007
.
- Gick med
- 23 Jun 2007
- Hoj
- .
Jag ska inte hänga ut några namn, men jag behöver dela med mig av den senaste erfarenheten och samtidigt se om andra har upplevt liknande fall under 2014.
~Juni förra året hade jag mc:n inne på service (600 mil + kedjeproblem) hos Yamaha Center Haninge.
Det hade innan servicen börjat komma ett missljud från kedjan/kedjesträckaren.
Varje gång gashandtaget släpptes och man motorbromsade kom ett irriterande rassel
från kedje-området.
Efter service var allt mekaniskt på bågen tyst igen och man kunde återigen njuta av sommaren.
Resten av 2013 efter servicen gick problemfritt och bågen ställdes undan för vintern Okt/Nov.
I år 2014 togs den ut sent April / tidigt Maj, och den gick lika fint som i höstas,
fram till slutet av förra månaden (Juli). Då började rasslet komma tillbaka från kedjan var gång man släppte gas och motorbromsade.
Ett år har alltså passerat sedan servicen och totalt under den tiden blev det ~100 mil.
Så jag lyfter lyren och ringer Yamaha Center Haninge för att höra om dem kan titta vad som har hänt. En service borde ju hålla mer än 100 mil.
Ringer på Lördag 9/8;
"Hej, ja tyvärr så har verkstaden gått i konkurs och ingen av mekanikerna från förra året finns kvar."
Jaha, ok... Verkstaden har gått i konkurs medan försäljningsdelen av huset tydligen rullar på som vanligt.
Jag förklarade mitt problem och att jag hade kvitto kvar och att jag endast kört 100 mil.
"Ja, du ska få prata med ****** det är han som har hand om det här. Det ska kanske inte vara några problem. Jag ber honom ringa dig på Måndag."
Väntar till ~15:45 på Måndagen men ingen ringer mig. Så jag ringer igen och frågar varför ****** inte har ringt mig.
"******* är sjuk tyvärr, men han ska komma i morgon. Då ringer han dig."
Tisdagen kommer men jag får fortfarande inget samtal från ****** på Yamaha Center Haninge. Det är samma visa igen.
På Torsdagen ger jag tyvärr upp, det känns lönlöst.
Aldrig tidigare har jag varit med om att ett, vad jag trodde, seriöst företag kunde behandla kunderna på detta vis. Åtminstone inom mc-världen.
Bågen har fått stå sedan 2/8, den dagen det var Hydet's Hill Climb vid Botkyrkabacken
(jisses vilken pärs det var för många att åka mc nedför långa grusbacken till plan mark igen, en kille på en Honda 1000cc höll sånär på att sladda ner i diket!). Det gick bra för mig, men man fick vara på sin vakt.
Har liknande erfarenheter drabbat andra under 2014 när det gäller Yamaha Center Haninge?
Bågen är köpt vid AVA MC så jag får väl lämna den till dem istället då.
Men hela grejen var ju att lämna in den till Yamaha Center eftersom det hela borde gå på garanti.
~Juni förra året hade jag mc:n inne på service (600 mil + kedjeproblem) hos Yamaha Center Haninge.
Det hade innan servicen börjat komma ett missljud från kedjan/kedjesträckaren.
Varje gång gashandtaget släpptes och man motorbromsade kom ett irriterande rassel
från kedje-området.
Efter service var allt mekaniskt på bågen tyst igen och man kunde återigen njuta av sommaren.
Resten av 2013 efter servicen gick problemfritt och bågen ställdes undan för vintern Okt/Nov.
I år 2014 togs den ut sent April / tidigt Maj, och den gick lika fint som i höstas,
fram till slutet av förra månaden (Juli). Då började rasslet komma tillbaka från kedjan var gång man släppte gas och motorbromsade.
Ett år har alltså passerat sedan servicen och totalt under den tiden blev det ~100 mil.
Så jag lyfter lyren och ringer Yamaha Center Haninge för att höra om dem kan titta vad som har hänt. En service borde ju hålla mer än 100 mil.
Ringer på Lördag 9/8;
"Hej, ja tyvärr så har verkstaden gått i konkurs och ingen av mekanikerna från förra året finns kvar."
Jaha, ok... Verkstaden har gått i konkurs medan försäljningsdelen av huset tydligen rullar på som vanligt.
Jag förklarade mitt problem och att jag hade kvitto kvar och att jag endast kört 100 mil.
"Ja, du ska få prata med ****** det är han som har hand om det här. Det ska kanske inte vara några problem. Jag ber honom ringa dig på Måndag."
Väntar till ~15:45 på Måndagen men ingen ringer mig. Så jag ringer igen och frågar varför ****** inte har ringt mig.
"******* är sjuk tyvärr, men han ska komma i morgon. Då ringer han dig."
Tisdagen kommer men jag får fortfarande inget samtal från ****** på Yamaha Center Haninge. Det är samma visa igen.
På Torsdagen ger jag tyvärr upp, det känns lönlöst.
Aldrig tidigare har jag varit med om att ett, vad jag trodde, seriöst företag kunde behandla kunderna på detta vis. Åtminstone inom mc-världen.
Bågen har fått stå sedan 2/8, den dagen det var Hydet's Hill Climb vid Botkyrkabacken
(jisses vilken pärs det var för många att åka mc nedför långa grusbacken till plan mark igen, en kille på en Honda 1000cc höll sånär på att sladda ner i diket!). Det gick bra för mig, men man fick vara på sin vakt.
Har liknande erfarenheter drabbat andra under 2014 när det gäller Yamaha Center Haninge?
Bågen är köpt vid AVA MC så jag får väl lämna den till dem istället då.
Men hela grejen var ju att lämna in den till Yamaha Center eftersom det hela borde gå på garanti.