Vad lagar man sprickor i originalkåpor med?

aceton ska funka har jag hört...hmm typ smälter plasten (ABS plast). som stelnar igen när det avdunstat...eller värme och tillsätta mer plast...men det är nog lite svårare något för proffsen...

Aceton... har du en gång provat det så lagar du inte plastkåpor med något annat mer.
Så kör på aceton o låt det bölta upp plasten..
det bästa som finns o du slipper blanda material

Aceton verkar intressant. Apoteket eller? Men det missfärgar inte plasten på utsidan då? Behöver man inte tillsätta lite material också för att fylla sprickan?
Jag har lite metallnät det kanske man kan lägga på insidan för lite mer styrka.

Jag köpte någon spruta från biltema, Med 2 komponets plastsvetsning.Till för att laga båtar. funkar kanon, och torkar snabbt. artikel nr: 36-2444

Kanontips:tummenupp
Alltid en chansning med Feltema men detta lim var helt kanon. Torkade rätt fort också. Ska ut och kolla imorgon hur hållbart det blev.

Aceton förstod jag mig inte på. Hällde på lite och visst vart plasten mjuk och satt ihop lite men den gick att bryta isär sen. Hur länge ska man vänta?

Kanontips:tummenupp
Alltid en chansning med Feltema men detta lim var helt kanon. Torkade rätt fort också. Ska ut och kolla imorgon hur hållbart det blev.

Aceton förstod jag mig inte på. Hällde på lite och visst vart plasten mjuk och satt ihop lite men den gick att bryta isär sen. Hur länge ska man vänta?

Aceton tar en stund.. jag brukar låta det mjukna ca 30min.. o då ska det vara blött hela tiden..

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick