vad säger snuten???

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
tjenna.. tänkte höra om någon har erfarenhet om motivlackerade hjälmar o vad snuten tycker om det?? har nämligen motivlackerat min hjälm nu och även visiret är delvis lackerat... är det förbjudet att åka med detta eller blir det bara böter? eller är det helt OK att åka så??

mhv robban
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
Har pratat med polisen några gånger i sommar och de har aldrig gett mig böter för min hjälm.
Däremot är det mycket stor nackdel att ha en lackad hjälm då de hela tiden känner igen personen i fråga hur lätt som helst :(
 

Bifogat

  • untitled.JPG
    untitled.JPG
    41.8 KB · Visningar: 664

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
blom skrev:
dom lär väl inte säga så mycket om hjälmen, men visiret kanske dom klagar på.


jaa. det är det jag menar om dom kanske blir sura för att "sikten" försämras kanske.... dock så tycker jag att jag ser bra ut ur visiret nu.. men kan det bli böter eller nått sån skit tror du?
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
Blade 4-ever skrev:
Har pratat med polisen några gånger i sommar och de har aldrig gett mig böter för min hjälm.
Däremot är det mycket stor nackdel att ha en lackad hjälm då de hela tiden känner igen personen i fråga hur lätt som helst :(

joo.. det är juh det som är en nackdel kanske.. men det är juh kul att inte ha samma hjälm som alla andra.. vart lackade du din då?
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
det är väl igentligen inte värra än när hd åkarna kör omkring i sina cykloplikande brillor.. tycker du om din hjälm så åk med den.. lägg upp den bild på den.
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
blom skrev:
det är väl igentligen inte värra än när hd åkarna kör omkring i sina cykloplikande brillor.. tycker du om din hjälm så åk med den.. lägg upp den bild på den.


jaa.. dock har jag inte någon bild här på jobbet.. fixar det när jag kommer hem sen...

klart att jag kommer att köra med den vare sig snuten säger bu eller bää angående min hjälm..
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
robb skrev:
joo.. det är juh det som är en nackdel kanske.. men det är juh kul att inte ha samma hjälm som alla andra.. vart lackade du din då?

Buskör du hela tiden så blir större nackdel än det är värt att ha en sån hjälm.

Lackade den i örebro hos nån snubbe. Joe nånting har jag för mig han hette.
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
joe disigne eller hur det stavas.. han har gjort skit mycket hjälmar med riktigt bra resultat
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
robb skrev:
är det förbjudet att åka med detta eller blir det bara böter? eller är det helt OK att åka så??

mhv robban

Om det är förbjudet så får man ju böter :)
De flesta mörka visir är ju för mörka och därmed olagliga, men det skulle förvåna mig om dom skulle stoppa nån för det. Detsamma med lackade visir.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Så du menar att man skulle få böter för ett skitigt visir till ex. för att man ser dåligt. :hihi
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
Blade 4-ever skrev:
Buskör du hela tiden så blir större nackdel än det är värt att ha en sån hjälm.

Lackade den i örebro hos nån snubbe. Joe nånting har jag för mig han hette.


hade väl inte tänkt att bussköra hela tiden.. men lite granna lär det väl bli.. får försöka hålla mej undan för snuten då.. :)
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
philsson skrev:
Så du menar att man skulle få böter för ett skitigt visir till ex. för att man ser dåligt. :hihi

Jepp!
En körlärare berättade för mig om en tjej som skrapat rutan på bilen dåligt när det var frost ute, bara ett litet hål att glutta ut igenom, hon hade prövotid och lappen rök.
Vårdslöshet i trafik, som snuten kan tillämpa precis när som helst när de tycker att du gjort något dumt. Men om polisen stannar dig är det väl bara att fälla upp det...?
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
freddexwing skrev:
Jepp!
En körlärare berättade för mig om en tjej som skrapat rutan på bilen dåligt när det var frost ute, bara ett litet hål att glutta ut igenom, hon hade prövotid och lappen rök.
Vårdslöshet i trafik, som snuten kan tillämpa precis när som helst när de tycker att du gjort något dumt. Men om polisen stannar dig är det väl bara att fälla upp det...?


ja.. exakt.. bara att fälla upp det när dom stannar mej isåfall.... då kan dom juh fan inte säga något eller???

fast om det är frost ute så är det väl ganska så dumt att skrapa en liten glugg bara.. det säger juh fan sig själv.. det va en tjej sa du va??:D
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
yonsson skrev:
Om det är förbjudet så får man ju böter :)
De flesta mörka visir är ju för mörka och därmed olagliga, men det skulle förvåna mig om dom skulle stoppa nån för det. Detsamma med lackade visir.

Va? är mörka visir olagliga? :confused:
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
heimdal skrev:
gäller väl samma som med knulltejp i bilrutor.. att framåt så måste du ha någorlunda klar ruta?

Man får inte köra med mörkt visir när det är mörkt.
 

Corny

Conny
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Gävle
Hoj
ZX9r
Bara du inte lackar in "polis" eller deras logga på hjälmen eller något som kan klassas som hets mot folkgrupp mm. :3freak
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
bild på hjälmen!
 

Bifogat

  • helm.jpg
    helm.jpg
    126.1 KB · Visningar: 298
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top