val av cross/sm

ackord02

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2008
Ort
billdal
Hoj
Sr50
Har begränsat kort och vill köpa så kraftfull modell som möjligt, med specifikationerna max 25kw osv, som alla redan vet. vad ska jag köpa? Har främst kollat på ktm. Skulle föredra lv reggad.
 

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Ska du ha hojen som både cross & motard så finns det inte jättemkt att välja på men ktm 450/525/530 EXC enduro som du får fixa fjädringen på, honda crf hm 450 + även nya sukka rmz 450 som verkar komma som lv-reggad motard snart..
 

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Sverige
Hoj
speed 3:a
Ska du ha hojen som både cross & motard så finns det inte jättemkt att välja på men ktm 450/525/530 EXC enduro som du får fixa fjädringen på, honda crf hm 450 + även nya sukka rmz 450 som verkar komma som lv-reggad motard snart..


Men eftersom han vill köra lagligt är det nog inte så kul med dom hästarna man måste ha i dom för o köra lagligt :tungan
 

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Hehe nä förvisso - men troligtvis kör han bara strypt en gång ändå oavsett vilken hoj som väljs.. Kolla oxå på husorna så klart - fe 450/550/650 som du får styva upp fjädringen på (precis som ktm exc), husorna är reggade på låg effekt så du kan köra dem på mellankort utan att behöva stypa ner och reg.besikta om:tummenupp
 

kåbran

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Ort
Oslo
Hoj
DRZ 400E LV REGGAD!
Nya WR 250 ser skit skoj ut! Alla tester säger att den är rolig. Pålitlig är ju ett STORT pluss tycker jag. Men varför välja motard om du kan välja en cross i stället:tummenupp
 

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Sverige
Hoj
speed 3:a
Nya WR 250 ser skit skoj ut! Alla tester säger att den är rolig. Pålitlig är ju ett STORT pluss tycker jag. Men varför välja motard om du kan välja en cross i stället:tummenupp


Ja det är den också! Kör mest asfalt så det fick bli en X sen tycker jag om utseendet på den mer :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top