vad ska man köpa för något skinställ???

gsitobbe

Gick med
4 Sep 2003
Hoj
CBR 1000
hej jag undrar vad man ska köpa för något skinställ?? det ända jag någonsin haft på mig i skinställs väg är pappas skinställ från 70-taletmen sdan så har jag ju massor med cross kläder men jag anser inte att det skyddar lika bra

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
gsitobbe skrev:
hej jag undrar vad man ska köpa för något skinställ?? det ända jag någonsin haft på mig i skinställs väg är pappas skinställ från 70-taletmen sdan så har jag ju massor med cross kläder men jag anser inte att det skyddar lika bra
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=35803&highlight=Skinnst%E4ll
Bifogar en inte alltför gammal länk i ämnet. Tycker väl att man kan börja fundera så här: Nytt eller beg, delat eller helt (helt så det är ok för tävling), Motard eller raceställ.

Viktigast av allt tycker jag är att prova olika ställ och vara lite kritisk och inte alltför köpkåt utan känna efter att det sitter gott.

Hade själv ett ställ från slutet av 70-talet tills för några veckor sen, utan att vara värsta posören kan man bara säga att dem är för djävla fula... :D

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
lånar tråden lite om det är lugnt?

Är det någon som har en bra beskrinving på hur tight ett ställa ska sitta? Mitt är nog i tajtaste laget... bantaning inledd!

//@

J-P-T

Bla bla bla
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
525SX
d1ce skrev:
lånar tråden lite om det är lugnt?

Är det någon som har en bra beskrinving på hur tight ett ställa ska sitta? Mitt är nog i tajtaste laget... bantaning inledd!

//@

Ja...mina ställ satt som ålskinn i början men efter ett par svettiga bankörningar så sitter de perfekt

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
J-P-T skrev:
Ja...mina ställ satt som ålskinn i början men efter ett par svettiga bankörningar så sitter de perfekt

Mitt är ett delat skinnställ, sitter ape-tight runt lår och vader men ganska ledigt i övrigt... Får hoppas på att det töjjer sig lite då :)

//@

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
köpte nyss ett nytt raceställ på MC-poolen i Sunbyberg. märket är SPYKE supermotard, jävligt bra ventilerat... ställen de har är från 2003, och jag fick pruta en tusing =8000:-(ordinarie 9000:) tror lätt att du kan få det för 7000 om du prutar bättre än mig :tungan

gsitobbe

Gick med
4 Sep 2003
Hoj
CBR 1000
okerj men då vet jag iallafall vad jag ska göra men det är bara att komma med mera förslag om någon har det!!!!

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM