Vad tror ni om detta (skinnställfråga)

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Hoj
cbr 954 -03
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Real...35?pt=Apparel_Merchandise&hash=item19c1d492ef

hoppas att jag gjort rätt nu när jag har kopierat adressen:va som sagt, vad tror ni om detta, e det nåt att ha??? jag förstår mig inte på skinnställ så bra men detta tycker jag e för bra (billigt) för att vara sant. e ute efter ett skinnställ i strl 56 (tror jag) men utbudet e inte det bästa på blocket, så när jag slösurfade snubblade jag över denna på ebay.
vad tycks???

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag köpte liknande fast av en annan försäljare.
Och gav 1500 totalt.
Tillverkaren la till mått så därför har jag nu tre byxor efter jag skällt ut dem.
De verkar inte leva efter vår trend att stället ska vara som en kroppskondom utan att det är normalt att man får plats med byxor o tröja under :va

Denna verkar dock vara mer seriös, samt har mer mått, vilket ger ett ställ som är bättre anpassat till dig.
Fråga säljaren hur passformen är och om du kan få en bild.

Mitt ställ är jag iaf nästan jättenöjd med och har inte sett något tecken på slitage.

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag är under uppfattningen att man får vad man betalar för.

Nikel:s fall är ett utmärkt exempel. Man kompromissar i kvalitét vid tillverkningen för att få det så billigt som möjligt.

Stället är en summa av sina delar: billigare läder, billigare dragkedjor, färre antal sömmar, sämre tråd, osv. Allt sånt gör att tillverkningskostnaden går ner. Kort och gått - en kompromiss på alla sätt och vis.

Jag hade satsat på ett ställ från nåt mer välrenomerat företag, typ GIMOTO eller liknande. Visserligen betydligt dyrare men där får du garanterat ett kvalitetsställ.

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
skulle häldre köpa ett märketsställ i en butik nu när dom har 40~ % rea.

Vem vet om ett budget ställ håller ihop när man går i backen? Skillnaden på sömmarna ser du inte på utsidan tyvär.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Kvaliteten är det inga problem med på mitt ställ, lägger du det bredvid i ett alpinestar eller dylikt så märks ingen skillnad och både skinn och läder är samma.
Dock så hade inte sömerskan i pakistan inte koll på att det ska vara för litet, men efter att säljaren kontaktat tillverkaren så blev byxorna perfekt.

Har dock inte kraschat med det ännu :rolleyes:.

Iaf efter lite snokande så fick jag reda på att stället är gjort av den största tillverkaren av skinnställ i arabländerna :tummenupp

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
skulle häldre köpa ett märketsställ i en butik nu när dom har 40~ % rea.

Vem vet om ett budget ställ håller ihop när man går i backen? Skillnaden på sömmarna ser du inte på utsidan tyvär.

Håller med Christopher!
Jag själv köpte mitt ställ från fc-moto för 1 år sedan, kostade strax under 4000kr och då rea på 60% och det är soumy mandello blue:)
Lycka till

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Hoj
cbr 954 -03
Ja butiker med rea tycker jag att det saknas här i jönköping, men jag e lite på VIKTOR L:s spår. Men jag tror oxo att man inte ska heller stirra sig blind på priset, i dom kända märkens värld går nog nästan halva summan till märket så att säga. Alltså bara för att det står NIKE tex på en tröja så kostar det mer än en MARWIN tröja. om i förstår vad jag menar

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Hoj
cbr 954 -03
var inne på fc-motos hemsida för första ggn. det såg inte allt för blodigt ut. vad kostar frakten och måste man betala för varje grej eller går det som ett paket? Tack Rylander förresten :tummenupp och tack till er andra. Vet ej om jag får skriva detta men har nån nåt ställ liggandes PM:a

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
var inne på fc-motos hemsida för första ggn. det såg inte allt för blodigt ut. vad kostar frakten och måste man betala för varje grej eller går det som ett paket? Tack Rylander förresten :tummenupp och tack till er andra. Vet ej om jag får skriva detta men har nån nåt ställ liggandes PM:a

frakt 7.90euro för mandello suite, glöm inte att gå in på size chart och kolla storlekarna så det passar, annars får man hålla på skicka tillbaka osv så ta fram måttbandet och mät dig till rätt storlek:)

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Ja butiker med rea tycker jag att det saknas här i jönköping, men jag e lite på VIKTOR L:s spår. Men jag tror oxo att man inte ska heller stirra sig blind på priset, i dom kända märkens värld går nog nästan halva summan till märket så att säga. Alltså bara för att det står NIKE tex på en tröja så kostar det mer än en MARWIN tröja. om i förstår vad jag menar

När vi pratar om märken håller jag verkligen inte med dig, resonerad dock som dig när ja nyss tagit mitt kort. Hittade ett ställ som på papper verkade va som alla andra: ce godkända skydd, 1.2-1.4mm nötskinn ( standard tjocklek) tog ett par veckor sen gick en dragkedja sönder, efter lite längre tid var 2st sönder plus att en söm spruckit upp vid ena axeln. Köpte ett par billigare stövlar oxå som det stod en massa fint om, typ samma sak hände där som med stället.

Tro mig när ja säger att de finns en anledning varför saker kostar som dom gör. Outlet och reor alt import e oftast dom gångerna man kan göra kap FAST det ändå e bra grejer pga att de just e bra märken! Köpte tex en märkes ställ förra vintern ord.pris : 8995kr jag köpte det nytt för 3500kr off season & jag e fortfarande riktigt nöjd med det.
Fc moto har riktigt bra priser men där går grejerna åt fort! Gör som mig, kolla blocket :tummenupp Många mc firmor rear ut fjolårets modeller ( då dom ska ha utrymme för alla kommande vår-nyheter ) Du kan göra riktiga kap, tro mig! Har själv nyss hittat ett helställ som ja vart sugen på ett tag ( nästan halva priset ) :tummenupp Det är skillnad mellan skinn & skinn, sömmar & sömmar, skydd & skydd, men framförallt mellan märken. Menar inte att låta snäsig men ja har lärt mig att det verkligen är stor skillnad. De dyrare märkena är absolut inte alltid bäst, men i stort sett alltid bättre! Om du hänger med :) :tungan

Om vi bortser från när en Nolan hjälm fick pisk av en biltema hjälm för en fjärdedel av priset. :D

Last edited:

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Man får vad man betalar för. Antingen billigt och bra eller mycket för märke.
Oftast har dom kända fabrikaten bättre kvalite, men det är missar där med.

Mitt Berik ställ sprack i sömmarna på 2 ställen, inga problem att få det utbytt. Har ett nytt berik och ett No name ställ med som jag köpte måttanpassat billigt.

Har svårt för att säga vilket som är bäst. Det får jag reda på då det verkligen behövs.

Att dyrt alltid är bäst tror jag inte ett skit på ta tex ARAI dyra som skam men säkerhet som en medelhjälm. Passformen på original visir är sämre än på pirat har jag märkt. Komforten är kanon dock högt brus i dom.

Samma sak gäller bilar . En rost merca nu för tiden är inte bättre än en japanare i kvalitet. bmw är inte bättre än en audi osv.

Dyrast är inte alltid bäst men sätter en viss standard.

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Jag är ofta en förespråkare för billigt (smålänning som man är). Har haft 3 skinnställ från Flying eagle som är budget märke med ca 3-4000:- för ett ställ. Har gillat dessa och varit nöjd, tyvärr har kroppsformen ändrats igen så mitt gamla ställ är för slappt över mage och höft så jag blev tvungen att leta nytt. Provade runt massor med ställ och denna gången ville jag ha ett helställ då jag aldrig delat dem jag haft.

Nu köpte jag ett A-star för ett par dagar sedan och måste säga att det är kvalitetsskillnad. Kanske inte på skinnet men på hur bra skydden sitter inne i stället. Drar på mig det nya stället och direkt sitter alla skydd där de skall.

Det viktigaste med ett ställ är att det PASSAR just dig och att skydden sitter där de skall, samt att det är tajt där det skall vara tajt. Så prova och köp inte på postorder. Testa flera olika märken då ett märke kan verka bra tills du provar ett annat. Så var det för mig gillade lindstrands ända till jag testade ett A-star som satt som handsken.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife