Vad kostar det att klä om en soffa?

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Tjo!

Har en gammal ful men otroligt skön soffa. Någon som har någon koll på vad det kostar att få en sån omklädd, på ett ungefär? Det är en tvåsittsoffa, ganska stor dock typ som en tresittsoffa egentligen.

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
lilltryne skrev:
Tjo!

Har en gammal ful men otroligt skön soffa. Någon som har någon koll på vad det kostar att få en sån omklädd, på ett ungefär? Det är en tvåsittsoffa, ganska stor dock typ som en tresittsoffa egentligen.
Det är dyrt. Har en bekant som jobbar som tappetsör (ja det heter så när man klär om möbler) och hon skulle ha 20 000 för att klä om en 30 år gammal 2-sits skinnsoffa. Det var kompis-pris...

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
CJ900RR skrev:
Det är dyrt. Har en bekant som jobbar som tappetsör (ja det heter så när man klär om möbler) och hon skulle ha 20 000 för att klä om en 30 år gammal 2-sits skinnsoffa. Det var kompis-pris...
Så det bästa för lilltryne är alltså att köpa billigt tyg på IKEA och en häftpistol på Jula och sedan göra jobbet själv? :tummenupp

Solid snake

Guest
Precis, köp tyg på ikea eller nån annan skitaffär och en häftpickadolla. :tummenupp

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
CJ900RR skrev:
Jag antar att teppetsörer gör annat än att klä om soffor också. För jag har svårt att tro att det är många som betalar det priset.

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Esquire skrev:
Så det bästa för lilltryne är alltså att köpa billigt tyg på IKEA och en häftpistol på Jula och sedan göra jobbet själv? :tummenupp
Jag håller på att klä om en soffa... och det är inte att leka med. Sjukt mycket jobb.
Prisuppgiften jag fick på den (det är en tre-sits..) var ca 8000 plus material. (ca 4000).