Senior biker
Bättre fäkta illa än att fly…
Nu menar jag inte den tekniska aspekten eller om det är bra eller dåligt, givetvis är det bra.
Nej, jag menar, med handen på hjärtat, skulle man inte kunna kräva att vi syns lite bättre i trafiken. Jag har mött skräckexempel på vägen där man knappt har sett varken hojen eller föraren. Gammal hoj med dåligt ljus, svarta eller grå kläder och svart hjälm osv? Eller ännu värre kör på parkeringsljus för batteriet är dåligt?
Nu säger vän av ordning att om jag har en äldre hoj eller veteranare då vill man ju inte klä hojen och sig själv som en julgran. Iofs tror jag inte att veteranare är ett problem eftersom de kör med insidan, dessutom har många av dem gul reflexväst.
I skarpt dagsljus syns vi ju faktiskt dåligt, så nu tänker jag montera bra DLR-ljus på min trotjänare, hade bra ljus på min förra hoj, Varaderon, men på min GSX1400 är det faktiskt dåligt. Blir nog Denali eller X-vision som finns färdigt kablage att köpa till. Finns det några billigare som duger som man blir nöjd med, ni som har?
Nej, jag menar, med handen på hjärtat, skulle man inte kunna kräva att vi syns lite bättre i trafiken. Jag har mött skräckexempel på vägen där man knappt har sett varken hojen eller föraren. Gammal hoj med dåligt ljus, svarta eller grå kläder och svart hjälm osv? Eller ännu värre kör på parkeringsljus för batteriet är dåligt?
Nu säger vän av ordning att om jag har en äldre hoj eller veteranare då vill man ju inte klä hojen och sig själv som en julgran. Iofs tror jag inte att veteranare är ett problem eftersom de kör med insidan, dessutom har många av dem gul reflexväst.
I skarpt dagsljus syns vi ju faktiskt dåligt, så nu tänker jag montera bra DLR-ljus på min trotjänare, hade bra ljus på min förra hoj, Varaderon, men på min GSX1400 är det faktiskt dåligt. Blir nog Denali eller X-vision som finns färdigt kablage att köpa till. Finns det några billigare som duger som man blir nöjd med, ni som har?