toksmurfen
Ny medlem
Hej,
Ligger hemma med influensan och har skannat Blocket de senaste dagarna på hojar för lite bus i skogen med kravet att den ska vara lv-reggad för att kunna köra fram och tillbaka enkelt.
Har hittat några som är intressanta och det är ett par KTM EXC, några Husaberg och en Yamaha WR, har kollat på allt från -04 till -10 och prislappen ligger mellan 17k-35k
Hade en Husaberg FE 501 -97 (ramnummer 00000013 ) förut och sen har jag haft en gammal Yamaha YZ250 innan dess.
Är det värt att satsa på t.ex. FE 390 -10 eller klarar jag mig på en FE 450 -05 eller liknande.
Både KTM o Husa tycker att man ska byta kolv var 90:e timme medans Yamaha tycker kolvringar och bult efter 100mil och det finns inget intervall för kolven alls, antar att Yamaha är "bättre" ur servicesynpunkt.
Nån som kan komma med bra och handfast info vore jag glad!
Mvh Daniel
Ligger hemma med influensan och har skannat Blocket de senaste dagarna på hojar för lite bus i skogen med kravet att den ska vara lv-reggad för att kunna köra fram och tillbaka enkelt.
Har hittat några som är intressanta och det är ett par KTM EXC, några Husaberg och en Yamaha WR, har kollat på allt från -04 till -10 och prislappen ligger mellan 17k-35k
Hade en Husaberg FE 501 -97 (ramnummer 00000013 ) förut och sen har jag haft en gammal Yamaha YZ250 innan dess.
Är det värt att satsa på t.ex. FE 390 -10 eller klarar jag mig på en FE 450 -05 eller liknande.
Både KTM o Husa tycker att man ska byta kolv var 90:e timme medans Yamaha tycker kolvringar och bult efter 100mil och det finns inget intervall för kolven alls, antar att Yamaha är "bättre" ur servicesynpunkt.
Nån som kan komma med bra och handfast info vore jag glad!
Mvh Daniel