Vad väljer jag?

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Ska slänga mitt gamla modem och börja surfa som de stora pojkarna gör. Frågan är nu bara vad jag ska välja för uppkoppling!? Har kollat in Telia och Chello men är inte så "hemma" på ADSL så jag vet inte vad som är bra och inte. Vad väljer jag? De ligger på ung. samma i pris, och bägge har gratis anslutningsavgift ftf.

Har hört att Chello inte håller farten......
Telia brukar iof. oxå strula, har jag märkt....
Finns det nåt som inte är svindyrt, som inte strular? :rolleyes:

/Fröken modem :rolleyes:

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
watson skrev:
Ska slänga mitt gamla modem och börja surfa som de stora pojkarna gör. Frågan är nu bara vad jag ska välja för uppkoppling!? Har kollat in Telia och Chello men är inte så "hemma" på ADSL så jag vet inte vad som är bra och inte. Vad väljer jag? De ligger på ung. samma i pris, och bägge har gratis anslutningsavgift ftf.

Kör själv med Bostream.. funkar utmärkt.. Jag hade satsat på det om jag vore du.. vet skitmånga som använder bostream.. de var längesen de strulade sist..

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
bostream ska visst vara helt OK, sen kan du ju välja vilken "fart" du vill ha på ADSL abbonemanget oxå.

kolla www.bostream.se

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kai skrev:
Det som verkar bäst är ju Bostream 2.5 men kostar skjortan. Själv har jag Telia och aldrig haft problem.
Chello vet jag inget om .

Men det står en del här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=1565

Kai

Har kollat Bostream, men de är dyrast, och passar inte min "inteekonomi" för tillfället. Jag behöver heller inte ha det så extremsnabbt, då min dator ändå inte klarar av att tanka filmer osv.

/FW

Excalibur

Hata höst o vinter
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Honda CBR600FSport-01
watson skrev:

0,5 MBit räcker... Jag skulle valt BoStream av ren principsak. Har för mig det kostar 300kr/månad.

Hur bor du? Har du lägenhet kanske du har uttag för ComHem bredband. 0.5MBit 290kr/mån eller ännu bättre BredBandsBolaget 10MBit?

Annars är det Telia ADSL som gäller tror det kostar 375kr/mån.

Jag skulle valt BoStream 0.5MBit för 298:-/mån....

MvH Excalibur

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
watson skrev:
Har kollat Bostream, men de är dyrast, och passar inte min "inteekonomi" för tillfället. Jag behöver heller inte ha det så extremsnabbt, då min dator ändå inte klarar av att tanka filmer osv.

/FW

Alla datorer klarar att tanka filmer :fakta ...fast kanske inte spela upp dem sen :rolleyes:

Bostreams 0,5 mbit uppkoppling är väl fortfarande maknadens billigaste? (298:-?) vilket räcker mycket bra för vanlig surfning.

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Vad väljer jag?

Excalibur skrev:
0,5 MBit räcker... Jag skulle valt BoStream av ren principsak. Har för mig det kostar 300kr/månad.

Hur bor du? Har du lägenhet kanske du har uttag för ComHem bredband. 0.5MBit 290kr/mån eller ännu bättre BredBandsBolaget 10MBit?

Annars är det Telia ADSL som gäller tror det kostar 375kr/mån.

Jag skulle valt BoStream 0.5MBit för 298:-/mån....

MvH Excalibur

Bor i lght som har tillgång till Chello, därav frågan om just Chello. ComHem går väll oxå på antennen eller är jag helt ute och surfar nu? :D

Månadsavgiften är jag inte så bekymrad över. De ligger på ung. samma priser. Det är anslutningen som är den stora pucken. Har för mej att Bostream vill ha hutlösa 2000 bagis för anslutning :mad: och det har jag ingen lust att betala, när telia och Chello är gratis.... :rolleyes:
Ni som har Bostream, vad är så bra med det?? Övertala mej att betala 2000..... :rolleyes:
/FW

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Vad du än gör som skaffa inte comhem iaf. Det strular massor och de har oerhört dålig sercive och inkompetent personal.
Telia är ju samma sak, bara det att telia är via ADSL och comhem via kabelnätet så telia är väl inget jag skulle rekommendera heller. Farmför allt så kräver dessa båda inloggning via en websida vilket suger hårt. Är man inte aktiv inom en viss tid loggas man ut och internetuppkopplngen bryts och man måste logga in igen. Detta går ju iofs att råda bot på mha 3:e-partsprogram men...

Numera har jag bostream och det funkar väldigt bra. uppkopplingen har varit nere flera minuter säkert, sedan jag bytte för 1.5 år sedan. Skillnad mot comhem som tog över en månad på sig att fixa trots FLERA felanmälningar när det låg nere.

Nåja. Bostream kan tyckas vara dyrt, men är du sugen på att plocka fram ditt modem igen bara för att uppkopplingen ligger nere?

Nu finns det ju andra leverantörer åxå, såklart, men detta är de jag har personlig erfarenhet av. mina föräldrar och en kollega har telenordia och säger sig vara nöjda med det. Det har tydligen funkat mer eller mindre utan problem.

Kommertar ang chello. Om det nu inte är så att de håller hastigheten så kan du ju lugnt räkna med att det iaf kommer att vara snabbare än ditt modem, plus att du kan vara uppkopplad hur mycket som helst. För min del är det just att alltid kunna vara uppkopplad som är värt mest. Sen har jag ju blivit bortskämd med bostreams 2.5mbit/s nu, men det är en annan sak. :)

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Chello är riktigt dåligt!!!
Telia=Felia
Bostream är det bästa/billigaste om man ska ha ADSL :fakta

unnamed

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
N/A
Var det inte Chello som höll på och övervakade hur mycket grejer folk laddade hem och om man tankade en viss mängd gb så antog de att man tankade piratkopierade filmer och spärrade uppkopplingen?? :confused:

Skorpan

Guest
dumbo skrev:
Är man inte aktiv inom en viss tid loggas man ut och internetuppkopplngen bryts och man måste logga in igen.
det har dom tagit bort nu = är alltid uppkopplad även om man inte använder burken :fakta

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
watson skrev:

Telia Adsl har 0.5mbt "skicka" hastighet och 0.5 mbt "ta imot hastighet"

om du väljer chello så skall du kolla så att dom inte fuskar och har mindre i "skicka" hastighet än vad dom har "ta imot" hastighet

med "skicka" hastihet menar jag den hastighet du skickar data mot internet , och med "ta imot" hastighet menar jag den hastigheten du laddar ner data från internet,

ps kolla med telia så dom inte har ändrat specarna, men jag tror att det var så.

nyttan av att ha bra skicka hastighet är tex om du vill ha en webcamera och skall ha nån form av servern funktion,typ webserver eller webcamera etc...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
jag kör med telias adsl och det har strulat litegrann då och då. Men hastigheten hos mig är det inge fel på, laddar som mest i ca 65kb/s och enligt en polare så kör han samma men som mest i 55kb/s...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning