Vad stör du dig på?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Ptja, jag är inflyttad och har dåligt statistiskt underlag, men tror man ratar såväl Glenn som Kevin här. Det är mest Kalle i Hôla, Raggar-Knut och Ove med dunken. Trevligt och hederligt bonnfolk utan något som helst Stockholms-komplex. Jag tror de skulle bry sig föga om tama WT-insinuationer.

Jaha, det kanske var fördomsfullt av mig. Jag ber naturligtvis så mycket om ursäkt. Ungefär som att kalla folk som bor i Göteborg för Glenn.

/Också inflyttad.

Men det kan vi ju stryka ett streck över då. Vad jag däremot skulle vilja veta är varför du och så många andra mer än gärna associerar "Svennebananer" med homohat men aldrig skulle komma på tanken att göra det med "Alibabaner"? Är det vad jag tror, ren och skär rädsla för att inte vara politiskt korrekt? (Se tex Åke Gren-fallet. Där blev det ett j-a liv medan propagerande för stening och bränning av homosexuella bland andra grupper går obemärkt förbi)

Jag bryr mig ärligt talat inte det minsta om vad du stör dig på. Håller med dig i stort till och med. Jag bryr mig inte heller vad du kallar mig. Men varför jag ens svarade var för att du så tydligt aldrig skulle kunna klumpa ihop "Alibabaner" med homohat men inte har några problem med att göra det med andra. Samtidigt som du gärna raljerar över vart folk kommer ifrån. Därav mitt något otrevliga svar. Ledsen för det. Hoppas ingen riktigt Ekedaling blev förnärmad.

Och om du svarar att det råkade bli så och att du lika gärna hade kunnat skriva att du stör dig på böghatande invandrare så tror jag dig inte.

Det här jävla tassandet och hymlandet som folk håller på med i Sverige får faktiskt snart ta slut. Man blir ju galen.

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
stör%20aqua.jpg

:mad:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Jaha, det kanske var fördomsfullt av mig. Jag ber naturligtvis så mycket om ursäkt.

Ursäkt godtagen.

Ungefär som att kalla folk som bor i Göteborg för Glenn.

Men ni heter ju det? ;)

Men det kan vi ju stryka ett streck över då. Vad jag däremot skulle vilja veta är varför du och så många andra mer än gärna associerar "Svennebananer" med homohat men aldrig skulle komma på tanken att göra det med "Alibabaner"?

Här har vi ett big misunderstanding. Bara för att jag nu inte tog med det, så innebär inte det att inte jag anser att invandrare, människor från andra kulturer, whatever, också minsann kan ha fördomar om andra folk, oavsett om det gäller avvikande politiska åsikter, utseende, etnicitet eller sexuell läggning.

Det hade blivit ett väldans långt inlägg om jag var tvungen att ha med ALLT, för att om jag inte uttryckligen tog med det i listan, så innebar det att jag hävdade motsatsen?

A: Jag tycker inte om ketchup!
B: Jaså din mupp, så du älskar senap sålunda!

...det ena utesluter inte det andra.

Därav mitt något otrevliga svar. Ledsen för det. Hoppas ingen riktigt Ekedaling blev förnärmad.

Det är lugnt, stort av dig att be om ursäkt. We're cool. Vad gäller Ekedalingarna är det nog lugnt, det är mest skog här ute. Tjejen och jag har letat hus inne i Tidaholm i över ett år, trötta på att hyra hus mitt ute i ingenstans (sedan kan du förvisso i egenskap av göteborgare hävda att flytta in till Tidaholm inte blir någon större skillnad, och det kan du ju ha en poäng i...) :D

Och om du svarar att det råkade bli så och att du lika gärna hade kunnat skriva att du stör dig på böghatande invandrare så tror jag dig inte.

Helt ok om du inte tror mig, men, tro det eller ej, du har faktiskt fel. I mina ögon är en idiot en idiot och de finns i alla läger, oavsett vad de ser i spegeln när de vaknar, vilket parti de röstar på eller vad de helst sätter på. (Likaväl som en schysst snubbe är en schysst snubbe, oavsett preferenser i övrigt.) Faktum är att i andra kulturer och för den delen sub-kulturer finns det minst lika mycket homo-hat som bland exempelvis nassar. Se bara på en specifik grupp som vissa rap-förgreningar och exempelvis många reggae-artister, om vi nu ska prata något så smalt som blott musikstilar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Här har vi ett big misunderstanding. Bara för att jag nu inte tog med det, så innebär inte det att inte jag anser att invandrare, människor från andra kulturer, whatever, också minsann kan ha fördomar om andra folk, oavsett om det gäller avvikande politiska åsikter, utseende, etnicitet eller sexuell läggning.

Det hade blivit ett väldans långt inlägg om jag var tvungen att ha med ALLT, för att om jag inte uttryckligen tog med det i listan, så innebar det att jag hävdade motsatsen?

A: Jag tycker inte om ketchup!
B: Jaså din mupp, så du älskar senap sålunda!

...det ena utesluter inte det andra.

