Jo, det var så här, att yours truly har ju fått en fin uppfostran och där ingår ju att vara kompis med alla, så jag störtade runt i depåboxarna och introducerade mig:
- Hello, I'm Magnus Mossberg from Sweden, I'm gonna race with you guys today!
och responsen på det var finfin, alla var glada och positiva. Alla utom en, som var lite trulig. Så, eftersom jag är från Vänersborg och har fått en fin uppfostran, så frågade jag vad problemet var:
- Well, I'm not really sure bot I'm not feeling too happy.
och det var ju som att kasta ett köttben till ett lejon, jag högg direkt och gav honom "The Mozz 5 minute way to enjoyment and faster laptimes, hence a better life!" och när jag var klar så fick jag ett
- Yes, I think you are right; you must have fun to be fast!
Sedan fick jag reda på att "That's Abdul Bin Laden, nephew to THE Binladen!" Right….
Abdul fick sedan bryta pga motortrubbel (de byggde en ny motor till nästa dag), men på lördag kom han från sista startposition och vann komfortabelt. Så, på pallen stod vi, jag och Abdulaziz Binladen, och applåderade varandra och posade för fotograferna. Jag kostade på mig ett:
- A fine race mate, better than yesterday right?
- Absolutely, you must have enjoyed your race as well?
- Truly, thank you!
- But tell you what mate, being so quick, you should buy new leathers!
- Come on, this is my GOOD suit, you should see my ordinary set! And, you can afford it, I can't!
- Hahaha, well done!
- The same, see ya!
Så, P-son hade rätt!