Vad ska man hitta på i vinter...

Foss

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
DR 800 -91 (till salu)
Nu börjar vintern närma sig, trist nu när man har blivit sån där motorcyklist. Vad ska man då göra för att stilla sitt nya behov? Jag går och är lite sugen på att köpa nån tvåhjuling för vinterbruk... Vad finns det att välja på? Skulle vara grymt att ha något att åka på sjön med. Cross känns lite drygt när man bor i stan, enduro kanske. Får man nån skaplig leksak för 10-15 tusen? Måste man ha spikdäck för att köra på isen? Tips tack!

Vad ska ni själva göra i vinter med all tid ni får över?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Foss skrev:
Vad ska ni själva göra i vinter med all tid ni får över?
Köp någon gammal risig bil som du kan rejsa med i vinter. Du kan få en gammal 240 för ett par tusen och då har du råd med försäkring och soppa också. Annars kanske du kan få tag på någon gammal KDX 220 eller liknande för de pengarna.

Själv så vet jag inte vad det kommer att bli. Antagligen någon bil som man kan sladda runt lite med. Eller så får jag hjärnsläpp och köper en gatreggad fyrhjuling... :tomten

Foss

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
DR 800 -91 (till salu)
Vill väl eg. ha en snöskoter men det känns lite ovärt när man bor här nere + att dom verkar inte göra annat än att rasa. En enduro däremot vore ju fint, då kan man ju åka hela kladdiga hösten och på sjön i vinter. Hur är det, måste man skruva mycket på en sån där?

Solid snake

Guest
Ja, precis som alla andra fordon så ska det underhållas, men inte lika mycket som en cross till exempel.

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
Foss skrev:
Vill väl eg. ha en snöskoter men det känns lite ovärt när man bor här nere + att dom verkar inte göra annat än att rasa. En enduro däremot vore ju fint, då kan man ju åka hela kladdiga hösten och på sjön i vinter. Hur är det, måste man skruva mycket på en sån där?

skoter är det bästa. vet man vad man köper och tar hand om den så rasar dom aldrig

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Här har du ett perfekt tillfälle :D Köp min grymma isbil och ha riktig kul i vinter för billig penning. Köper du nu så skickar jag med en b21et som behöver lite småprylar samt ett agg innan den kan stoppas i.

http://www.blocket.se/view/5792818.htm

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...