Vad ska man köpa för hoj???

evers

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Hoj
Ducati 749R +
Suget börjar bli för stort efter sporthoj igen, känner att det är dags att handla nu, men frågan är vad ska man köpa? Jag vill helst ha en "klar" hoj, med mycket godis på. Dom främsta alternativen just nu är Ducati 749R, Aprilia Mille Factory från -04 och nyare. 1098s/r känns lite för dyra just nu. Yamaha R1 SP verkar vara svåra att få tag på samt även dom lite för dyra.

Har hittat en superfin 749R med i princip allt godis man kan önska på, men törs man köpa en sån? går dom att sälja sen? och effekten känns som lite i klenaste laget.

Factoryn känns som ett klart prisvärt alternativ, men dom verkar vara rätt kalla, många har legat ute länge.

Hur är det med kvaliteten och servicekostander på dessa kanditater? ni som har eller har haft nån av dessa kan väl komma med lite input.

Vilken är rätt väg att gå?? :va

Har bara haft japs innan, senast en CBR 1000rr -07, törs man gå över till andra sidan och köra twin med ganska mycket mindre effekt? eller kommar jag bli uttråkad direkt?

Bomba mej nu med åsikter. :D

Mvh Evers

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Aprilia rsv-r 06-> eller Factory. de går o går oftast bara lite små strul kan det bli ibland men det är sällan.. oftast bara någon slang som har losnat eller dylikt :)

Effekt finns så det räcker om man inte vill få upp hojen på slangen i 160+.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
KTM RC8! mycket mos i en twin:yoparty Om du nu tycker om ktm d.v.s :)

Mvh

evers

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Hoj
Ducati 749R +
Aprilia rsv-r 06-> eller Factory. de går o går oftast bara lite små strul kan det bli ibland men det är sällan.. oftast bara någon slang som har losnat eller dylikt :)

Effekt finns så det räcker om man inte vill få upp hojen på slangen i 160+.

Vad är det som skiljer mellan 04-05 och 06-08? Har bara sett några små kosmetiska detaljer men det kanske är en massa annat med? :va

RC8an är frän men jag vill ha en hoj med öhlins runt om, smidda fälgar osv. Inte för att jag betvivlar prestandan på orginal fjädringen, den är med all sannolikhet minst lika bra, troligtvis bättre på en ny RC8 än öhlinsgrejer med 5 år på nacken, utan för att jag helt enkelt vill ha dom grejerna för jag tycker det är snyggt :D:D

Jag gick den dyra vägen med min förra cbr, och byggde den precis som jag ville ha den med öhlins runt om, marchesini fälgar, brembo bromsar osv och jag lärde mej att det blir rätt så dyrt :huvet, därför vill jag ny ha en färdig snygg hoj med allt klart. :tummenupp

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jag röstar Aprilia. Fyrventilsducster kostar 7000-10000kr att serva vart 2000:e mil. Aprilia ska ventiljusteras vart 4000:e mil och det gåt på ett par tusingar.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Vad är det som skiljer mellan 04-05 och 06-08? Har bara sett några små kosmetiska detaljer men det kanske är en massa annat med? :va

RC8an är frän men jag vill ha en hoj med öhlins runt om, smidda fälgar osv. Inte för att jag betvivlar prestandan på orginal fjädringen, den är med all sannolikhet minst lika bra, troligtvis bättre på en ny RC8 än öhlinsgrejer med 5 år på nacken, utan för att jag helt enkelt vill ha dom grejerna för jag tycker det är snyggt :D:D

Jag gick den dyra vägen med min förra cbr, och byggde den precis som jag ville ha den med öhlins runt om, marchesini fälgar, brembo bromsar osv och jag lärde mej att det blir rätt så dyrt :huvet, därför vill jag ny ha en färdig snygg hoj med allt klart. :tummenupp

06-> så försvan en del barn sjukdomar som 04-05 rsv hade... sen fick RSV-R också öhlins fram som factoryn + oz look alike fälgar som nästan väger som Factoryns fälgar.

evers

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Hoj
Ducati 749R +
det blev en 749R -04 med massa godis på.. jag är nöjd, kul med en udda hoj som finns i få ex, surt med relativt dyra och täta servicar, men det kostar att ligga på topp.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024