Vad ska man köpa för ultraljudstvätt?

Klutt

Medlem
Gick med
7 May 2024
Hoj
Honda CB750F 1999
Har tänkt att köpa en ultraljudstvätt, främst för förgasarrengöring men naturligtvis annat också. Men vilken ska man välja?

Tittat lite på denna https://www.prylteknik.se/bst-sonic...bad-proffstvatt-2-ars-garanti-degas-semiwave-

Jag har hört lite rykten om folk som blivit missnöjda med budgetvarianter, så därför tänkte jag ta den där som verkar vara en nivå upp. Och så vill jag heller inte köpa en för liten. Vore drygt att upptäcka att det man vill göra rent inte får plats.

Vad har ni för tips?
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Min kommer från ebay.de och är samma tror jag som div firmor säljer här, men det var betydligt billigare på ebay.
Valde mellan 10 och 15 liter och när jag bestämt mig så hade en annan sporthojare köpt sista 15L så det blev 10L.
Den duger i storlek men större är oftast bättre ju.
Sök i forumet det finns trådar med mycket info.
 

Polkish

Nybörjare
Gick med
16 Nov 2017
Ort
Järvsö
Hoj
Yamaha MT-09 -17
Jag köpte vevors 15L variant för några år sedan, också från prylteknik.
Fungerat väldigt bra! Men större förgasare får tvättas i omgångar då djupet inte räcker till.
Jag tror du ska titta på en större.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag hyr samma tvätt på hygglo ett par ggr per år, den finns 5 min från mig och det kostar 180 spänn dygnet. Den är på 30 liter och man får ner en hel förgasarbrygga. Problemet är att nu kan jag inte tänka mig en mindre tvätt själv, så det blir dyrt att köpa.
 

Klutt

Medlem
Gick med
7 May 2024
Hoj
Honda CB750F 1999
Jag köpte vevors 15L variant för några år sedan, också från prylteknik.
Fungerat väldigt bra! Men större förgasare får tvättas i omgångar då djupet inte räcker till.
Jag tror du ska titta på en större.
Då kanske det är lika bra att köra den på 30l. Den är ju inte dunderdyr, och förhoppningsvis är det en engångskostnad.
 

Polkish

Nybörjare
Gick med
16 Nov 2017
Ort
Järvsö
Hoj
Yamaha MT-09 -17
Då kanske det är lika bra att köra den på 30l. Den är ju inte dunderdyr, och förhoppningsvis är det en engångskostnad.
Mest troligt en engångskostnad :)
Tar förstås mer plats när den inte används, men det är alltid höjden/djupet som begränsat när jag tvättat något.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Man kan passa på att byta o-ringarna #1 om man har en hel radda med förgasare. Då går också förgasarna ner en i taget.
Å så får man synka förgasarna efteråt.
IMG_0862.jpeg
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Man kan passa på att byta o-ringarna #1 om man har en hel radda med förgasare. Då går också förgasarna ner en i taget.
Å så får man synka förgasarna efteråt.
View attachment 502739
I våras plockade jag ner en 4x förgasarbrygga, bytte allt ( utom #1 ), testade med bensin på bänken och satte dit allt ( som du vet en riktig jävla match med 40 år gammalt allt ) och tror du inte en sån jävel läckte så det skvalade. Så bra råd Björn

Samtidigt galet mycket skönare att ploppa ner hela bryggan i badet
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top