Vad ska jag köpa?

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Jag har tidigare fått tips på hojar i 15000-20000 kronorsklassen då jag för tillfället är arbetslös.

Men nu verkar det som om jag fått ett jobb som tillåter mig att öka budgeten till ca 40000-50000 kronor istället.

Jag ska inte handla innan våren så jag har gott om tid.

Jag har tittat på cbr 900rr runt årsmodell 2000 men tycker att de har gått för långt men är det någon som sitter på en lågmilare så hör av er

Jag har även provkört vfr 800 från 98 och en från 01 men tycker att de gick lite ryckigt och vibrerade mycket. Kan det vara så att det var 2 sunkiga ex jag provade? Dock tycker jag även här att för de pengarna har de gått på tok för långt.

En annan hoj jag också provat är en Kawasaki z750 09:a och den var helt underbar men ryms inte i budget. Är det stor skillnad om man går ner några årsmodeller?

Som ni ser är jag inte helt insnöad på kåphojar även om jag gillar stuket. Men finns det andra hojar som ryms i budgeten.

Jag gissar på att jag kommer att få tips om vtr 1000 men den tycker jag är så in i helvetes ful så en sån kommer det nog aldrig att bli tal om.

Men ge mig gärna andra tips.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
ZX9R, ingen fara med milen om du köper en -00 eller nyare... Min had 5k mil på mätaren vid försäljning. Jag körde 2000 mil på 2 år nklusive 100-200mil bana utan problem. Förre ägaren hade garanterat kört bana att döma av däcken som satt på.

En ER6 av ganska ny modell borde du få för dom pengarna.

Du får juh fråga dig själv vad du tänker köra mest, bana/touring/grus osv...

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Glömde skriva att det kommer endast att bli gatkörning. Typ pendling till jobb men mest typ dagsturer med goda vänner.

wille T

Ny medlem
Gick med
8 May 2011
Hoj
Triumph Street Triple R // KTM 150 XC
Honda hornet 05-07? Du borde kunna hitta nån Suzuki TL 1000 för summan du nämner...:)

PalleR1

På 1000cc sen -96
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
R1 -05
Jag tror att du var på rätt linje när du spånade kring Honda Fireblade. Paasar nog perfekt för dig. Leta tills du hittar rätt ex till rätt pris.
Annars finns ZX9R typ -02'a.

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Om du tittat på vfr å tycker dom e fula, måste ja säga TL1000R. Vacker å fantastiskt rolig hoj! Ja e helsåld!

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Köp dig en gammal r1a. 99orn är den bästa årsgången, de är både billiga att äga som att köpa. Krånglar aldrig och det är ett riktigt bra klipp i motorn tackvare förgasaren. Finns inget som går så bra som en rätt inställd förgasar moppe. Dessutom är de ruskigt snygga! Du kan få ett fint exemplar för 30000 så har du 10 000 över till tjack.

Mvh Oskar

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Bang for the buck om man räknar in total ägandekostnad - KTM SuperDuke / 990 SuperMoto om man vill slanga och inte är kurvfrälst..

Du får 06orna för runt 50 nu.. Jag sålde min 06a i somras för 54´ med 1400 mil, i kalasskick med lite godis (ej akra). Ett år till och 1700 mil så är den under 50´, men fortfarande en underbar hoj.

Ginis

Medlem
Gick med
28 Sep 2010
Hoj
2007 honda CBF 1000
Kanske en CBF1000-07

Jag har en, lite av en doldis. Fireblade motor i hanterbar form. Jätte treligt åk. Varken bäst i touring eller sport,men i denna kombination är den kanon, en jätte bra allrounder.
Försäkring 40+ utanförstorstad-3400.(länsför)

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...