Vad ska jag köpa för lätt mc?? Hur gör jag för att ta A1 kortet?

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Husaberg FC450 -07
Hejsan!
Hade tänkt köpa en lätt mc en GAS GAS EC 125cc enduro som är reggad som lätt mc. Men är det en bra motorcykel? Vad ligger toppfarten på en sådan? Ni kan inte rekommendera nån annan lätt mc till mig? Jag undrar också hur jag ska göra från början för att ta mitt lätt mc kort (A1 kort)? Jag vill göra det på egen hand då alltså utan hjälp av trafik skola. Är väldigt tacksam för svar! :)
MVH Benny
 
Last edited:

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Har du tänkt köpa en motorcykel som du redan äger utan att veta hur fort den går?
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Kul att folk ger kreativa svar när killen ställer frågor. Allt han får är frågor tillbaka eller gliringar. Trevlig attityd! :kocko
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
En GasGas gör väll runt 120-130 km/h men det det är ju inte intressant om du inte ska bygga motard av den eller liknande. Men gasgasen är nog en rejäl och bra mc så köp på du, några här på forumet som har den hojen och de säger väll att den är bra. Tror inte det brukar vara så mycket problem med dom förutom at de har haft lite problem med elsystemet ibland.
 

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Husaberg FC450 -07
zpeppy skrev:
En GasGas gör väll runt 120-130 km/h men det det är ju inte intressant om du inte ska bygga motard av den eller liknande. Men gasgasen är nog en rejäl och bra mc så köp på du, några här på forumet som har den hojen och de säger väll att den är bra. Tror inte det brukar vara så mycket problem med dom förutom at de har haft lite problem med elsystemet ibland.
Bra sagt Chiefen! :tummenupp
Okej det låter ju bra. Jo men dom på mc affären har bytat till slicks däck på den. Det går väll det med? Men hur kan det va att den bara ger 120-130km/h? När tex Honda nsr med mindre hästar gö väll 160+. Men accelerationen måste ju va super isåfall? Vad kan den göra från 0-100 tror du? Tack för att du svarar på mina frågor och ite håller på och skriver massa annat :)
MVH Benny
 

non-stop

Medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
TORPET
Hoj
zx9r PVC-raket med slappa ostar...
0-100? ...en halv minut om du ligger på tanken i nedförsbacke och med en smula hemlängtan...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top