Vad Spader dam.....

Bågebabe

Desperado.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 1000 *SÅLD*
........verkligen tycker om Rapido MC

Ur dagens metro
"Samlingspunkten är det k-märkta fiket Rapido vid Gullmarsplan. Dit åker gärna många manliga motorcyklister också."

:1pajas

/ Bågebabe

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Bågebabe skrev:
........verkligen tycker om Rapido MC

Ur dagens metro
"Samlingspunkten är det k-märkta fiket Rapido vid Gullmarsplan. Dit åker gärna många manliga motorcyklister också."

:1pajas

/ Bågebabe

Hi hi, jo det var riktigt kul läsa. Mail-Babblade lite med Spader-Ordis och man får anta att dom/hon till reportern sagt något i stil med att dom brukar träffas hos Rapido i den gamla k-märkta kåken och ta en fika, och då får man såhär efteråt inse att reportern givetvis inte visste att Rapido är en hojklubb det också.... :D Gäller att vara övertydlig när man pratar med "tredje stadsmakten"! :p

Ännu mer "spännande" är att det i underrubriken står att "Spader Dam är Sveriges enda Motorcykelklubb för tjejer", också det en rejäl blunder av reportern, för ett sådant uttalande skulle aldrig Spadrarna göra! Så, akta er för reportrar, man vet aldrig hur dom vrider till det!

Hursomhelst, Spadrarna är ett kul/trevligt gäng tjejer som med reportaget fått den uppmärksamhet dom förtjänar! Deras hemsida hittar man HÄR!

/B

Last edited:

Banditan

!Fast - !Fearsome - Female!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 996
Ur dagens metro

Eftersom jag råkar vara med i Spader å var med i lördags kan jag tala om att somligt av det som står i artikeln inte riktigt stämmer med det vi sa :notme

Som någon vis person nyss sa - tro inte på allt som står i tidningen....... :tummenupp

Last edited:

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Re: Re: Vad Spader dam.....

Banditan skrev:
...Eftersom jag råkar vara med i Spader å var med i lördags kan jag tala om att somligt av det som står i artikeln inte riktigt stämmer med det vi sa :notme...

Stämmer det någonsin när man har med reportrar att göra... :whip

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Jag ombads en gång i mitt fackliga arbete att kommentera en fråga i en landsortstidning. Jag skickade mitt svar per mail till murveln och ändå lyckades jag bli felciterad. Två gånger.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...