Val av crosstövel, större vader och höga vrister?

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Hejsan,
Nu kliver jag snart in i offroadvärlden. Behöver lite guidning dock med stövlar. Jag har provat massor av crosstövlar och jag får i princip inte på mig en enda i min storlek, eller 1-2 storlekar större heller för den delen för jag har höga vrister och stora vader.
Nu minns jag inte vilket märke jag provade sist men då var jag tvungen att gå upp 6 skostorlekar för att få igen spännena över benet... såg helt bisarrt ut kan jag lova :tungan

Så har någon ett tips på märke, modell eller får man helt enkelt köra i sina vanliga mc stövlar (ge upp är banne mig inget alternativ faktiskt, inte innan jag ens försökt)?

Riktigt irriterad då jag i princip provat allt som hojbutiker haft inne. Okej jag är stor och klumpig men varför ska hojskydd vara gjorda bara för en modell på människor liksom? Det borde ju finnas något även för mig... eller? :va:näsblod

Snowman89

Guest
Har du provat någon Gaerne stövel?
Jag vill minnas att de skulle vara "större" och bredare på samma storlekar jämfört med andra stövlar.

Snowman89

Guest
Nej det känner jag inte igen, det får jag leta reda på och testa. Tnx!

Ah men då tycker jag absolut du ska försöka prova en stövel från dem.
Om jag inte minns fel så skulle deras modeller vara lite bredare över foten/vaden. Jag hade liknande problem innan jag ramlade över deras stövlar :)

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Ah men då tycker jag absolut du ska försöka prova en stövel från dem.
Om jag inte minns fel så skulle deras modeller vara lite bredare över foten/vaden. Jag hade liknande problem innan jag ramlade över deras stövlar :)

Inköpta idag :) Mycket nöjd, skitsnygga OCH bekväma och spännena funkar. Tusen tack för tipset om Gaerne!
923052_540081692704405_1853869332_n.jpg

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...