Vad kostar er försäkring ?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Fick precis reda på vad min försäkring på Huskyn skulle kosta. Den skulle gå på 9000 Kr enligt länsförsäkringar! Tycker det är helt sjukt mycket. Men är det inte så att LF försäkrar på ursprungseffekten som är 27 Kw på Huskyn ?

Hur gör ni andra som kör strypta enduros. Inte betalar ni väl så mycket som jag kommer få göra ?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Loy skrev:
Fick precis reda på vad min försäkring på Huskyn skulle kosta. Den skulle gå på 9000 Kr enligt länsförsäkringar! Tycker det är helt sjukt mycket. Men är det inte så att LF försäkrar på ursprungseffekten som är 27 Kw på Huskyn ?

Hur gör ni andra som kör strypta enduros. Inte betalar ni väl så mycket som jag kommer få göra ?

Kolla på Bilsport och mc, eller föredetta bilsport och mc, tror de har bytt namn! De har ganska billiga försäkringar! Min crm kostar 659:-/helår Står visserligen på min far.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Man måste vara över 24 år för att få försäkra på bilsport & mc vad jag har förstått...

Men hur har ni gjort som kör med reggade enduros ? Har ni den försäkrad på ursprungseffekten eller den strypta effekten ?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Loy skrev:
Fan vad suurt, då är det bara att betala 9000 å vara glad alltså :kocko

Känner du någon som är över 24 eller 24 så är det ju bara fråga om den personen går med på att äga hojjen och ha den försäkrad! Då blir det säkert inte mer än 4500 kanske! Kanske billigare till och med!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Det verkar som det löser sig ändå. Vi för över mc:n på pappa så försäkrar han den på Bilsport & Mc på deras basfärsäkring för där får man låna ut den.

Hoppas det funkar bara för då kommer det gå på runt 3000 Kr :)

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Någon som vet vad det kostar att försäkra en dt -02 (eller däromkring) bor i zon 4.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Loy skrev:
Det verkar som det löser sig ändå. Vi för över mc:n på pappa så försäkrar han den på Bilsport & Mc på deras basfärsäkring för där får man låna ut den.

Det funkar! så kör jag. så länge jag har skyddsställ så fungerar det!

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Loy skrev:

Om du skaffar en basker och färgar håret grått kan du kanske skaffa pensionärsrabbat lite här och där också. :tummenupp

Vet du vilka som får betala den mellanskillnaden? Kan du gissa? Nej tyvärr, det var inte du som fick betala för dig. Det var visst alla andra hojåkare. Så tokigt det kan bli...

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Loy skrev:

du tar och ringer alla bolag och här du kommer allt få billigare än 9000kr

Min aprilia kostar 6000kr hel/hel vet att det går att få billigare men gillar att självrisken på vagnskada är 3000kr

Bilsport & mc ska ha 15000kr i självrisk på vagnskada vad jag hört, på IF går det ju att välja också med följd av billigare/ dyrare premie

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Tack för alla svar :)

Fassan får ringa runt å höra lite noggranare imorron då jag själv inte är så påläst på ämnet.

Last edited:

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Min ligger på 800 om året för hel/hel...försäkrad på farsan....:)

JA!!!! jag skenförsäkrar...

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
-Rosen- skrev:
min kostar 93kr/månad hos folksam.

EDIT: för helförsäkring då

Är den registrerad på dig och allt då ?

Är den försäkrad på full eller strypt effekt ?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!