Vad skall jag köpa för hoj!?

Quattro

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Ingen ännu...
Innan jag tog kortet så var jag helt inställd på en KTM 640 prestige -05 eller nyare.....
Nu har jag tagit kortet och provat några hojjar.
Honda Varadero 1000 -00 (med slipon)= + Skönt ljud, bra drag, bra försäkringspremie - Stooor, tung och sist men INTE minst FUL!

Yamaha XTX -05 (Orginal) = + Skönt ljud, smidig, snygg, bra försäkringspremie - "dåligt" drag, samt att den inte går så fort (ca 150km/h) vilket inte är nån höjdare att ligga i!

Suzuki GSR 600 -06 (Orginal) = + Snygg, Bra drag - Dålig segdragning, Hög försäkring.

Suzuki GSXR 1000 -06 (Yoshimura slipon) = + SKÖNT LJUD! MYCKET bra drag, Mycket snygg, osv... - Helt sjuk försäkringspremie!!!

Nu på semestern var jag på Bike i Trollhättan och kikade lite och fick se en Buell xb12s (tror jag den hette) och den gillade jag skarpt!
Dock har jag aldrig provat nån...
Nån som vet vad en sån ligger i premie (helförsäkring)?

Jag hängde med brorsan (GSXR 1000-06)på en lite längre etapp (ca 35mil) i 130-160km/h med Varaderon och konstaterade att det är nog inte möjligt på en KTM 640, därav min tveksamhet mot den...

Är det nån som har nåt tips på vad som kan funka för mig, jag kommer mest att köra inom 50 skyltarna men vill även att den skall funka utanför ( marschfart 130-160) samt att den skall se snygg ut (ja, jag vet smaken skiljer). Sen det viktigaste, försäkringen helst på rätt sida 6000:-hel/hel!
Den får kosta nånstan runt 70-85 000.

MikkE

Guest
Satsa på något mitt i mellan av dina val - Suzuki GSR 600 -06

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Kolla min signatur angående Ducatin, den verkar passa in på dina behov, pulver i motorn och "billig försäkring". Och är du inte intresserad av min så tycker jag iaf att du ska kolla upp ett Monster. Riktigt trevliga hojar och så länge du håller dig till de större så slipper du känslan av en slö Buell som vibrerar satan :D

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Någon av dessa:

Suzuki GSR 600 -06
Suzuki GSXR 1000 -06

Skit i försäkringskostnaden, man ska köpa den hoj man vill ha / har råd med, sedan brottas man med försäkringsfrågorna. :)

Fredde_M

--------
Gick med
16 May 2003
Hoj
96 Kawasaki ZX-9R, 05 Husa 450
Är det första hojen?
Då skulle jag köpa Varaderon och känna mig för något år vilken typ av körning som lockar. Du lär ju inte tappa så mkt i värde på en 00:a och hojen i sig är inte dum alls med tanke på dina krav - bortsett utseendet då kanske.

Har provat XB12S och den lämpar sig inte för höga marschfarter (samma bör väl gälla GSR600). Dessutom är Buellen dyr i inköp.

//F

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Tipsar om Honda vtr som ett bra val..Inga kända större problem även efter de första 4000mil o en cykel som alltid gör sitt jobb.. :tummenupp

Kan se ut så här....

Bifogat

• P1010047.JPG
    P1010047.JPG
    58.9 KB · Visningar: 46
  • P1010046.JPG
    P1010046.JPG
    58.9 KB · Visningar: 35
  • P1010051.JPG
    P1010051.JPG
    58.7 KB · Visningar: 36
  • DSC_4852.jpg
    DSC_4852.jpg
    21 KB · Visningar: 37
Last edited:

Quattro

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Ingen ännu...
Fredde_M skrev:
2308298 Är det första hojen?
Då skulle jag köpa Varaderon och känna mig för något år vilken typ av körning som lockar. Du lär ju inte tappa så mkt i värde på en 00:a och hojen i sig är inte dum alls med tanke på dina krav - bortsett utseendet då kanske.

Har provat XB12S och den lämpar sig inte för höga marschfarter (samma bör väl gälla GSR600). Dessutom är Buellen dyr i inköp.

//F

Japp! Det är första hojjen. Jag har kört rätt mycket med Varaderon ( ca 100mil) så jag vet hur den känns.
Men den är ordentligt ful :3freak för övrigt har jag inte så mycket emot den.

GSR:en har jag kört ca 30mil med varav en 12mila sväng, då marschade jag ca 150 och det var inga problem!

Jag är öppen för fler förslag, det behöver inta vara nån av ovannämnda hojjar!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras