vad krävs för att konvertera en 89 gsxr till turbo

garion.001

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2007
Ort
brastad
Hoj
96 cbr 900rr fireblade
hej har lite frågor ang konvertering till turbo

behövs det kompsänkas och vilken turbo hade varit bäst till en -89 gsxr
vad bör man tänka på när man konverterar (föruton att hålla i sig i mer =)

mvh sonny:yoparty
 

Forsabon

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2007
Ort
Berglock
Hoj
Coccacoki
Grenrör: Svetsa själv eller MC-xpress
Turbo: Tycker Mitsubishi har bra aggregat. Kanske en 04-13--14g
Bränslepump:Wahlbro, bosch eller något annat från en insprutare (Bilskrot)
Bränsletryckregulator: Malpasi progressiv 1:1,2
Beroende på laddtryck: Cylinderfotsdistans
Lite hårdare koppling.
Ev. en intercooler.
Tid, Tid, Tid, Tid och money..........

Annars finns det många här som har GSXR trådar och turbobyggen. Lahi och Silverryggen ex.vis

Lycka till!
 

garion.001

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2007
Ort
brastad
Hoj
96 cbr 900rr fireblade
behöver jag byta munstycken i förknasarna eller håller orginal .. tänkte inte ladda så mycket ....0,3-0,5 max bara så man får mer ork i den gammla ...
 

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
tror inte du kan använda bil turbo pump till förgasar hoj,samma me regulatorn då den är anpassad för insprutare. många hojjar har insprutning och då kan man anpassa dom så dom passar oftast.

finns säkert annat för foggar,läs runt här så ser du hur folk har löst dom problemen.
 

garion.001

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2007
Ort
brastad
Hoj
96 cbr 900rr fireblade
men btr ska ju reglera trycket även om pumpen matar mer an vad som behövs .. men får sikta in mig på en Malpasi progressiv 1:1,2 btr så ska det nog bli bra (hoppas jag )
 

DarkDog

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Pellefanten, Turboräsern o Supermonoprojektet
Ska du använda förgasare ska du ha en annan typ av bränsletrycksregulator. Malpassi gör sådana också, t ex MC-Xpress eller Kg Trimning (under firmanamnet Filter King, men det är samma grejor) säljer dem. Den reglerar så att det alltid är samma differenstryck mellan bränsle in och laddtryck, ca 0,2 bar om jag minns rätt, har du högre tryck orkar nålventilerna i förgasarna inte stänga och det blir översvämning. Överskotts bränslet leds tillbaks från regulatorn antingen till tanken eller som jag gjort före bränslepumpen igen.

Tänk bara på att den påstås vara färdigjusterad, men det är den inte... Anslut en bränsletrycksmätare och justera in den ordentligt.
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top