Val av bromsbelägg Ducati 748 bip -96

PontusVF

Mekare
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
Ducati 748 -96
Hej

Eftersom mina framskivor vibrerade vid inbromsning köpte jag i vintras ett par 'fetare' skivor till min 748 bip -96, begagnade 'EBC Pro-lite Front Disc – MD633' blev valet.

Bytte samtidigt till en radial bromspump från en Ducati 999 och nu igår tog jag första testrundan. Resultatet av mekande blev inte fullt så positivtsom jag hoppades på¨. Vibrationerna var helt borta men jag saknar en hel del 'bett' tycker jag! Luftade bromsarna men klantade mig lite så luften som kom ut kanske beror på mitt misstag och gjorde rent bromsskivorna med aceton samt tog ut klossarna (SBS) som jag såg var lite slitna (mkt belägg kvar men de var inte hel plana/mer slitna i kanterna). Gick ut å testade och efter ett par inbromsningar kändes det bättre men nått grymt bett kan jag inte påstå att jag har.

Så nu till frågan, någon som har bra erfarenhet av något bra belägg till Ducati 748, för sporthoj gatkörning (ej kamikaze) som kan tänkas lira fint med mina nya EBC-skivor? Priset får gärna hålla sig på rimlig nivå och vara inhandlingsbara i GBG-trakten.

Med vänlig hälsning Pontus

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Vid byte av skivor SKA du alltid byta belägg, och ska du ha belägg som är anpassat för gatkörning, din hoj och lång livslängd, köp orginal.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024