magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Vad många tankar man hinner tänka under en lowsider, under ett odramatisk smärtfritt framhjulssläpp i cirka 130-140….
De sista 5 sekunderna alldeles innan vurpan (som skedde på Gelleråsen den 26:e juli under första varvet i Superstock 600) rann det här genom huvudet…
Tanke 1: Vilken start! Igen! Fan Mozz du är sååååå jevla grym, du ligger nog 8:a!!!
Tanke 2: Fan vad långsamt de kör!
Tanke 3: La lallala la la la la lalla la la….(Lallar lite för mig själv på Hylands Hörna-introt där innanför hjälmen, då blir man glad och tänker inte på läskigheter utan ser bara möjligheter)
Tanke 4: Fan vad långsamt de kör!
Tanke 5: Ojojoj, nu får jag släppa lite för att inte köra in i han framför, TJOHO, du är ju för f-n lam!!!
Tanke 6: En Honda framför, hahahaha, du är snart bakom!!!
Tanke 7: Det måste vara Theng, en NORRMAN!!!! Hahahaha, en bra norrman är en omkörd norrman! Du är redan kokt!!!!!
Tanke 8: Fan vad långsamt han kör!
Tanke 9: Jevlar vad jag är snygg idag!!! (När man är snabb blir man snygg!)
Tanke 10: Så där, han kör där, då positionerar jag mig här, OCH RÖKER DIG PÅ RAKAN!!!!
Tanke 11: Norrmän, vad kan de???? Hahahaha, du är REDAN bakom!!!!
Tanke 12: Fan vad långsamt han kör!
Tanke 13: Sådärja nu tar vi lite höjd, och liiiiiiiite så, och viker in…
Ungefär här släpper framhjulet. Det går 130-140 km/h. Då tänker man så många rationella tankar. NOT!!!!
Tanke 1: ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Tanke 2: Det måste ha varit skit på banan!
Tanke 3: Undrar om någon annan ramlat?
Tanke 4: Troligen inte, de körde ju så långsamt…
Tanke 5: Nu blir det sådär jobbigt igen, med grus ända ut i fingrarna på handskarna som är så svårt att får ut! (det blir liksom alltid lite grus och skräp kvar ute i fingrarna på handskarna efter en vurpa, och det är inte mysigt när man ska använda dem efteråt). Och i stövlarna brukar det också komma grus. JOBBIGT!!!!
Tanke 6: Fan också, nu får jag starta sist i heat 2!!!
Tanke 7: Hojen kanar bra i alla fall, snyggt på sidan, inget skuttande och hoppande, BRA!
Tanke 8: BRA att jag tog på det gamla skinnstället, och inte det nya fina, hade varit surt att fula till det!
Tanke 9: Hoppas jag inte bryter något, ska ju hämta upp morsan på hemvägen! KUL, morsan åka racebuss, måste få på henne en MOZZ-tischa!
Tanke 10: Inte körde väl JAG för fort?
Tanke 11: Fan också, nu får jag starta sist i heat 2!!!!
Tanke 12: Fan också, jag SKULLE tagit med reservgaffeln!!!
Tanke 13: Fan också, jag skulle tagit med reservbakramen!
Tanke 14: Där åkte hojen ut i gruset, OJ vad det dammar!!!
Tanke 15: OJ, vad det DAMMAR!!!
Tanke 15,5: Hoppas någon fotograferar!
Tanke 16: Bra att jag tog med reservhjälm!
Tanke 17: Man den behöver jag nog inte, jag brukar ju inte slå i skallen
Tanke 17,5: Hoppas någon filmar!!! Vill se!!!
Tanke 18: Jamen va fan, nu har jag grus i mun!!!!!
Tanke 19: Där slog hojen över ett varv, jäklar också!
Tanke 20: Måste komma ihåg och tömma stövlarna ordentligt, det är lätt att glömma och så står man där innan race 2 och får det såååååååå stressigt!
Tanke 21: Kom ihåg att tömma stövlarna!!!!!
Tanke 22: Smart är nog att gå till spolplattan DIRECKT, och spola av allt dammet från utrustningen med en gång.
Tanke 23: Inte körde jag väl för fort?
Tanke 24: Och nu kom det in grus vid nacken!
Tanke 25: Den här vurpan har jag väntat på länge, i denna kurvan BORDE man få framhjulssläpp oftare, man belastar det HÅRT här! Varför får inte fler framhjulssläpp här????
Tanke 26: Men inte körde väl JAG för fort?
Tanke 27: Fan också, nu får jag starta sist i heat 2!!!!
Tanke 28: Måste ha varit skit på banan!!!
Tanke 29: Vad mycket grus i munnen jag har! Och inte kan man spotta med hjälmen på!
Tanke 30: Hoppas någon fotograferade….
Tanke 31: Fan också, nu får jag starta sist i heat 2!!!!