Det var ju detta jag visste att du skulle skriva och det är inte omöjligt att det "råkade" bli så just nu även om jag förhåller mig något skeptisk fortfarande. Problemet är att det är lite väl ofta som det bortses från vilka som faktiskt hatar bögar och kvinnor på allvar. Visst, nassar hatar bögar, men hur många är de? 300st?

Lustigast är ju hur de attackfeminister som du nämner aldrig skulle komma på tanken att säga ett ont ord om somliga grupper, där kvinno- och böghat är normalt, men blir skogstokiga om någon inte vill ha tvång på 50/50 i föräldraförsäkringen. De måste verkligen våndas mitt upp i all dubbelmoral. Eller tänker de överhuvudtaget?

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Vad är det med alla som sätter sig på tvären gentemot "oss" som gnäller på våra så kallade medmänniskor? Går ni helt enkelt runt och accepterar att folk beter sig på ett sätt som endast kan liknas med dumhet? Vi ska väl för i helvete sträva framåt i utvecklingen, inte bakåt?

Jag säger inte att man ska kölhala alla de stackare (ja, finns tyvärr många) som exempelvis inte kan använda sitt sunda förnuft vid nyttjande av kollektivtrafiken.
Menar bara, att om automaten som är tänkt att registrera din biljett då du kliver på bussen/spårvagnen (ja, här nere i slaskstaden Gbg har vi ingen tub att åka med) nekar din biljett inte bara fjärde gången, utan även femte och sjätte så är det kanske lämpligt att avbryta den frenetiska jakten på ett godkänt pip, eller iaf tänka tanken och flytta på sig?

Jag tänker inte skriva en lista med alla saker och ting jag retar mig på i vardagen, men att försvara dumhet är ta mig fan värre än att faktiskt vara dum själv.

Varför ska jag behöva må dåligt för att någon annan ska må bra?

Det positiva med att vara en surkuk är att då man väl träffar på en människa som skapar hopp om mänskligheten så är denna belöning värd all möda jag lägger ner på att hata alla andra, så det går väl på ett ut skulle jag tro. Om nu någon var orolig över att jag INTE tycker livet är en fest. :rolleyes:

PS. Sluta särskriva, jävla fuckon! DS.

sportbike

Guest
Jag vet att Swedie har betydligt viktigare saker att ägna sin tid åt just nu men om det är någon annan som håller i spakarna för just sånt så tycker jag att det är dåligt :(
Annars kan jag gott lugna mig, hur störigt det än må vara..

Nu har det ju varit störande såpass länge att det börjar bli jobbigt.
Man kan ha ont om tid att sköta ett företag, men då delegerar man.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Människor som efter avslutat bankomatärende står kvar vid automaten, lusläsandes kvittot. Vad är det ni väntar på? Om nu något är fel, vad ska ni göra då?

Dålig motorik, kan inte göra två saker samtidigt tror jag det beror på :rolleyes:

Jimmie DK

Medlem
Gick med
24 Jul 2009
Hoj
KTM LC4 x2
Dålig motorik, kan inte göra två saker samtidigt tror jag det beror på :rolleyes:

Ungefär som när folk här nere kliver på tunnelbanan/metron. Så snart de kommit innanför dörrarna stannar de och spanar efter lämplig plats att sitta eller stå, istället för att ta ett par steg in så fler än en person kan komma med innan dörrarna stängs. Eftersom tuben här nere inte har förare och därmed automatiska dörrar kan det bli onödigt stressigt för övriga resenärer.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vad är det med det här forumet egentligen? Varenda tråd är sönderspammad och alla trådar handlar i princip om samma sak, dvs ingenting eller i bästa fall pubertala skämt.

Dessutom är det typ samma fem personer som sitter och fnissar åt varandras skämt. Ni får såklart gärna skriva hur mycket ni vill, men snälla helvette. Håll er åtminstone till ämnet.

Bara för att forumdelen kallas OT (dvs allt som inte handlar om hojjar) så innebär detta inte att man kan bajsa hur man vill här. Skärp er nu för fan.

Jag stör mig .

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Bilister som ligger 2 meter bakom MC'n i det här vädret och inte tar avstånd även när man signalerar om det. Och när man inte har dubbat också.

Nu vill jag ha lösgrus och ett bra piskdäck!

Last edited:

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Människor som efter avslutat bankomatärende står kvar vid automaten, lusläsandes kvittot. Vad är det ni väntar på? Om nu något är fel, vad ska ni göra då?

Määh! Det är ju ingen idé att tjäna så fett mycket pengar om man inte får stå och bläddra i sedelbunten inför publik! Underbar känsla! :tummenupp

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Kan väl summera det som att jag stör mig på allt och alla som inte fungerar på ett sådant sätt som jag skulle kunna önska mig i min egen lilla värld.

Fast egentligen är det mest för principens skull. Det vore ju tråkigt om alla vore så perfekta som jag - då skulle jag inte vara lika framstående och brilliant i jämförelse :banana

Eller nåt...

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Nåväl, tänkte börja lista saker jag INTR stör mig på då det varit enklare men....

Folk som håller 80 på 90-väg, sen 80 på 70-väg för att till slut hålla 80 på 50-väg.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin