Vad tycker ni?

ERIKSSON

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
R6-06 och YZF 450
Vad tycker ni datakunniga om min hemsida? Själv så blev jag väldigt nöjd! Men jag har ingen koll på hur det går till när man bygger en sida! Så det skulle vara kul o veta vad ni tycker!

www.svearacing.com

Mvh/Marcus

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Harru ingen koll på hur man bygger hemsidor...ok...Ville du att vi ska tro på det? :D

Mycket snygg och bra sida! :tummenupp

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2005 KTM 625
ERIKSSON skrev:
Vad tycker ni datakunniga om min hemsida? Själv så blev jag väldigt nöjd! Men jag har ingen koll på hur det går till när man bygger en sida! Så det skulle vara kul o veta vad ni tycker!

www.svearacing.com

Mvh/Marcus

Skulle inte kalla mig datakunnig direkt, men jag gillar sidan ändå.
:tummenupp :tummenupp

mustic

PEACE to the dawgs
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
snart 125:a
ERIKSSON skrev:

www.svearacing.com

Mvh/Marcus
´
öhhh....*drägel* :eek:
du fin sida!!! :fakta

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
stilrent!

antar att sidan är gjord för 1280x1240 i och med att jag kör 1152 och behöver scrolla för att se texten längst ner.

Tänk på att majoriteten av Sveriges datorandvändare andvänder sig av upplösningen 1024x768 eller 800x600

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Eftersom du vågar fråga, så antar jag att du också kan ta emot kritik. I det stora hela så är den jättebra, men det är några småsaker som jag irriterar mig på, så här får du lite tips från en yrkesskadad.

"Bookmark sidan", vad är det för språk? Bättre hade varit "Lägg till i favoriter", eller liknande.

Räknaren. Det är en sak att ha en räknare när man har +10k besökare, men när den visar ~400 så blir det nästan lite pinsamt. :) Ta bort den, och lägg kanske in den senare.

Stjärnbakgrunden i huvudframen känns inte riktigt bra, likaså att bakgrunden för informationen är ljusgrå. Jag tror det blir snyggare om du skippar mellanrummet där stjärnorna ligger, och byter bakgrund från ljusgrå till någon annan nyans. Låt alltså informationsrutan fylla ut hela huvudframen. Bilden där det tex. står "nyheter", med schackrutor i höger hörn är bra, men du kan kanske låta den "fada" ut mjukare sen när du byter bakgrund.

Scrollbaren skulle också må bra av ett färgbyte så att kontrasten gentemot bakgrunden blir bättre.

Det var nog allt, har du några frågor ang. mina kommentarer så får du givetvis höra efter. :tummenupp

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Lite väl mycket blinkande och flashande kanske...men annars var den ju helt ok för en som inte kan något om att bygga hemsidor ;)

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Håller men om att förstasidan inte bör vara scrollbar om möjligt.
Det ska vara lagom mycket där så att man lockas vidare.

MEN en sak är rar. När jag klickar och håller inne musen och drar iväg ned lite så scrollar topploggan iväg upp och försvinner. Såg det av en slump då jag råkade göra så. Drar man uppåt så kommer den ned igen.

Sen har väl färgen på scrollisten lite för lite skillnad, pelaren syns ju knappt.

har du ett hemlig länk i målflaggan?

Inte så snyggt när länkområdet syns där. Fixas med scriptet Fix Ugly IE

annars så ser det väl bra ut för min del.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Mer kritik...

Gästboken funkar inte i Netscape.

Det är bättre att komma till gästboken först och sedan ha en "skriv i gästboken"-länk. Du gör tvärt om. Vad ska jag skriva om jag inte har läst i gästboken?

Det finns en massa onödiga taggar som bara ligger och skräpar. Tar bara bandbredd.

Kör siten genom lämplig validator.

Sidan skulle må bra av att vara optimerad i 800x600.

Personligen är jag inte så förtjust i svarta siter. Men det är min smak.

Fredrich

Susar omkring på Autobahn
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå ZX-9R. Mod: 00, Hugger, blått kåpglas, ombestyckade förgasare, Titan AkrapÖvik-bolton.
* Färgerna / Bakgrunden till sponsorernas sida sticker
i mina ögon.
* Finns inget i Galleri 03 - Tycker nog det åtminstone
skulle stå något om att bilder "kommer snart" eller likn.
* Gästboken fungerar inte med Opera.
* "Teamet"-sidan är tom. Samma sak som Galleri 03.

Ja, jag vet att jag är petig... men det är det jag har betalt för. :D

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...