Ungefär här stannar det. Jag är hel. Allt är väl. Och det är fint….
De sista 5 sekunderna alldeles innan vurpan (som skedde på Gelleråsen den 26:e juli under första varvet i Superstock 600) rann det här genom huvudet…
Tanke 1: Vilken start! Igen! Fan Mozz du är sååååå jevla grym, du ligger nog 8:a!!!
Tanke 2: Fan vad långsamt de kör!
Tanke 3: La lallala la la la la lalla la la….(Lallar lite för mig själv på Hylands Hörna-introt där innanför hjälmen, då blir man glad och tänker inte på läskigheter utan ser bara möjligheter)
Tanke 4: Fan vad långsamt de kör!
Tanke 5: Ojojoj, nu får jag släppa lite för att inte köra in i han framför, TJOHO, du är ju för f-n lam!!!
Tanke 6: En Honda framför, hahahaha, du är snart bakom!!!
Tanke 7: Det måste vara Theng, en NORRMAN!!!! Hahahaha, en bra norrman är en omkörd norrman! Du är redan kokt!!!!!
Tanke 8: Fan vad långsamt han kör!
Tanke 9: Jevlar vad jag är snygg idag!!! (När man är snabb blir man snygg!)
Tanke 10: Så där, han kör där, då positionerar jag mig här, OCH RÖKER DIG PÅ RAKAN!!!!
Tanke 11: Norrmän, vad kan de???? Hahahaha, du är REDAN bakom!!!!
Tanke 12: Fan vad långsamt han kör!
Tanke 13: Sådärja nu tar vi lite höjd, och liiiiiiiite så, och viker in…
Ungefär här släpper framhjulet. Det går 130-140 km/h. Då tänker man så många rationella tankar. NOT!!!!
Tanke 1: ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Tanke 2: Det måste ha varit skit på banan!
Tanke 3: Undrar om någon annan ramlat?
Tanke 4: Troligen inte, de körde ju så långsamt…
Tanke 5: Nu blir det sådär jobbigt igen, med grus ända ut i fingrarna på handskarna som är så svårt att får ut! (det blir liksom alltid lite grus och skräp kvar ute i fingrarna på handskarna efter en vurpa, och det är inte mysigt när man ska använda dem efteråt). Och i stövlarna brukar det också komma grus. JOBBIGT!!!!
Tanke 6: Fan också, nu får jag starta sist i heat 2!!!
Tanke 7: Hojen kanar bra i alla fall, snyggt på sidan, inget skuttande och hoppande, BRA!
Tanke 8: BRA att jag tog på det gamla skinnstället, och inte det nya fina, hade varit surt att fula till det!
Tanke 9: Hoppas jag inte bryter något, ska ju hämta upp morsan på hemvägen! KUL, morsan åka racebuss, måste få på henne en MOZZ-tischa!
Tanke 10: Inte körde väl JAG för fort?
Tanke 11: Fan också, nu får jag starta sist i heat 2!!!!
Tanke 12: Fan också, jag SKULLE tagit med reservgaffeln!!!
Tanke 13: Fan också, jag skulle tagit med reservbakramen!
Tanke 14: Där åkte hojen ut i gruset, OJ vad det dammar!!!
Tanke 15: OJ, vad det DAMMAR!!!
Tanke 15,5: Hoppas någon fotograferar!
Tanke 16: Bra att jag tog med reservhjälm!
Tanke 17: Man den behöver jag nog inte, jag brukar ju inte slå i skallen
Tanke 17,5: Hoppas någon filmar!!! Vill se!!!
Tanke 18: Jamen va fan, nu har jag grus i mun!!!!!
Tanke 19: Där slog hojen över ett varv, jäklar också!
Tanke 20: Måste komma ihåg och tömma stövlarna ordentligt, det är lätt att glömma och så står man där innan race 2 och får det såååååååå stressigt!
Tanke 21: Kom ihåg att tömma stövlarna!!!!!
Tanke 22: Smart är nog att gå till spolplattan DIRECKT, och spola av allt dammet från utrustningen med en gång.
Tanke 23: Inte körde jag väl för fort?
Tanke 24: Och nu kom det in grus vid nacken!
Tanke 25: Den här vurpan har jag väntat på länge, i denna kurvan BORDE man få framhjulssläpp oftare, man belastar det HÅRT här! Varför får inte fler framhjulssläpp här????
Tanke 26: Men inte körde väl JAG för fort?
Tanke 27: Fan också, nu får jag starta sist i heat 2!!!!
Tanke 28: Måste ha varit skit på banan!!!
Tanke 29: Vad mycket grus i munnen jag har! Och inte kan man spotta med hjälmen på!
Tanke 30: Hoppas någon fotograferade….
Tanke 31: Fan också, nu får jag starta sist i heat 2!!!!
Ungefär här stannar det. Jag är hel. Allt är väl. Och det är fint….