Vad ska jag välja?

ayrton

Ny medlem
Gick med
20 May 2005
Hoj
Ducati
Tjena... är på gång att köpa en hoj och har hamnat i svåraste beslutsångesten som finns, jag kan verkligen inte bestämma mig.
Så jag behöver lite hjälp!!!
Båda är av samma modell.

Hoj1: EN 97a Är importerad från Danmark, 1 tidigare ägare och är enligt bilderna i väldigt gott skick. + Att den ska in på service innan försäljning. 900 mil Pris 34000 :- avstånd från mig 30 mil.

Hoj2: En 96a Är svensksåld. 2 tidigare ägare och inte lika fint yttre. Dock ska den enligt ägaren vara i väldigt gott maskinellt skick, och väldigt bra skött maskinellt under hans tid, med mycket nya delar i motorn.
Den är bankörd vilket inte hoj1 verkar vara(men vet inte säkert). Den ska även ha lite extra hästar iomed effektavgassystem och lite annat.
På köpet tillkommer även en del delar och extra kåpor. 1500 mil Pris 29000:-... avstånd från mig 60 mil.

Jag kan inte åka o kolla på båda.

Snälla hjälp mig lite... Säg vad ni tycker och berätta hur ni hade gjort.

Last edited:

RoadRunner

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
KTM625SMC
Vad är det för cykel???

Rent spontant verkar ju hoj 1 lite vassare, men var noga med o kolla dokumentation så som typ serv. bok kvitton o dyl på utförda jobb bes. papper m.m

Lättare att skapa sig en bild om det säljare påstår verkligen är sant....

Sen låter det enligt min mening lite lite mil på båda hojarna för att vara såpass gamla :va
Lycka till me hojköpandet!!

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Men vilket trams, 900 mil och 1500 mil, det är ju uppenbart fel om inte hojarna gått mer.
Eller har de varit avställda i 3-4 år?

Den bankörde har väl kanske gått alla de milen på bana då, eller alternativt haft mätaren urkopplad för det mesta.

Den första kan ha backad mätare.

Observera att dessa typ fått ett par servicar max under sin livslängd om milen ska stämma, så de ska vara i absolut kanonskick och mycket mycket fina, knappast renoverade eller så.

Titta förbannat noga.

Nu vet man inte modellen iofs, för de är billiga så jag antar att det är någon mindre hoj?

Last edited:

ayrton

Ny medlem
Gick med
20 May 2005
Hoj
Ducati
jo det e ett par Aprilia Rs250.

Men den första ser riktigt fin ut(åtminstone på bilderna) så det skulle inte förvåna mig om den bara gått 900... fast man vet ju inte.

Last edited:

andersson_81

När olyckan är framme är jag redan förbi
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
Blade
Poacher : jag håller med dig, får känslan av att miltalen inte stämmer med verkligheten :va . Visst kan det väl vara så att det mot all förmodan skulle stämma men då vill det oxå till att den är i nyskick för att det ska verka troligt..
Lycka till med köpet :tummenupp

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
ayrton skrev:
jo det e ett par Aprilia Rs250.

Men den första ser riktigt fin ut(åtminstone på bilderna) så det skulle inte förvåna mig om den bara gått 900... fast man vet ju inte.

Jo iofs, sånna hojar kör man inte gärna till vardags, och eftersom de är 2t så kan de ju ha blivit rustade några ggr redan.

De är ju banhojar så kanske har båda rullat där.

Glöm mitt förra inlägg mao, 2t är en annan värld.

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sålt Millen :(
Jag tycker att det verkar lite misstänktsamt med att hoj nr 2 redan har bytt en del delar i motorn... Behöver man verkligen göra det med en hoj som körts 1500mil? :va

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
tja, 2t kan rasa när som hellst egentligen, och slits som fan, årliga renoveringar med nya kolvar och borrningar är just inte ovanligt.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0