Vad tycker ni om DR-Z400SM

Quattro

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Arvidsjaur
Hoj
Ingen ännu...
Hur funkar DRZ 400 SM

Istället för att starta en ny tråd så slänger jag in en fråga här....
Jag nyligen upptäckt DRZ 400 modellen, hur funkar den att köra med lite längre sträckor säg 5-10mil i sträck?
Går det ligga i motorvägsfart utan att vibrera sönder?
Jag har kör lite med XT 660 X hur är det jämfört med den effektmässigt?
400cc låter ju lite men den verkar ju gå bra.
Jag har endast sett en DRZ 400 E i verkligheten är motarden lika hög som den?

Det är synd att man bor lite avsides då det gäller sånt här, det är rätt långt att åka bara för att kika på en. Blir det ett ev köp så är det i så fall helt på vad som jag kunnat läsa mig till.

En polare har en KTM 525 sm hänger man med den?
Jag förstår att dom egentligen inte går att jämföra då bla serviceintervallen , vibrationer osv skiljer rätt mycket.....
 

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Strömlösa
Hoj
Moped
Är det någon som vill köpa cylinder fots/toppackning? (Nya E packningar)
Har även allt annat till hojen som är standard och nytt.
Cylinder, förgasare, hastighetsmätare m.m m.m

Mvh // Johan
Menar du "allt annat" som du ska byta i samband med trimningen eller menar du allt? :confused:
 

neodym

Medlem
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Västerort
Hoj
Suzuki DRZ400SM
Istället för att starta en ny tråd så slänger jag in en fråga här....
Jag nyligen upptäckt DRZ 400 modellen, hur funkar den att köra med lite längre sträckor säg 5-10mil i sträck?
Går det ligga i motorvägsfart utan att vibrera sönder?
Jag har kör lite med XT 660 X hur är det jämfört med den effektmässigt?
400cc låter ju lite men den verkar ju gå bra.
Jag har endast sett en DRZ 400 E i verkligheten är motarden lika hög som den?

Det är synd att man bor lite avsides då det gäller sånt här, det är rätt långt att åka bara för att kika på en. Blir det ett ev köp så är det i så fall helt på vad som jag kunnat läsa mig till.

En polare har en KTM 525 sm hänger man med den?
Jag förstår att dom egentligen inte går att jämföra då bla serviceintervallen , vibrationer osv skiljer rätt mycket.....
'

Tjena!

10 mil har jag avverkat som ingenting på både motorväg samt 70-90 väg. Det enda jag tyckte var jobbigt på de sträckorna av ca 10mils längd var blåsten, oftast ligger man och håller stumt på 90 väg och då blåser det ju en del. Fick ingen antydan till träsmak alls. Självklart vore det trevligt med lite mer effekt för fina omkörningar på 90 väg etc, men det funkar mkt bra ändå! När man ligger och cruisar på motorväg så ligger den på bekvämt varvtal utan allt för mkt skrik.
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Är det ingen som vill pigga upp sin Dr-z lite och köpa mina Nya E packningar?
Det ökar kompen från 11.3:1 till12.2:1,
 

Quattro

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Arvidsjaur
Hoj
Ingen ännu...
Kopplingshandtag mm

Var får man tag på 2fingers kopplings och bromshandtag?
Jag är även intresserad av vart man kan få tag på smidiga backspeglar som fästs på ändan av styret....
 

j.sehlin

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
KTM 525 -05 EXC/SM
Var får man tag på 2fingers kopplings och bromshandtag?
Jag är även intresserad av vart man kan få tag på smidiga backspeglar som fästs på ändan av styret....

Är själv på jakt,

hittade denna tråd idag, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=153065 !!

Jag har ett ASV F3 kopplingshandtag som jag beställt på www.soders.se som jag är väldigt väldigt nöjd med! Annars finns det Zeta handtag som är omtalade, har inte adressen men tror de bara finns utlänska företag som säljer dem..... Om inte Lelles har börjat ?
 

Quattro

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Arvidsjaur
Hoj
Ingen ännu...
Är själv på jakt,

hittade denna tråd idag, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=153065 !!

Jag har ett ASV F3 kopplingshandtag som jag beställt på www.soders.se som jag är väldigt väldigt nöjd med! Annars finns det Zeta handtag som är omtalade, har inte adressen men tror de bara finns utlänska företag som säljer dem..... Om inte Lelles har börjat ?


Vad har denna killen för kopplingshandtag(pump)?
http://video.google.com/videoplay?docid=-8267114940923019488&q=drz
Verkar vara mycket bra!
 

j.sehlin

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
KTM 525 -05 EXC/SM
Vad har denna killen för kopplingshandtag(pump)?
http://video.google.com/videoplay?docid=-8267114940923019488&q=drz
Verkar vara mycket bra!

Måste bara säga att jag är otroligt nöjd med mitt, skulle aldrig kunna gå tillbaks till orginal handtaget efter detta! Det som göre så speciellt bra är att det är justerbart. Det är även Zeta....

Han som kör den dära videon finns på http://www.supermotojunkie.com och heter Samurai-Jim och här är en bild på hans asv kopplingshandtag och mitt. Min är den röda.....
 

Bifogat

  • jims asv.JPG
    jims asv.JPG
    56.8 KB · Visningar: 111
  • Mitt asv kopplingshandtag.jpg
    Mitt asv kopplingshandtag.jpg
    68.2 KB · Visningar: 111

j.sehlin

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
KTM 525 -05 EXC/SM
JD-Jetting

Hejhej!

