affromannen
Ny medlem
Om jag skulle köra runt på en hoj som hade mer än 25 Kw och polisen stannar mig och upptäcker detta, vad blir påföljderna då? finns det någon risk för indraget kort eller böter?? har nån varit med om detta någon gång??
affromannen skrev:2321683Om jag skulle köra runt på en hoj som hade mer än 25 Kw och polisen stannar mig och upptäcker detta, vad blir påföljderna då? finns det någon risk för indraget kort eller böter?? har nån varit med om detta någon gång??
affromannen skrev:2321683Om jag skulle köra runt på en hoj som hade mer än 25 Kw och polisen stannar mig och upptäcker detta, vad blir påföljderna då? finns det någon risk för indraget kort eller böter?? har nån varit med om detta någon gång??
WindDrifter skrev:2321706olovlig körning.
affromannen skrev:2321766och vad skulle det innebära? böter??
sporTlovEr dom kan upptäcka det genom att kolla på papprerna som man ska ha med sig när man är ute och kör!! där står info om hojen, däribland Kw!
och eftersom jag kör på mellankortet så upptäcker dom då att hojen är på mer än 25 Kw..
SirBarret skrev:2321779Dom papperna behöver du bara ha med dig vid färd utomlands. Står tom på reg.beviset.
Blanco skrev:2321984Det är väl skit samma vad farbror blå, säger....Det som blir jobbigt är ju om det blir en allvarlig olycka.... Då försäkringsbolaget säkert vill kolla hojjen lite nogrannare...
Dra på rullen så märks det direkt. Jag hade en monster 600 innan som hade 25kw i ca en timma och det är löjligt stor skillnad.sporTlovEr skrev:2321699Hur skall de upptäcka det??
Plåtniklas skrev:2321692Rodney King.
Dom kan bara skicka dig på ombesiktning, för dom har inte grejer att kunna kolla upp det.affromannen skrev:2321683Om jag skulle köra runt på en hoj som hade mer än 25 Kw och polisen stannar mig och upptäcker detta, vad blir påföljderna då? finns det någon risk för indraget kort eller böter?? har nån varit med om detta någon gång??
Japp, det där är det luriga. En sån historia kan stå sig dyrt.Starfighter skrev:2324552en annan fråga som har lite med ämnet att göra. Om jag som har korrt för tung cykel, kör runt med en halvförsäkrad hoj som har låt säga 37kw på pappret men är ostrypt i verkliga livet. Om olyckan är framme, vad händer då med försäkringsbolaget, börjar de gnälla och kolla upp effekten i hojen, även om man varit vållande eller inte till skadan?!
Firefly skrev:2324563
Japp, det där är det luriga. En sån historia kan stå sig dyrt.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|