vad kan detta vara??

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
när jag efter en liten runda stannar, men har motorn igång kommer där små oregelbundna "knackningar" från motorn.
När man gasarpå försvinner dom.... det började lite efter att jag fixat på trimpipan, kan det ha något att göra med att det körts för hårt me trimpipan?? :confused:
när jag fixade ihop min honda mtx lät det ungefär lika dant på tomgång o då var det svänghjulet som blivit lite löst :rolleyes:
får ta o kolla de...
sen undrar ja vilken motorolja man ska ha i tzr-motorn??

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
Jag använder castrol 2takt... funkar kalas bra! förresten, hur skaffade du ditt mörka kåpglas och hur fick du tag på ensitscutsen?

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Kör med vafan som helst :) Biltema funkar bra. Ang knackningarna så är det troligtvis kolvbultslagret, det undre vevlagret eller kolven. Eller alla tre om du har tur ;)

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Nisse Järnet skrev:
Kör med vafan som helst :) Biltema funkar bra. Ang knackningarna så är det troligtvis kolvbultslagret, det undre vevlagret eller kolven. Eller alla tre om du har tur ;)
Haha, en till som ska byta lager. Välkommen till klubben :tummenupp

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
som sagt, jag undrade vilken MOTOROLJA man ska ha i motorn :fakta
finns juh olika tjocklekar på motoroljor.
e det inte jobbigt som att byta lager, om det knackar som nu på tomgång... behöver man byta dom då eller kan man ha de så, alltså finns där en risk att skiten skär om det låter såhär?? :confused:
eller är dessa lagrena mindre jobbiga att byta?? :rolleyes:
ang mitt kåpglas så e det målat me svartfärg bara, ska fixa de senare.... o cutsen har jag köpt på en en mc-skrot :tummenupp

Last edited:

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Lingonpoeten skrev:
Jag använder castrol 2takt... funkar kalas bra! förresten, hur skaffade du ditt mörka kåpglas och hur fick du tag på ensitscutsen?

:rofl :banana

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
AdrenalineRush skrev:
som sagt, jag undrade vilken MOTOROLJA man ska ha i motorn :fakta
finns juh olika tjocklekar på motoroljor.
e det inte jobbigt som att byta lager, om det knackar som nu på tomgång... behöver man byta dom då eller kan man ha de så, alltså finns där en risk att skiten skär om det låter såhär?? :confused:
eller är dessa lagrena mindre jobbiga att byta?? :rolleyes:
ang mitt kåpglas så e det målat me svartfärg bara, ska fixa de senare.... o cutsen har jag köpt på en en mc-skrot :tummenupp
10W30, svarar på resten sen. Hinner inte nu! :banana

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
:D nu när vi e offtopic... ang 2t olja så kan ja tillägga att ja brukar köra på Agip 2T olja semisyntetic... men nu tänkte ja testa biltemas syntetolja för 40spänn!! :fakta :tummenupp

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
jag kör med biltemas syntetolja! den funkar skitbra. jag har kört med alla olika märken och sorter men jag märker ingen större skillnad. den största skillnade är priset och hur det sedan inverkar på psyket(till den dyra oljans fördel)

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
om du ska byta ramlager kan du räkna med att säsonen e slut.. d tar tid.. å d är itne det minsta skoj!! det samma gäller nog vevlagret...

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
skitsamma, ja kör tills de rasar, sen lagar ja de =P

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...