Tänkte bara säga att jag tog körkortet i torsdags så nu har det blivit några fina mil på hojen :)
Slangen sitter bättre och bättre hela tiden så det är väldigt skoj :)

Nu var ja precis ner och hämta ett JD kit till bågen som ja nu tänkte sätta dit och göra 3"*3" hål i luftburken.
Så förhoppningsvis så blir den ändå roligare nu med det :)

Får upp den på slangen på trean nu men lite vilja, så hoppas det kommer gå lättare nu med kit'et på :)

Körhårt :yoparty !

MVH / J
 
Last edited:

j.sehlin

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
KTM 525 -05 EXC/SM
HejHej!

Har nu fått på JD-kit'et och gjort 3"x3"'s hål i luftburken.
Satt dit som det stod i anvisningarna:

155# munstycket
lågfartsmunstycket
Röda nålen ( För över 15 grader celsius )
Klippet på tredje uppifrån
Mix skruven på 2 varv

Men är inte nöjd med mitt, går inte rent genom hela geristret, sackar lite på mellanregistret känns det som. Känns inte heller som om den går så speciellt mycket bättre...

Ni som har monterat erat, vad har ni monterat för något och modifieringar ni har gjort?

Ska även in och höra med Eddie och kolla runt på TT men tänkte kolla med oss i sverige som har monterat och kollat vad ni har fått att funka...??

Tack på förhand // Jacob
 

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Strömlösa
Hoj
Moped
Hejhej!

Tänkte bara säga att jag tog körkortet i torsdags så nu har det blivit några fina mil på hojen :)
Slangen sitter bättre och bättre hela tiden så det är väldigt skoj :)

Nu var ja precis ner och hämta ett JD kit till bågen som ja nu tänkte sätta dit och göra 3"*3" hål i luftburken.
Så förhoppningsvis så blir den ändå roligare nu med det :)

Får upp den på slangen på trean nu men lite vilja, så hoppas det kommer gå lättare nu med kit'et på :)

Körhårt :yoparty !

MVH / J
Grattis till kortet :tummenupp
 

Linkan_80

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2006
Ort
Eskilstuna
Hoj
CB400N,CR250 & DRZ400SM
Min hoj är stulen! Jag han köra 82 mil på den, sen är det någon jävla idiot som inta kan skilja på ditt och mitt! :huvet

Det är en svart DRZ400 Supermotard -06 med Regnr: XAE027

Håll ögonen öppna!
:mad:
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Fy satan vad tråkigt att höra...:mad:
hoppas du får ut en ny snabbt, så du slipper vänta hela sommaren på sega försäkringsbolag!
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Han sa att det var en ASV i filmen, isf är det väl en sån här http://www.nacsracing.com/htmlcatalog/asv-unbreakable-clutch-levers.htm

sweet things! jag har letat efter "två-fingers-handtag" under vintern (inga seriösa sökningar, mest klurat på hur jag ska kunna plocka dom jag har från min gamla BMX till hojen hehe).
någon som beställt direkt ifrån den sidan eller finns det någon svensk leverantör man kan plocka ifrån?

*EDIT*

usch fy satan vad dom kostade o_O
http://asvinventions.com/

*EDIT*

missade visst en länk:
http://www.soders.se/default.asp?c=shop&cat=4&subcat=52&id=
hmm...

"ASV "F3" Kort kopplings/bromshandtag
Asv Shorty Kopplingshandtag/Broms.Passar endast som broms på honda Crf50 med trum broms.
Passar som kopplingshandtag på de flesta hojjar.3 Års garanti.
Unbreakable Handtag"


någon som har info om det? (alltså om handtaget passar mer än bara CRF50 med trumbroms (vilket låter väldigt skumt))

p.s när jag endåså verkar/är korkad så kan jag ju ösa på med en fråga till :rolleyes:
är det per par eller får man köpa två och enbart vänder på ena (eller blir det "spegelvänt"-fel då?)...
 
Last edited:

j.sehlin

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
KTM 525 -05 EXC/SM
sweet things! jag har letat efter "två-fingers-handtag" under vintern (inga seriösa sökningar, mest klurat på hur jag ska kunna plocka dom jag har från min gamla BMX till hojen hehe).
någon som beställt direkt ifrån den sidan eller finns det någon svensk leverantör man kan plocka ifrån?

*EDIT*

usch fy satan vad dom kostade o_O
http://asvinventions.com/

*EDIT*

missade visst en länk:
http://www.soders.se/default.asp?c=shop&cat=4&subcat=52&id=
hmm...

"ASV "F3" Kort kopplings/bromshandtag
Asv Shorty Kopplingshandtag/Broms.Passar endast som broms på honda Crf50 med trum broms.
Passar som kopplingshandtag på de flesta hojjar.3 Års garanti.
Unbreakable Handtag"


någon som har info om det? (alltså om handtaget passar mer än bara CRF50 med trumbroms (vilket låter väldigt skumt))

p.s när jag endåså verkar/är korkad så kan jag ju ösa på med en fråga till :rolleyes:
är det per par eller får man köpa två och enbart vänder på ena (eller blir det "spegelvänt"-fel då?)...


Jag har asv på min drz som kopplingshandtag, och det är ju kanoners!!! lätt värt pengarna de kosta.
Handtaget är ju gjort för wire så till hydlarbromsar så funkar de tyvärr inte,.

( Alltså F3'an som jag hade länkat till tidigare, men de finns att köpa som man kan ha till bromsen också )

MVH // JS
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Det finns en kille kallad Eddie på TT som har över 60bhp i sin 470, och den bara fungerar. Så vitt jag vet verkar Dr-z:an vara sjukt överdimitionerad standard. alla trimmade Dr-z:eek:r man läst om verkar ha hållt kalas bra under en lång tid.

//Johan

Hur ser en originalkolv ut till 400:an ??
Är Athenakolven mkt annorlunda ?

Det är höjden på kolven jag är intresserad av.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top