Vad kan insatsstyrkan göra?

Chins

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Hoj
CBR 1000RR
Tjena!

Idag tänkte jag att det är så pass bra väder så jag tar hojen till jobbet.
Och så när jag kommer upp på essingeleden så e det ganska stor köbildning, farten är emellan 30-50 km/h. Men jag bestämmer mig för att ta det lungt, alltså inget tok zick zackande.

Då kommer insatsstyrkans stora svarta buss upp bervid mig, Tutar och visar att dom har skrivit upp mitt regg nummer i handen.....:huvet

Eftersom jag körde lagligt så kan jag bara tänkta mig att dom surna till på
min felplacerade reggplåt.:va

Och då e ju min fråga;
Vad kan detta få för följer?? kan dom komma med böter i efterhand?

Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(
Som vanligt har myndigheterna gjort ännu en insats för samhället.
Jävla nötter.

Dom kan inte göra ett skit.

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Med tanke på att du hade hjälm så är väl enda möjligheten att åka hem till dig och vänta på att du kör iväg när de kan stoppa dig "in action" Men det känns lite långsökt för en felplacerad regplåt :hihi

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hade du kollat lite nogrannare hade du sett att det var hans telefonnummer som han skrivit i handen!
Han ville helt enkelt att du skulle ringa.

Han tänkte lixom
- Oh, fina pojke i läder... Ligga?

Batongsexa lite helt enkelt.

Chins

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Hoj
CBR 1000RR
Klart jag bjuckar! :D

Men om jag har kört lagligt, hojen e laglig förutom min tveksamma placering av reggplåten. <-- säger inte ATT det är så, men jag kan inte komma på vad annat dom surna till för......

Om inte...... det kanske var hans telefon nummer, och han ville att jag skulle ringa honom..

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
don't fuck with the insatsstyrkan, har du kollat in deras beväpning? :hihi Allvarligt, dom ville nog bara skrämmas lite, trafikpolisuppgifter står antagligen längst ned i deras priolista :tummenupp

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Jag tror det var Hamren som var på studiebesök hos insatsstyrkan..
Men han kunde bara inte hålla sej när han såg en eventuellt felplacerad nummerskylt så han var tvungen att iallafal försöka ingripa:hihi

alex!

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Triumph Street Triple R
Tror knappast att insatsstyrkan bryr sig om din reg-plåt.. Ville nog jävlas lite bara.. :)

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
don't fuck with the insatsstyrkan, har du kollat in deras beväpning? :hihi Allvarligt, dom ville nog bara skrämmas lite, trafikpolisuppgifter står antagligen längst ned i deras priolista :tummenupp

jo precis, vore väldigt konstigt om det kunde bli något av det där... han kanske bara tyckte att du hade snygg hoj:yoparty hehe

2stroke

kalle50cc
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
Kreidler 50cc GP racer, 70RR, Honda RS125R -92.
Regplåten

Reg.plåten kan väll inte setat så fel om dom nu lyckats läst den, eller?

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Jag tror det var Hamren som var på studiebesök hos insatsstyrkan..
Men han kunde bara inte hålla sej när han såg en eventuellt felplacerad nummerskylt så han var tvungen att iallafal försöka ingripa:hihi

Hahahahahha. Hahahahha. Och lite mer hahaha. Det var länge sedan man hörde något om gubben... Att läsa om Hamréns äventyr på SH har räddat mig från många tråkiga arbetsdagar :)

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
ja tippar på att dom ville visa att dom såg reg-nr:et trots din tveksamma placering..
den finns rötägg inom alla områden.. polisen är inte ett undantag.

den sista idioten är inte född!

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Insatsstyrkans stora svarta buss... anteckna regnummer på en hoj för felplacerad skylt... vad har du rökt, och bjuckar du på lite av det, min vardag känns lite tråkig.

Han är faktiskt inte ute och cyklar!

Polarens farsa jobbar högt upp inom polisen och har berättat att dom enda som lyckas ta i närheten av lika många fartsyndare osv som mc-poliserna(som är ökända för sin nitiskhet) är just insats/piketstyrkan!

Varför detta kan man undra?
Mkt enkelt! Det handlar om inställningen att du ALDRIG kommer undan dom! Sen kommer du aldrig se dom med en radar i näven men prova gärna att köra om dom i ej laglig hastighet(så länge dom inte är på uppdrag dvs) eller dylikt så kommer dom att ta dig!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Han är faktiskt inte ute och cyklar!

Polarens farsa jobbar högt upp inom polisen och har berättat att dom enda som lyckas ta i närheten av lika många fartsyndare osv som mc-poliserna(som är ökända för sin nitiskhet) är just insats/piketstyrkan!

Varför detta kan man undra?
Mkt enkelt! Det handlar om inställningen att du ALDRIG kommer undan dom! Sen kommer du aldrig se dom med en radar i näven men prova gärna att köra om dom i ej laglig hastighet(så länge dom inte är på uppdrag dvs) eller dylikt så kommer dom att ta dig!

Är du säker på att det gäller insats/piketstyrkan eller är det inte "bara" piketstyrkan du menar?
För insatsstyrkan är liksom inte ute och slöåker/patrullerar särskilt ofta utan utgörs av en grupp poliser som kallas in till insatsstyrkan vid behov... alltså har de andra uppgifter vid normala arbetsdagar. Det är vad jag läst i alla fall... skall kolla med syrran om hon kan svara på det. (som är polis)

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM