Stavfelet skrev:(Vi som Kör i V-tuna, vet vilken korsning det är)
Tycker det låter helt rimligt. Har ni frågat farbror blå?Stavfelet skrev:Har inbillat mej att JAG som förare A får, vid B Rött ljus och bommarna inte är nere, köra fram till punkt C !!
Medans Bil D måsta vänta vid StoppLinjen!
Vad är rätt & vad är fel?!
(Vi som Kör i V-tuna, vet vilken korsning det är)
Nej!Qwerty skrev:Vill du ha ett tåg i sidan?
tjockisbulle skrev:Jag gillar iallafall din ybergrymma bild.
*respekt*
Hade lite att göra på jobbet just dåMarkus skrev:Faktiskt jävligt bra bild då jag
inte tittade på din text eller avatar pres - men
såg direkt att det är vid Vallentuna Motor.
Det var det jag ville försäkra mej om... Passerandet av ett Trafikljus!Markus skrev:Hur som helst, om du kommer från Ralles mätt och
belåten så får du passera väjningspliktsmarkeringen
och svänga fram till rödljuset.
EDIT: Du får aldrig passera ett rödljus, antingen stannar
du vid själva rödljuset eller så kör du fram till stopplinjen
(förutsatt att den finns innan rödljuset).
UrbanTiger skrev:Fattar inte vad det första rödljuset gäller för, det finns ju ingen linje där.
Konstigt.
UrbanTiger skrev:Fattar inte vad det första rödljuset gäller för, det finns ju ingen linje där.
Konstigt.
håller absolut med. Första rödljuset är ju inte riktat mot dig, du har ju bara väjningsplikt mot trafik.....bissmark skrev:Rött ljus är rött ljus.
Har jag inte helt fel för mig så är stopplinjen ett tillägg(komplement) till stoppljuset. Om jag får bestämma så MÅSTE bil D stanna vid stopplinjen vid rött ljus i B.
Du(A) står vid väjningsplikt och stoppljuset är INTE riktat mot din(A) bil.
Med andra ord, D måste stanna och A får köra (eftersom väjningsplikt gäller för A), detta förutsatt att bommarna är uppe.
Haha håller med! Såg precis att det var här och har tänkt lägga upp en likadan bild självMarkus skrev:Jag kommer från Vallentuna och vet exakt var det är, och nej - du måste vänta vid själva rödljuset. Faktiskt jävligt bra bild då jag inte tittade på din text eller avatar pres - men såg direkt att det är vid Vallentuna Motor.
Hur som helst, om du kommer från Ralles mätt och belåten så får du passera väjningspliktsmarkeringen och svänga fram till rödljuset.
EDIT: Du får aldrig passera ett rödljus, antingen stannar du vid själva rödljuset eller så kör du fram till stopplinjen )förutsatt att den finns innan rödljuset).
Håller med där också!bissmark skrev:Rött ljus är rött ljus.
Har jag inte helt fel för mig så är stopplinjen ett tillägg(komplement) till stoppljuset. Om jag får bestämma så MÅSTE bil D stanna vid stopplinjen vid rött ljus i B.
Du(A) står vid väjningsplikt och stoppljuset är INTE riktat mot din(A) bil.
Med andra ord, D måste stanna och A får köra (eftersom väjningsplikt gäller för A), detta förutsatt att bommarna är uppe.
Självklart, men det kan det även om det är grönt.Esquire skrev:Det kan ju faktiskt komma ett tåg även om inte bommarna går ner...
Esquire skrev:Det kan ju faktiskt komma ett tåg även om inte bommarna går ner...
Jag la till litegrann.Nisse Järnet skrev:Självklart, men det kan det även om det är grönt.
MikkE skrev:som rutinerad vallentunabo vill jag att vi SRÄNGER DET DÄR JÄVLA KORSET!!!!
det är så ofantligt DÅLIGT så att man kräks, ni som bor tuna vet vad jag menar
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |