Vad vet ni om Gas Gas 125 EC(?)

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Har fått span på en 02'ans Gas Gas 125EC (tror det var beteckningen, ni vet säkert bättre), registrerad och klar för gatbruk om jag så önskar. Priset är 29 000 kr från MC-firma.

Vad säger ni? Någon erfarenhet av Gas Gas?

Ska ha den och leka lite med i skogen och för att tjejen ska få träna lite teknik på den innan hon sätter sig på RS250'in.

// Virre

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
ZpiX skrev:
Mja... eventuellt. En lekhoj. Lite skog, lite grusväg osv. Ingen tävling eller sådant.

Jag antar att den e ganska lika som min TM, mao en tävlingsmaskin i stort sett. Alltså det är ju inte direkt nån grushoj, men på enduro slinga e den ju kanon. Har inte så värst mycket erfarenhet än men so far so good. Så som kul leksak e den säkert prima, lätt å smidig, ju oländigare terräng desto bättre. Inget för gata eller som transportfordon dock.....bara dom gångerna som du behöver korsa vägen för att komma till nästa enduroslinga.... ;)

ZpiX

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lokke skrev:
Jag antar att den e ganska lika som min TM, mao en tävlingsmaskin i stort sett. Alltså det är ju inte direkt nån grushoj, men på enduro slinga e den ju kanon. Har inte så värst mycket erfarenhet än men so far so good. Så som kul leksak e den säkert prima, lätt å smidig, ju oländigare terräng desto bättre. Inget för gata eller som transportfordon dock.....bara dom gångerna som du behöver korsa vägen för att komma till nästa enduroslinga.... ;)

Låter bra, är den typens körning som jag är ute efter. Ska in till firman nu i eftermiddag och kommer antaglien att slå till.

Från början åkte jag och tjejen in för att titta på ett nytt skinnställ till henne och så kommer man därifrån med ett skinnställ OCH en cross!

Pengarna ska rulla, eller hur var det :rolleyes:

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
ZpiX skrev:
Har fått span på en 02'ans Gas Gas 125EC (tror det var beteckningen, ni vet säkert bättre), registrerad och klar för gatbruk om jag så önskar. Priset är 29 000 kr från MC-firma.

Vad säger ni? Någon erfarenhet av Gas Gas?

Ska ha den och leka lite med i skogen och för att tjejen ska få träna lite teknik på den innan hon sätter sig på RS250'in.

// Virre

Jag ska köpa en sådan om några veckor.
Samma motor som på crossarna, 37hk. Jag har hört att det är bra kvalite och att dom går bra. Öhlins orginal i bak WP orginal i fram. Hydralisk koppling. Har även hört att plasten ska vara mycket billig.

Var har du hittat den? Har dom fler inne?

ZpiX

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
EazyD skrev:
Jag ska köpa en sådan om några veckor.
Samma motor som på crossarna, 37hk. Jag har hört att det är bra kvalite och att dom går bra. Öhlins orginal i bak WP orginal i fram. Hydralisk koppling. Har även hört att plasten ska vara mycket billig.

Var har du hittat den? Har dom fler inne?

Låter bra. Jo Öhlinare original är ju inte att förakta, ska bli spännande att få ta den på en tur.

Det var den enda som jag såg att dom hade inne för tillfället. Kan kolla och höra mig för om dom har fler på G. Återkommer i morgon med svar.

ZpiX

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu är den köpt!

Fick med lite kläder och handskar då han inte kunde sänka priset på hojen... men men...

Det var på MB Racing i Västerås. Mycket trevliga killar, har handlat av dem förr och kommer att göra det igen.

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
ZpiX skrev:
Nu är den köpt!

Fick med lite kläder och handskar då han inte kunde sänka priset på hojen... men men...

Det var på MB Racing i Västerås. Mycket trevliga killar, har handlat av dem förr och kommer att göra det igen.

Hade dom fler liknande hojar inne?

ZpiX

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
EazyD skrev:
Hade dom fler liknande hojar inne?

Ingen just EC125, men en 200cc, låg på 63kkr har jag för mig. Kommer inte ihåg årsmodell.

Sen hade dom en kawa 125 enduro för runt 35kkr, om det var 125'or du var intresserad av. Annars var det mest crossar.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...