Vad väger ett skinnställ.... ungefär?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag har köpt ett skinnställ som hänger i Berlin och jag skulle behöva packa ner det i en väska och flyga hem det.... och då kommer ju funderingar på bagagevikt.

Ja, jag kan köpa en våg och väga, men finns det någon här som redan har gjort det??

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
4,5 kg vägde mitt tyska skinn (2-delat Büse).

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Jag flög en gång med stället på mig, packade ner hjälmen, handskar, buff i handbagaget. Hade motorcyckeln i Sthlm så smartaste lösningen. Tullmannen på Hässleholms flygplats bara skrattade, han körde hojj själv =)

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jag flög en gång med stället på mig, packade ner hjälmen, handskar, buff i handbagaget. Hade motorcyckeln i Sthlm så smartaste lösningen. Tullmannen på Hässleholms flygplats bara skrattade, han körde hojj själv =)

Jag flög inte utan åkte T-bana för att hämta hojen på mc kompaniet i sthlm och fick väl gå 1km (gick fel) för att komma dit i +25...folk kollade ganska mkt på den genomsvettiga illröda killen som kom gående i skinnställ :rolleyes:

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Ha det blev ju mot förmodan en kul tråd tillslut.
Är det fler som har historier om vad dom gjort iförda skinnställ??
Kom igen fram med det nu....:D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag flög inte utan åkte T-bana för att hämta hojen på mc kompaniet i sthlm och fick väl gå 1km (gick fel) för att komma dit i +25...folk kollade ganska mkt på den genomsvettiga illröda killen som kom gående i skinnställ :rolleyes:

I det fallet skulle jag väga risken för hjärtflimmer och uttorkning mot risken för asfaltseksem och låtit skinnstället ligga hemma.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
I det fallet skulle jag väga risken för hjärtflimmer och uttorkning mot risken för asfaltseksem och låtit skinnstället ligga hemma.

Eller göra som jag gjorde när hojen var på larminstallation; packa ner ryggskydd, ställ och stövlar i en stor jävla plastpåse. Lägg handskar, hjälm och underställ i en ryggsäck. Byt kläder på plats, släng ner dina vanliga i ryggsäcken och kör hem i normalt tempo. :tummenupp

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...