Vad tror ni om detta skinnställ?

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
http://www.blocket.se/vi/11025232.htm?ca=14_s

Vad tror ni om det? Är det kass? Billigt i alla fall :)

Hmm verkar ju okay! Jag undrar hur länge han har haft butiken! Lite mysko med bara kvällstider samt efter överenskommelse!

Jag hittade ett ställ på Burn Out i Arningen för 3995:- som heter velocity har försökt hitta någon info om det men inte lyckats! Verkar som dem flesta kör med dyra märkes ställ!

Mvh Niklas

kalajs

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
jomenvisst !
Väntar på leverans

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=150733&highlight=Held - Här är tråden i samma ämne.

Har beställt ett sådant, bör få det nu i veckan, och kommer i tråden ovan troligen skriva en rad eller två om första intrycken iallafall var det tänkt. :)

Hittills är jag dock nöjd med allting, Held ska av det jag kan dömma hålla hög kvalitet, samt mycket snabba och bra mailsvar från Event MC om de saker jag undrade över före beställning. :tummenupp

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Hmm verkar ju okay! Jag undrar hur länge han har haft butiken! Lite mysko med bara kvällstider samt efter överenskommelse!

Jag hittade ett ställ på Burn Out i Arningen för 3995:- som heter velocity har försökt hitta någon info om det men inte lyckats! Verkar som dem flesta kör med dyra märkes ställ!

Mvh Niklas

Hej ! Killen med Event butiken har inte haft igång så där jättelänge tror han startade iår faktiskt. Iden med butiken verkar vara att erbjuda bla det bästa som finns på marknaden för lite kräsnare köpare. Sen är det nog så att han måste bredda sig lite och har tagit in lite andra prytlar men är ganska säker på att dessa ställ är valda med omsorg, iallafall för den pengen.
Sen är det en enmans firma så jag gissar på att det finns ett dag jobb tills den dag då butiken kanske kan bära sig själft och därav öppetiderna.

Burn Out har jag noll förtroende för men det var mer en isolerad händelse där en kvinna förföljde mig trots att jag flera ggr berättat att jag inte behövde hjälp. Sen insiterade hon att Allväder ställ idag var säkrare än skinn. Vilket jag har lite svårt att se iallfall.

kjellf

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Yamaha XSR900 + TT600r
Held vann Bikes slitagetest på handskar överlägset för några år sedan. Något testinstitut satte olika handskar mot en slipskiva och räknade hur många varv det behövdes för att komma igenom lädret. Jag kommer inte ihåg om Daineses handskar klarade 4000 eller 8000 varv men testarna gav upp efter 32 000 varv på Helds handskar. Slittåliga hanskar behöver inte betyda att skinnställen är bra men Held vet i alla fall hur man väljer skinn.

KjellF

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
Okej! Verkar ju riktigt najs faktiskt :)

Har letat beggat för typ 4500:- men då kan man ju kanske unna sig ett nytt istället :D

Kalajs:
Skriv gärna hur de är i storlekar och så om de verkar stora/små.

Last edited:

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Man får vad man betalar för? Undra hur stor skillnad det egentligen är på ett ex alpinestar och stället från annonsen. Inge kul att glida på röven och sedan känna huden mot asfalten.

Hmm så är det ju ibland! Å andra sidan så har det ju i tester visat sig att man m¨ånga gånger betalar endast för märket och att dem dyra faktiskt vart sämre än vissa billiga! Problemet är ju att hitta dem bra billiga!

Hej ! Killen med Event butiken har inte haft igång så där jättelänge tror han startade iår faktiskt. Iden med butiken verkar vara att erbjuda bla det bästa som finns på marknaden för lite kräsnare köpare. Sen är det nog så att han måste bredda sig lite och har tagit in lite andra prytlar men är ganska säker på att dessa ställ är valda med omsorg, iallafall för den pengen.
Sen är det en enmans firma så jag gissar på att det finns ett dag jobb tills den dag då butiken kanske kan bära sig själft och därav öppetiderna.

Burn Out har jag noll förtroende för men det var mer en isolerad händelse där en kvinna förföljde mig trots att jag flera ggr berättat att jag inte behövde hjälp. Sen insiterade hon att Allväder ställ idag var säkrare än skinn. Vilket jag har lite svårt att se iallfall.

Hmm jag tyckte bara inte det rimmade med så billigt och sen hans text om att han valt ut kläder för kräsna människor som vill ha det lilla extra!

Of topic, var brukar du köra när du är ute och rullar? Jag bor ju inte så långt från dig!

Last edited:

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)

Mvh Niklas

Kör med Velocity jag med. Det är deras eget märke men det är bra kvalitet ändå. Har kört med stället i två år nu och det sitter fortfarande tight. Eller är det jag som har gåt upp i vikt.... :D

Råkade ut för henne i förra veckan. Som säljare tycker jag hon var väldigt "på" men måste jobba med sin säljteknik. Hon tyckte att jag skulle köpa ett alläderställ jag med... Suck.. :mad:

Last edited:

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
2-delat skinnställ från Held.
WARRIOR är ett mycket prisvärt 2-delat skinnställ i mjukt nötskinn och med hårdplastförstärkningar på axel.
Det är utrustat med mjuka CE-skydd i axel, armbåge och knä. Kan kompletteras med CE-skydd i rygg och höft.
Uttagbart nätfoder
Elastiska skinninlägg på skuldra, höft och ovan knä.
Keprotec kevlarstrech i armhåla, armar, gren och vad.
2 ventilerade ytterfickor, 1 innerficka.
Förberedd för knäpuckar

Så står det. Lite tråkigt med mjuka skydd kanske... :(

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Så står det. Lite tråkigt med mjuka skydd kanske... :(
Alltså det är inte vadd de stoppar i på utsatta ställen. Ett CE-godkännande skojar man inte bort.

Men som sagt, vill du ändå ha hårda skydd, !!!OBS!!! det finns hårda skydd som är ren skit, så komplettera med t.ex Dainese SafetyJacket.

ska fixa länk

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad