Vad krävs för att köra ifrån sporthoj 130-300km/h

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
Hej

Var ute igår med bilen och fick en kappkörning med 2 st sporthojar i modernare snitt. Såg ut som R1or men det var väldigt mörkt. Blev lite fundersam över hur snabba är de egentligen 130 till 300? :D

Mvh
Johan

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Du får nog ha en hyffsat lätt bil med minst 400-500 hästar och så våga hålla full gas.

En kompis hade en Audi s2 tidigare med 350 hästar och med den brukade han köra ifrån eller åka jämt med 600cc sporthojar beroende på förare men blev nästan alltid ifrånåkt av en 1000cc sporthoj.

Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
du bör räkna med en bil i 1milj+ typ porsche, lambo och ferrari möjligtvis toktrimmad japs . Sen måste man nog ha ganska ordentligt med väg för att hinna upp i dom hastigheterna!

edit: tävlade med en gt3 rs för en månad sen och den var det rätt jämt med från 100km/h

Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
600hk-700hk+ krävs i en bil för att ta en modern 1000cc

Körde själv mot en Supra med 500hk+ för någon helg sen med min sur v-twin och jag kan säga så här supran gick bra :tummenupp , men det gör min sur v-twin också det va jämt upp till 255 där supran slog av, jag har inte lyckats kört om honom och han inte om mig(detta med rullande fart på ca 120km/h)

Tycker det är kul när folk vågar använda sina grejer :tummenupp

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
600hk-700hk+ krävs i en bil för att ta en modern 1000cc

Körde själv mot en Supra med 500hk+ för någon helg sen med min sur v-twin och jag kan säga så här supran gick bra :tummenupp , men det gör min sur v-twin också det va jämt upp till 255 där supran slog av, jag har inte lyckats kört om honom och han inte om mig(detta med rullande fart på ca 120km/h)

Tycker det är kul när folk vågar använda sina grejer :tummenupp

Har många polare med supror och det krävs mer än 650hk i en supra för att köra ifrån mig iaf. :yoparty

Visst är det kul när folk vågar använda grejerna :tummenupp

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
På vad för sorts väg menar du rakt fram eller kurvväg? Det är ju olika förutsättningar så det behövs väl olika sorters bilar//storlek på motor osv.

Topgear brukar väl ha motsvarande inslag i sitt program.

Man behöver nog inte ha en speciellt vass bil för att steka hojaer på kurvig väg!!

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Yamaha RD500
Har kört lite "streetrace" mot lite hojar och från stilla stående mot en R1 :a är det lite knivigt när han väl får ner fram hjulet men inget är omöjligt ;) Så länge det inte svänger så behövs det inte så mycket pengar i en bil för att piska en hoj men när det börjara svänga så krävs det en hel del teknik i bilen för att åka fort som fan raktfram och fort i kurvor :)

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Körde mot en evo 6:a på väg hem från Knutstorp nu i veckan, låg bakom bilen och väntade på att han skulle börja gasa. Vid 200 växlade jag ner och körde om.

Blir alltid förvånad när man kör mot bilar, dock så ska man inte förakta gamla surhäckar, finns ett par urquattros i dom småländska skogar som går ruskigt bra har ja märkt.

Nicotin

Guest
hänger ju givetvis på vem som är piloten.finns många duktiga bilförare som skulle köra skiten av många hojar..men så finns det också många hojar som skulle köra skiten ur dom flesta bilar..

Känns som att ämnet redan rullat ngr gånger...finns det ingen film då en 600 moppe kör ifrån en hottad bmw på nynäsvägen rullande start ?:va

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
hänger ju givetvis på vem som är piloten.finns många duktiga bilförare som skulle köra skiten av många hojar..men så finns det också många hojar som skulle köra skiten ur dom flesta bilar..

Känns som att ämnet redan rullat ngr gånger...finns det ingen film då en 600 moppe kör ifrån en hottad bmw på nynäsvägen rullande start ?:va

Det finns en risig snutt med min sporster, då i förgasarversion med 127 rwhp.
Lite skakit med 245 km/h på nakenhoj.
Skulle vara kul att göra om nu med nya effekten, 136,9 rwhp.
490 hästars BMW.n har ju nu fått riktiga dragracebakdäck enligt ägaren.

http://www.youtube.com/watch?v=1ptC_xl2CgA

I stillastående samt från 70 var HD.n snabbare, från 100 km/h bilen snabbast.
Dock går bilen in i varvstopp vid ca 240 det är därför det blir ledarskifte där.
Man märker att bilen har mer kilo /hästkraft att släpa på i starten, men att luftmotståndet per hästkraft är lägre när det börjar rulla på lite.
Vid starten från stillastående spinner vi båda bort oss, det var ca 10 grader och höst.

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Beror på förare, motor och vikt. Spelar ingen roll om du har 800 hästar i bilen om den väger tre ton.

Nya 911 turbon som en bekant har håller väl skapligt jämt iaf, men han är raceförare på deltid också. Får väl ta med honom ut när jag skaffar ny hoj och jämföra.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det finns en risig snutt med min sporster, då i förgasarversion med 127 rwhp.
http://www.youtube.com/watch?v=1ptC_xl2CgA
QUOTE]

Du får ursäkta, men han som filma måste fan vart full.:öl :D

Akta dig, det var Nisses tjej som filmade! :hihi

Här är den rullen, det var någon kväll innan. "Sunkan" på sin 600:a och "OLJEKYLD GSXR" på sin 1000cc har jag för mig.
Så skönt ljud i Nisses bil, trots turbon! :Bugar

http://www.youtube.com/watch?v=2PCXvX3H8oE

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
På vad för sorts väg menar du rakt fram eller kurvväg? Det är ju olika förutsättningar så det behövs väl olika sorters bilar//storlek på motor osv.

Topgear brukar väl ha motsvarande inslag i sitt program.

Man behöver nog inte ha en speciellt vass bil för att steka hojaer på kurvig väg!!
Inte "Top Gear".
"Fifth Gear".
Himmelsvid skillnad.
[YOUTUBE-ID]sJWx6HqKVfQ[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]mn6eHg1VSZI[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]ZZKRphfVHqI[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]SFmh9BIiSDM[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]q5DMmRp8KVI[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]cuERRnyMwzI[/YOUTUBE-ID]

Top gear har gjort lite också, men de är tramsigare.

[YOUTUBE-ID]HBlXUjPrOJ4[/YOUTUBE-ID]

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Skillnaden e att jag föredear TopGear kanske därför jag refrerade till detta program.

Personligen tycker jag att det är en ganska ointressant fråga, jämföra äpplen med päron är tämligen ointressant.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...