Vad du än gör som skaffa inte comhem iaf. Det strular massor och de har oerhört dålig sercive och inkompetent personal.
Telia är ju samma sak, bara det att telia är via ADSL och comhem via kabelnätet så telia är väl inget jag skulle rekommendera heller. Farmför allt så kräver dessa båda inloggning via en websida vilket suger hårt. Är man inte aktiv inom en viss tid loggas man ut och internetuppkopplngen bryts och man måste logga in igen. Detta går ju iofs att råda bot på mha 3:e-partsprogram men...
Numera har jag bostream och det funkar väldigt bra. uppkopplingen har varit nere flera minuter säkert, sedan jag bytte för 1.5 år sedan. Skillnad mot comhem som tog över en månad på sig att fixa trots FLERA felanmälningar när det låg nere.
Nåja. Bostream kan tyckas vara dyrt, men är du sugen på att plocka fram ditt modem igen bara för att uppkopplingen ligger nere?
Nu finns det ju andra leverantörer åxå, såklart, men detta är de jag har personlig erfarenhet av. mina föräldrar och en kollega har telenordia och säger sig vara nöjda med det. Det har tydligen funkat mer eller mindre utan problem.
Kommertar ang chello. Om det nu inte är så att de håller hastigheten så kan du ju lugnt räkna med att det iaf kommer att vara snabbare än ditt modem, plus att du kan vara uppkopplad hur mycket som helst. För min del är det just att alltid kunna vara uppkopplad som är värt mest. Sen har jag ju blivit bortskämd med bostreams 2.5mbit/s nu, men det är en annan sak.