Hestra nånting dyra hanskar, AGV hjälm *ska kaseras*, Hestra outlast underställ, Alpinestar regnställ,
//Niklas
Poffer skrev:Om man har en enkel version av ryggskena i det nuvarande stället. Måste man ta ur den om man ska köra med extra skena?
cRoC skrev:Ja det verkar nog smart
Det brukar vara löstagbara skydd.. Goretex?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |