imorron
Ny medlem
- Gick med
- 8 Apr 2024
- Hoj
- Yamaha R6
Hej! Håller på och trliskas lite med min r6:a som är så svår få till tomgången på. Jag trodde att det borde kunna lösa sig om jag synkroniserar förgasarna så jag inhandlade ett set vakuumklockor. Problemet är bara att någon tidigare ägare kapat av vakuumanslutningarna vid förgasarparen så jag kan inte ansluta klockorna. Hojen är lite trimmad och har gått en del på bana har jag upptäckt så det har kanske något med det att göra. Alltså den har tomgång men lite för låg så den dör ibland särskilt när den är varm och vid några tillfällen när motorn är varm efter en tids körning kan den bli svårstartad och startar då enbart med fullgas. Vid dessa tillfällen när den startar ger den ca 2000 varv på fullgas och när jag släpper gasen så dör den direkt. Väntar jag sedan en stund med att starta motorn så går den som "vanligt" igen.
Jag har gått igenom det mesta i övrigt. Bytt kamkedjesträckare, kamkedja, tändstift och olja.
Kan det möjligen finnas någon här som känner igen symptomen och kanske kan ge någon ledtråd.
Jag tror ju att det kan vara vakuumanslutningarna som nu är helt öppna men trasiga vilket innebär att förgasarparen inte har något vakuum. Går det att köpa dessa 't-rör" i plast som sitter mellan förgasarparen som reservdel?
Mvh Henrik
Jag har gått igenom det mesta i övrigt. Bytt kamkedjesträckare, kamkedja, tändstift och olja.
Kan det möjligen finnas någon här som känner igen symptomen och kanske kan ge någon ledtråd.
Jag tror ju att det kan vara vakuumanslutningarna som nu är helt öppna men trasiga vilket innebär att förgasarparen inte har något vakuum. Går det att köpa dessa 't-rör" i plast som sitter mellan förgasarparen som reservdel?
Mvh Henrik