Vad kostar en restaurang-diskmaskin?

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Om jag, rent hypotetiskt, skulle få för mig att installera en diskmaskin av modell plåthuv som fälls ner över plastback, vad skulle en sådan kosta? Kan man ha en sån i ett vanligt lägenhetskök? Jag har tröttnat på handdisk och tycker vanliga diskmaskiner tar för lång tid på sig. Jag vill kunna diska allt jag äger på mindre än fem minuter!
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Vad gör att dom diskar så mkt snabbare än en vanlig?
Vet våran tar typ 1 timme lr nått sånt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Dom tar en jävla plats, PÅ HÖJDEN

Vi hyrde ett kök en gång som hade en sån maskin, skitsmidigt, snabbt, men lever om som satan.
Sen diskar dom inte bra om man inte försköljer disken eller diskar direkt.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Dom diskar halvkass ivf... Du kan aaaaaldrig ställa in en 1 dag gammal ristallrik och få den ren

Ofta sitter det lösa matrester kvar efter disk.. dom sköljer helkass

har väl iof inte mkt med din fråga o göra men :va
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Plastbestick is the shit. Men om du har en miljövänlig ådra så rekommenderar jag bestick och tallrikar gjorda av majsmjöl, för då kan du avsluta måltiden genom att helt sonika äta upp disken istället för att diska den.
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
3056218 Dom diskar halvkass ivf... Du kan aaaaaldrig ställa in en 1 dag gammal ristallrik och få den ren

Ofta sitter det lösa matrester kvar efter disk.. dom sköljer helkass

har väl iof inte mkt med din fråga o göra men :va
Sant.

Det räcker med en 1 timme gammal lasange tallrik, det sitter som satan. Måste diskas minst 2-3 gånger för att bli ren.

Sen har jag ingen erfarenhet av att diska här hemma, så jag vet inte om den vanliga maskinen heller klarar det. Vet bara att på jioobbet så är dte altid ett jävla liv från disken och maten har "torkat".

Men visst, slevar man i sig maten, springer till maskinen, slänger in den i backen och drämmer ner luckan så ska det nog gå bra.

Sen bör man tänka på att det blir SJUKT mkt ånga när man diskar.
INte som i en vanlig där det kommer lite varm luft, utan det verkligen väller ut ur den.
En liten tanke bara om man har nära till taket och ingen fläkthuv eller liknande.
:)
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Och om man nu ska kasta in disken efter måltiden verkar det bli sjukt stora energikostnader. Diska efter varje måltid verkar inte vara det optimala, och gör man det inte så sitter matresterna som berget och man får diska om det med en sådan maskin.

Fast om du och din fru har ett eget fotbollslag så är det säkert ett bra köp.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag har ingen fru, inget fotbollslag och jag handdiskar alltid allt direkt efter maten (vilket är en enorm pain in the ass, men disk på hög är ännu värre). Men jag tror jag har för lite plats i köket, annars hade jag seriöst funderat på det... :gnissla
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Tänk oxå på att sånna där maskiner ofta behöver några minuter på sig att värma upp. Den ska fixas o trixas med. Silar som ska rensas och djävulskap.

Dom är kalasbra i ett storkök, men jag tror inte du skulle bli nöjd med den hemma om du är ensamstående.

Satsa istället resterande 12 lök på att fixa fru som kan köra diskmaskin.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det finns resturangdiskmaskiner med backformatet och 90sek disk fast för inbyggnadsbruk i en vanlig diskmaskinslot i köket. Finns att köpa hos resturanglevrantörer men är inte helt gratis
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Måste det nödvändigtvis var en sådan med med plåthuv?

Har fruktansvärt snabb (typ 2min) diskmaskin i vårat fikarum på jobbet, en sådan man fäller ner luckan på och drar ut en back där man lägger disken. Tar lika stor plats som en vanlig diskmaskin. Tror den gick lös på runt 40tusen lr nått. :gnissla
 

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
hela tanken med diskmaskin, iaf för mig, är ju att man slipper diska direkt efter man har käkat å om du har dåligt med porslin osv, köp en bänkdiskmaskin som inte rymmer så mkt, behöver du inte känna att du kör den i onödan! :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top