vad ska man kunna

Smokey__88

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2005
Hoj
Honda NS125F -88, Monkeybike -05, Minimoto 14E
vad ska man kunna på teori provet, e det något spec. för lätt mc eller?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Smokey__88 skrev:
vad ska man kunna på teori provet, e det något spec. för lätt mc eller?

Nae samma som för A (tung mc). Dvs hela bilboken (förutom kapitlet som handlar om bilen då) och sen kommer det en och en annan mc-fråga. Köp mc-boken eller skit i det, funkar utan den boken

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Skadar inte att köpa boken! 140.- kan det va värt...det kan vara en mc fråga det hänger på.

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
bossjan skrev:
Skadar inte att köpa boken! 140.- kan det va värt...det kan vara en mc fråga det hänger på.

Att köpa boken för att klara provet är kanske lite overkill. Kommer t.ex nästan garanterat en bild på fyra olika bromsar där frågan är vilken som tar bäst. En trumbroms bak/fram eller en skivbroms bak/fram.
Står väl massa annat som kan vara bra att känna till, efter man avlagt ett godkänt teoriprov. Har jag för mig. :va

Testa att läsa igenom dessa trådar som kom upp när man sökte på 'teoriprov'/'teori prov', borde väl stå en del där:
http://www.sporthoj.com/forum/search.php?searchid=1238239
http://www.sporthoj.com/forum/search.php?searchid=1238245

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Jag lånade en bok från en polare, "Du & Jag i Trafiken". tror den är gammal. Läste igenom den, körde teoriprovet på datorn hemma och drog till skrivningen en vecka senare (bara pluggat ang. bil mao).

Borde väl inte vara nå bekymmer, samma frågor som för bil + 5-10 MC frågor... det var iaf vad jag trodde. Satt som ett ufo på vissa frågor :confused: Kryllar av MC frågor nu för tiden. :tummenupp

Men med lite logiskt tänkande ska det inte va nå bekymmer. :näsblod

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Skit i boken den suger, kör något datorprogram istället till exempel Bonniers Trafikskola 4 elr vad de heter. Jag körde de och klarade provet med marginal (52 av 65) :tungan

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
zpeppy skrev:
Skit i boken den suger, kör något datorprogram istället till exempel Bonniers Trafikskola 4 elr vad de heter. Jag körde de och klarade provet med marginal (52 av 65) :tungan
Är väl ingen marginal :7peta det var ju järsgår'n. :hihi

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
zpeppy skrev:
det har jag, verkar bra! :)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Bonniers är soft o öva på men man lär sig ändå mycket, då blir det av att man tränar med, lägga näsan i en bok är inte riktigt min grej så jag tyckte det va kanon med bonniers...

[Hanqvist]

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
snart!
Ska själv börja plugga lite till kortet nu eftersom att jag ska köpa en till sommaren.

Ska använda mig av, körkorts boken och bonniers trafikskola 4.0 hoppas jag klarar det =)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...